SG.hu

Sok pénzbe kerül a nyomtatók állásideje

Egy nyomtató meghibásodása esetén a szervízköltségeknél sokkal többe kerül, ha emiatt a munka nem halad.

Munkavállalónként évente több mint egy munkahét kiesik az IT rendszerek és hardverek meghibásodása miatt, amely évente 497 millió eurós költséget jelent a magyarországi munkáltatóknak. Ennek közel fele a nyomtató problémákhoz köthető költség, összesen 231 millió euró - ezt állapította meg az Epson kis- és középvállalkozások körében végzett kutatása. Fábián Miklós, a vállalat hazai kereskedelmi vezetője szerint a cégvezetők azért nem cserélik le régi lézernyomtatóikat, mert nincsenek is tisztában az ezzel járó előnyökkel, sem költségmegtakarításban, sem a teljesítménynövekedés mértékével.

Az európai vállalati nyomtatóflották több mint fele még mindig lézernyomtató, Magyarországon ez az arány még magasabb, 74 százalék. Azonban ez a szegmens stagnál, míg a tintasugaras nyomtatók piaca erőteljesen növekszik, köszönhetően a technológia által biztosított karbantartási, teljesítménybeli és pénzügyi előnyöknek. Fábián Miklós elmondása szerint kb. feleannyiba kerül így a nyomtatás, nagyságrendekkel kisebb az áramfogyasztás, és míg egy lézernyomtatóban 1 millió lap kinyomtatása alatt rengeteg alkatrészt is cserélni kell, addig a tintasugaras nyomtatóban kis túlzással csak a tintát kell utántölteni.


Az Epson felmérése szerint napi átlag 8 perc munkaidő kiesést okoz a nyomtatók meghibásodása, azaz szerepük nem elhanyagolható az irodai hatékonyság szempontjából. A megkérdezettek úgy gondolják, a teljesítmény átlagosan 22%-kal csökkenne, ha nem lennének nyomtatók és 88%-a szerint a nyomtatás a munkája során fontos szerepet játszik. Nagyon egyszerű hatékonyságnövelő dolog például az eszközök jobb elosztása, ugyanis a munkavállalóknak átlagosan 9,4 méteres távolságot kell megtenniük a hozzájuk legközelebb eső nyomtatóig. Központosított nyomtatóflottánál a távolság megsokszorozódik, hiszen a megkérdezettek naponta átlagosan 16 alkalommal nyomtatnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #6
    "Értelmezhetetlenek ezek a vélemények, mert míg az asztalodon lévő tintasugaras ha leáll, azonnal észreveszed és bosszankodsz, a hálózatit nem,"

    Egy értelmes nyomtató szoftvere tájékoztatást ad a nyomtató állapotáról, minden szart beleértve, még azt is "elmondja", hogy kisebb hibát (pl papírelakadást) hoygan lehet elhárítani. Megmondja, milyen fedelet kell kinyitni, milyen sorrenden, Ellentétben egy alap titntasugaras szarral, ami hibajelentése kimerül kb egy villogó ledben. A karbantartásukról csak annyit, hogy a nyomorult L100-as szériánál X nyomtatás után a számláló aztmondja: "cseréld ki a filcpárnát" Erre a cserére 25k-t mondott a márkaszervíz. A nyomtató árának majd harmada. 1 év használat után. A cikkben szereplő: "addig a tintasugaras nyomtatóban kis túlzással csak a tintát kell utántölteni." kijelentés, egy ordas nagy hazugság.

    Ahogy ugyanúgy hazugság az is, hogy a lézerekben állandóan alkatrészeket kell cserélgetni. Számtalan cégnél szervizelek, Látom milyen kort élnek meg lényegében nulla vagy minimális szervizzel a bazinagy lézerek. A tintasugarasok ráadásul nagy igény esetén marhalassúak. Egyébként a nagy nyomtatókra szokott lenni havidíjas konstrukció, ami magában foglalja a tonert+az alapkarbantartást. Ha ez el van végezve egy normális lézer időtlen időkig kihúzza.

    Egy dolog igaz: keveset fogyasztanak áramból a tintasugarasok.

    Ez a cikk az Epson reklámja. Így is kell kezelni.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2017.03.23. 11:31:26
  • end3 #5
    Persze, lehet a nyomtatót "lehelgetni", "fényesíteni", márkás tonert venni bele 30 ezerért, pilótavizsgát tenni a festékcseréhez, a széltől is óvni.. De a felhasználók nagy többsége a gondtalanságot nem így képzeli el.
    Utoljára szerkesztette: end3, 2017.03.23. 09:47:03
  • end3 #4
    Marketing: vegyetek Epson tintasugarast. Hogy kibírnak-e 10-15 évet a "vasak", az kérdéses, de a gyártóknál ma már nem is cél, a tintán bőven megkeresik a lézernyomtatók "magas szervizköltségét", az biztos.

    (Vettem jó pár évvel ezelőtt használt Kyocera FS2000D lézereket, darabonként 13.000 Ft-ért. A 4-6000 oldalas toner 6-7 ezer forint, (Nem utántöltött, csak független gyártó.) Chip probléma nincs. Szervizköltség eddig egyáltalán nem volt. Működik mindegyik, akármilyen hitvány másolópapírral, nem gyűr be, nem koszol, W10-es driver van, kb. napi, száz nyomtatott oldallal. Kérdésem, - Epson tintás nyomtatás lehet olcsóbb?)

    Arról nem is merek beszélni, vettünk vadiúj, EPSON festéktartályosat, a kislány délután, betöltötte színes festékeket, de másra nem maradt ideje, (ment a busz.) Másnap reggel kellett volna nyomtatnia, de az előző nap elmaradó "pumpálás-szivatás, festék-prüszköltetés" miatt a nyomatató használhatatlanná vált. (Egyszerű, gondtalan üzemeltetés! Vegyetek sok tintasugarast! Jól jártok vele.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2017.03.23. 09:39:54
  • Cat #3
    Értelmezhetetlenek ezek a vélemények, mert míg az asztalodon lévő tintasugaras ha leáll, azonnal észreveszed és bosszankodsz, a hálózatit nem, no meg a folyosón lévő nagy lézernél teljesen ismeretlenek számotokra a karbantartási igények és költségek.
  • Daditsx #2
    Cikk hülyeség. Ha tintasugarasra állnának át még több lenne az állásidő. sokkal kényesebbek és rövidebb ideig bírják. Nálunk lévő HP lézernyomtatók évek óta mennek és csak néha rohadnak le egy rövid időre.
  • Akva #1
    Hazugság! A lézernyomtató nyomtat legolcsóbban!