Béres Zsolt
Kihasználatlanok a mobilok multimédiás funkciói
Még mindig nagyon csekély azon felhasználók száma, akik telefonkészülékük multimédiás funkciót is rendszeresen kihasználják, jelentette be a Dortmundban az Initiative MultiMedia elnevezésű intézet.
Ezen kijelentések mögött egy 500 német telefontulajdonost felölelő közvélemény
kutatás áll, melyben az intézet munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy milyen mértékben használják az emberek a mobiltelefonok multimédiás funkcióit. Az eredmény egyértelmű: a felhasználók alig 3,6%-a küld és fogad rendszeresen MMS-t, míg a megkérdezettek 83%-a még sohasem használta ezt a szolgáltatást. Kifejezett érdektelenség jellemzi az internethasználatot is, hiszen a kutatás eredménye szerint csak 10% körüli a rendszeres szörfözők hányada.
A telefonok irodai funkciói is háttérbe szorulnak a telefonálás mögött, leginkább az emlékeztető és a találkozás szervezőt veszik igénybe. A rendszeres PC-telefon kapcsolat létrehozása adatcsere érdekében csupán a megkérdezettek 2,6%-ára jellemző.
Bettina Horster, a MobilMedia projektfelelőse szerint ez annak tudható be, hogy az emberek még mindig nem úgy tekintenek telefonjaikra, mint egy sokoldalú segédeszközre, mely egyaránt szabadidejükben és munkaidejükben nagy segítségükre válhat. Ennek egyik oka a multimédiás szolgáltatások kissé borsos ára, melyre a szolgáltatók és gyártók vonzó díjcsomagokkal kell reagáljanak, hogy meggyőzzék klienseiket arról, hogy ezekre a funkciókra is szükségük van.
Ideális felhasználás |
A telefonok irodai funkciói is háttérbe szorulnak a telefonálás mögött, leginkább az emlékeztető és a találkozás szervezőt veszik igénybe. A rendszeres PC-telefon kapcsolat létrehozása adatcsere érdekében csupán a megkérdezettek 2,6%-ára jellemző.
Bettina Horster, a MobilMedia projektfelelőse szerint ez annak tudható be, hogy az emberek még mindig nem úgy tekintenek telefonjaikra, mint egy sokoldalú segédeszközre, mely egyaránt szabadidejükben és munkaidejükben nagy segítségükre válhat. Ennek egyik oka a multimédiás szolgáltatások kissé borsos ára, melyre a szolgáltatók és gyártók vonzó díjcsomagokkal kell reagáljanak, hogy meggyőzzék klienseiket arról, hogy ezekre a funkciókra is szükségük van.