Berta Sándor
Xbox 360, PlayStation 3: nem minden az, aminek látszik
Némileg borzolja a kedélyeket, hogy a múlt héten sem a Microsoft által bemutatott Xbox 360, sem pedig a Sony PlayStation 3 nem volt valódi, előbbinél két Macintosh ugrott be, utóbbi grafikus chipjéből pedig még prototípus is alig akad.
A PS3 esetében ezt Marv Burkett, az Nvidia grafikus chipeket gyártó cég elnökségének elnöke jelentette be egy bostoni szakmai konferencián. Elmondása szerint a forradalminak beharangozott, a Sony konzoljában bemutatkozó grafikus chipből még működő prototípusok is alig léteznek. A Sony tervei szerint a PlayStation 3 2006 tavaszától kerülne a boltok polcaira és az nVidia RSX nevű grafikus chipje gondoskodna a minden eddiginél jobb grafikus megjelenítésről.
A PS 3-ra írt játékok már meglévő demóváltozatai - amelyek a múlt héten Los Angelesben megrendezett E3 kiállításon voltak láthatók - Burkett tájékoztatása szerint olyan számítógépeken futottak, amelyekben az nVidia által még alig tesztelt grafikus chipek prototípusai voltak, amelyek teljesítménye csak az RSX-hez hasonló.
A kivágott résen az Xbox 360 makettja, de oldalról látszik, hogy két G5 végzi a munkát
Persze a fenti dolog a múlt héten kipattant botrány fényében már semmi, ugyanis akkor vette észre egy játéktesztelő, hogy a Microsoft Xbox 360-as konzoljára írt játékok valójában nem a kiállított prototípuson futottak, hanem a konkurens Apple cég két számítógépén. Utólag derült ki az is, hogy a kiállított Xbox 360-as csak egy makett volt. Ezek után már feleslegesnek tűnhet arra felhívni a figyelmet, hogy a cégek által bemutatott játékvideók jó része sem a fejlesztés alatt álló játékgépeken készült, hanem jóval korábban renderelték, felvették, majd a kiállításon egyszerűen lejátszották.
A Sony egyébként azon gondolkozik, hogy a PlayStation Portable gyártását Kínába vagy Tajvanra helyezze át, mert csak így lenne biztosítható a szeptemberi európai piacra dobása. Mint azt Ken Kutaragi, a vállalat elnöke a Bloomberg hírügynökségnek elmondta, a PSP fő alkatrészeit továbbra is a szigetországban fogják készíteni, azonban a többi alkatrészt már Kínában vagy Tajvanon. A társaság a hordozható PlayStationből eddig március vége óta mintegy 3 millió darabot adott el világszerte, ám míg például Japánban fokozatosan nőnek az eladások, addig az Egyesült Államokban már fennakadások vannak a konzolok szállításánál.
A PS3 esetében ezt Marv Burkett, az Nvidia grafikus chipeket gyártó cég elnökségének elnöke jelentette be egy bostoni szakmai konferencián. Elmondása szerint a forradalminak beharangozott, a Sony konzoljában bemutatkozó grafikus chipből még működő prototípusok is alig léteznek. A Sony tervei szerint a PlayStation 3 2006 tavaszától kerülne a boltok polcaira és az nVidia RSX nevű grafikus chipje gondoskodna a minden eddiginél jobb grafikus megjelenítésről.
A PS 3-ra írt játékok már meglévő demóváltozatai - amelyek a múlt héten Los Angelesben megrendezett E3 kiállításon voltak láthatók - Burkett tájékoztatása szerint olyan számítógépeken futottak, amelyekben az nVidia által még alig tesztelt grafikus chipek prototípusai voltak, amelyek teljesítménye csak az RSX-hez hasonló.
A kivágott résen az Xbox 360 makettja, de oldalról látszik, hogy két G5 végzi a munkát
Persze a fenti dolog a múlt héten kipattant botrány fényében már semmi, ugyanis akkor vette észre egy játéktesztelő, hogy a Microsoft Xbox 360-as konzoljára írt játékok valójában nem a kiállított prototípuson futottak, hanem a konkurens Apple cég két számítógépén. Utólag derült ki az is, hogy a kiállított Xbox 360-as csak egy makett volt. Ezek után már feleslegesnek tűnhet arra felhívni a figyelmet, hogy a cégek által bemutatott játékvideók jó része sem a fejlesztés alatt álló játékgépeken készült, hanem jóval korábban renderelték, felvették, majd a kiállításon egyszerűen lejátszották.
A Sony egyébként azon gondolkozik, hogy a PlayStation Portable gyártását Kínába vagy Tajvanra helyezze át, mert csak így lenne biztosítható a szeptemberi európai piacra dobása. Mint azt Ken Kutaragi, a vállalat elnöke a Bloomberg hírügynökségnek elmondta, a PSP fő alkatrészeit továbbra is a szigetországban fogják készíteni, azonban a többi alkatrészt már Kínában vagy Tajvanon. A társaság a hordozható PlayStationből eddig március vége óta mintegy 3 millió darabot adott el világszerte, ám míg például Japánban fokozatosan nőnek az eladások, addig az Egyesült Államokban már fennakadások vannak a konzolok szállításánál.