177
  • Culram #177
    LoL ez a cikk.
    Microsoft jelenti be az XBOX-ot, de Mac-en futtatják a progikat.
  • dez
    #176
    "A 2.4-es P4 gyorsabban váltott taskot mint a 3500+-os amd."

    Először is, mit nevezel itt "taszkváltásnak"? Eredeti értelemben ez az egy időben a memóriában lévő és aktívan futó alkalmazások (ill. azok threadjei, ha több van) közötti váltások, másodpercenként akár több ezerszer, így látszarta egy időben futnak. (Ez az OS által vezérelt multitasking...) A kettő közötti váltás órajelciklusokban mérhető... A HT ezt hardveres úton helyettesíti, legalábbis két tast/thread esetén.

    Namost, a P4-nek jóval hosszabbak a pipeline-jai, mint az Athlonoknak (és talán egyéb okokból kifolyólag is), így alapból itt lassabb a szoftveres taszkváltás. (Lásd tesztek.) Ezt viszont szépen kompenzálja a HT (már amelyik P4-ben van), így újra egálba kerülnek. (Lásd tesztek.) De még ha nem így lenne, és az Athlonhoz képest is lenne gyorsulás, a 3500+-os AMD egyszerűan annyival gyorsabb, mint a 2.4-es P4 (nem Hz-ben), hogy az nem számítana...

    A swap-fájlal bejött egy olyan értelme is a kifejezésnek, hogy ha nem fér be a memóriába több program egyszerre, akkor ki-be kell swappolni részeket, vagy az egészet (program és/vagy adatterületet), és ez eléggé lassítja a dolgokat. Lassú vinyóval, adatátvitellel főleg...

    De lehet, hogy nem is a "tasztváltással" van itt a baj.

    "Főleg akkor látszik ha nem üresjáratban vannak a taskok (pl. explorer), hanem keményen használják az erőforrásokat (pl. másolás / tömörítés közben gamelsz)."

    Hát még jó, hogy csak akkor, ha aktívan futnak, de az, hogy főleg vinyót igénybe vevő dolgokról van szó, azt erősíti, hogy itt vinyó gond van...

    "A HT-s intel pikpak vált a kettő között, az amd meg sokszor "homokórázik"."

    A homokórázás tipikusan olyan jelenség, ami sokszor akkor jön elő, ha a rendszer egy perifériára várakozik. Ez lehet swappolás is, vagy egyszerűen csak írás/olvasás egy program által (de ebben az esetben inkább csak ha valami nem klappol teljesen).

    (Persze olyankor is lehet homokóra, ha egy program nagyon dolgozik valamin, mégpedig úgy, hogy közben nem válaszol az OS standard üzeneteire [persze nem veszi el a teljes vezérlést, mert itt már nem kooperatív multitaskingról beszélünk], de ilyenkor csak akkor vált a pointer [pl.] homokórára, ha az alkalmazás ablaka az aktív, és felette van a pointer. De ebben az esetben mindegy, hogy milyen proci van alatta.)

    Próbáld ki, mi van, nem nem vinyó-hozzáférős programokat futtatsz, hanem valami számítási feladatot. (Amik egyúttal együtt be is férnek a memóriába.)

    És ellenőrízd le, hogy az UltraDMA be van-e kapcsolva... :) (Vagy tegyél fel újabb IDE drivert.)
  • Robin Hood
    #175
    Hanem miről?
  • dez
    #174
    Ne terelj. A #157-ben nem erről beszéltél!
  • Robin Hood
    #173
    LOL. te most WOM vagy? game közben letöltesz vagy zipelsz, abban neked mi nincs párhuzamosan?
  • Robin Hood
    #172
    2 külön program az már "ráoptimalizált". :)
  • dez
    #171
    Mellesleg köszi a bizalmat a G5 nevében, de sajnos még az sem olyan jó, hogy 48 DVD-t játszon le egy időben. :P

    (Ja, az tulajdonképpen elsősorban nem is erődemonstráció volt, nem is volt fullra kioptimizált a kód, hanem a feladat-kiosztási rendszert demonstrálták, amit a felügyelő szoftver végez, azaz, hogy milyen könnyű leprogramozni egy felhasználónak pl. egy ilyen alkalmazást, mert az előzővel nem neki kell foglalkoznia.)
  • dez
    #170
    Ó, és még vitatkozik is tovább, amikor dunsztja sincs róla, hogy miről beszél...

    Figyu, akkor értelmezd is az ott leírtakat! A "multi-tasking workload" nem arról szól, hogy az egyik program kiswappolódik, és a másik meg be! Azok ezáltal nem is futnak egy időben! Amiről szó van, az az az eset, amikor több taszk/thread egy időben fut. (Egy taszk több thread-ből is állhat, ez a különbség a kettő között.)
  • dez
    #169
    A G5-ösok az x360 helyén voltak, abban nem Cell van.
  • NEXUS6
    #168
    Ja, ez igaz, feltéve ha a progikat is ráoptimalizálják.

    De ez még mindíg nem jellemző.
  • Robin Hood
    #167
    Kérdés mennyire G5 szerű az a mag. Lehet hogy annyi a köze hozzá mint a linuxos karórában levő linuxnak a debianhoz.
  • Robin Hood
    #166
    Hyper-Threading Technology also delivers faster response times for multi-tasking workload environments. - Ezt nem én mondom, hanem az intel. Gondolom ezzel nincs mit vitatkozni. :)
  • Robin Hood
    #165
    Amiket a G5-ösök emuláltak? :)
  • dez
    #164
    Ja, és - reagálva az elejére is - nem csak IPC-je, hanem az "utasítás, számítási művelet/fogyasztás, hőtermelés"-e is. Lásd Cell... Amúgy a Xenonban (x360 CPU) is erősen G5-szerű magok vannak, és mégis megy 3.2GHz-en (asztalon biztos tudna többet is), tehát a Mac-es G5 (max. kb. 2GHz, vagy még kevesebb) nem a csúcs, amit a PPC tud.
  • dez
    #163
    Csak akkor lenne ez igaz, ha 4000+-od van, és hozzá nem 6800U vagy X8x0XT.
  • dez
    #162
    Juj. Tudod most milyen butaságot mondtál? A HT nem azt gyorsítja, milyen gyorsan szed elő egy programot a swapból a Windows. Hanem a másodpercenként sokszor lezajló thread-váltásokat. Nálad valami vinyó gond van, vagy ilyesmi. (Nemrég is bénázott itt valaki ezzel, erre kiderült, hogy nem ment az ultraDMA... )
  • dez
    #161
    Kösz, tudom, hogy viszonyuljak az órajelhez. (Nem véletlenül van AMD-m.) De egy jobb architektúrának akár sokkal jobb lehet az IPC-je. Pl. a Pentium M még jobb, mint az AMD. (Bár nem mindenben.)
  • REAL_CIÁN
    #160
    Mi az hogy senki sem látta? És a Cell erődemonstráció a 48 mpeg-2 movieval, amit egyszerre futtatott 1080i felbontáson, az neked smafu? Ezt próbálnád meg a prociddal, ott füstölne el, vagy a Getaway demot. Nem ártana kivenni a fejedet a csőből.
  • Robin Hood
    #159
    Ja, csak ez a jobb technológia (bemondásra ugye, mert még senki se látta) nem annyival jobb mint egyesek szeretnék elképzelni, azt is meg kell említeni. Akár hasonlóan "tényszerű" dolgokkal, amik segítenek rádöbbenni már a kérdésfeltevés komolytalanságára is. :)
  • Robin Hood
    #158
    Nálam nem fog vissza semmit, mert amd-t használok. :-D
  • Robin Hood
    #157
    Nekem nem nagyon kellett teszt, mert saját szememmel láttam az eredményt. 2.4-es P4-ről váltottam a64 3500+-ra, ami jó proci ugyan, játékra (és sok egyébre) pláne jobb mint az intel, de multitasknál látványosan lassabb. A 2.4-es P4 gyorsabban váltott taskot mint a 3500+-os amd. Főleg akkor látszik ha nem üresjáratban vannak a taskok (pl. explorer), hanem keményen használják az erőforrásokat (pl. másolás / tömörítés közben gamelsz). A HT-s intel pikpak vált a kettő között, az amd meg sokszor "homokórázik".
  • Robin Hood
    #156
    Az amd is alacsonyabb frekin hozza ugyanaz mint az intel, cserébe kisebb frekin ütközik az órajel növelés fizikai korlátaiba. Ezért is felesleges hasonlítgatni melyik mit tud azonos órajelen, mert a másik meg nem tudja azt az órajelet, amit a jobban "pazarló" proci meg igen. Az órajelet nem úgy kell felfogni mint egy abszolút mérőeszközt, hanem mint a proci egyik paraméterét, akárcsak a cachet, fsb-t.
  • dez
    #155
    Hogy mire képes a P4? :P Már a mai kártyákat is visszafogja... És ekkor már 100%-on dolgozik, nem a töredékén.

    Mi értelme van ennek az elvakult védésnek? Tudomásul kell venni a tényeket. Ha van egy jobb technológia, akkor azt kell használni.
  • dez
    #154
    Ez így rossz megközelítés, a GPU csak egyes renderelési feladatokban gyorsak, de más területen is szükség van az általános matematikai teljesítményre, ami a Cell-nek van. Mellesleg inkább a fogyasztás miatt lettek lecserélve. Amúgy a Gateway demó megmutatja, mire képes akár egy Cell is...
  • dez
    #153
    Mutatsz erről tesztet? Mert az alább belinkeltben, és másokban én nem ezt láttam...
  • dez
    #152
    OK, de a G5 alacsonyabb órajelen hozza, amit akár egy AMD is magasabbon. Csak nem tudták ezen órajel fölé vinni, így a végén nem lett gyorsabb. (Csak VMX-ben, mert az 128 bites, miközben - úgy emlékszem - az SSE-k 64, vagy valami ilyesmi.)
  • dez
    #151
    Az AMD-s X2-n rendererekben megvan a 90%. És az Inteles HT nem ugyanaz, mint a PPC-s "2-way HE SMT". (A fontosabb egységek meg vannak duplázva a prociban.)

    Csodálkozom azon, amit a Photoshopról írsz, amiket láttam teszteket, ott a VMX-et (AltiVec) használó filterek elég szépen lenyomták a PC-s változatot. Mac-es ismerősök is dícsérték.
  • NEXUS6
    #150
    Gondolod?

    És ki is hozza belőle a max teljesítményt!???

    Némi szerencsével persze egy GF6800 kaliberű kártya is működtethető akár egy 100MHz-es Penyóval is, csak az a kérdés minek?
  • Robin Hood
    #149
    Erre egy P4 is képes, tehát a P4 ownz Cell. :-D
  • NEXUS6
    #148
    Avagy fordítva: egyetlen cell képes ellátni a világ legbikább GPU-ját feldolgozott adatokkal!!!!;)))

    Hány x86 mag/prockó + PPU lesz elég erre?
  • Robin Hood
    #147
    Akkor számoljuk tovább: 4 cell = 1 cell + 1 nv70, vagyis egy nv70 lenyom 3 cellt. A cellnek leáldozott. :-DD
  • Robin Hood
    #146
    A HT-s intel procik multitaskban lenyomják az összes amd-t. Sajnos.
  • Robin Hood
    #145
    Azért a PPC se egy olyan nagy száma mitől hanyat kéne esni, kb. egy intel / amd hasonló procival van egy szinten.
  • LordVenom
    #144
  • arty
    #143
    kihagytad a PS3-t, és a sony-t ... rajtuk sem lepödsz meg remélem, hiszen a ps1/ps2 esetén ugyan ez játszodott le :)
  • arty
    #142
    Te pedig a PPC-vel szemben ne :) +100% gyorsulás dual magon sincs, nemhogy 2 logikain ...

    amugy, amit irsz, elméletben lehet hogy igy van, de real world alkalmazásokban (játék, photoshop) a ppc eddig rendesen kikapott :)

    szal a fejlettebb architektura( ha ugyan igaz ... ) elméleti léte kevés, akkor talán ki kéne használni ... ( de sztem nincs mit ;) )
  • Aquli
    #141
    Xboxos lol, bár a microsofttól már semmin sem lepődök meg.
  • noss
    #140
    :DDDD

    szánalmas gigalol :DDD
  • PyRex
    #139
    persze, ez így van, de ezt a sok tudatlan úgy fogja fel, hogy mindenben 35x gyorsabb lesz, tehát ha mittudomén PC-n megy valami 10 FPS-sel, akkor... Pedig NEM!
  • dez
    #138
    Mondjuk lehet, hogy nem kell képkockánként mindent átadni/visszakapni. Elvégre van ott 128MB memória is. (Meg ugye itt a poligon egy háromszög volt. De adott esetben lehet egyben is kezelni, stb.)