Gyurkity Péter
Az NV40 és NV50 ötvözéséből készül a PlayStation 3 grafikus processzora
Az interneten felbukkant információk szerint a konzol grafikus processzora az Nvidia jelenlegi és következő generációs architektúrájának ötvözéséből jön létre, és beépített memóriavezérlője támogatja majd a Rambus XDR memóriát.
A japán PC-Watch weboldalán megjelent cikk nem kevesebbet állít, mint hogy a processzor az NV40-en alapul, de számos olyan funkciót is magában foglal, amelyek csak az Nvidia következő generációs processzorában, az NV50 kódnevű chipben lesznek megtalálhatók. Jen-Hszun Huang, a vállalat vezérigazgatója kijelentette, hogy bár az új chip némileg hasonlít az asztali számítógépekhez kifejlesztett processzorokhoz, ennek ellenére semmi köze nincs sem a Windows operációs rendszerhez, sem a DirectX, vagy akár OpenGL technológiához, és a processzor a Sony által kifejlesztett API-t használja majd.
Jen-Hszun Huang, az nVidia vezérigazgatója
A vezérigazgató kiemelte, hogy a PlayStation 3 grafikus processzora támogatja majd az XDR DRAM memóriaszabványt, amely a Rambus fejlesztése. Az utóbbi kijelentés némileg meglepő, hiszen az Nvidia korábban még soha nem dolgozott együtt a vállalattal. Huang elmondása szerint a Sony és az Nvidia az elmúlt két évben szorosan együttműködött a "következő generációs számítógépes szórakoztató rendszer" fejlesztésén, és az Nvidia eközben párhuzamosan fejlesztette a következő GeForce grafikus processzort. A vezérigazgató nem fejtette ki, hogy pontosan melyik processzorra gondolt, így továbbra sem lehet tudni, hogy igazak-e az NV50 projekt törléséről szóló hírek, amelyek az elmúlt hetekben láttak napvilágot.
A konzolba szánt grafikus processzor a Nagaszakiban található Fab2 üzemben készül majd, amely az IBM által kifejlesztett 65 nanométeres gyártástechnológiát használja fel. A jelenlegi számítások szerint a gyár havonta mintegy 15 ezer 300 milliméteres ostya előállítására alkalmas.
A japán PC-Watch weboldalán megjelent cikk nem kevesebbet állít, mint hogy a processzor az NV40-en alapul, de számos olyan funkciót is magában foglal, amelyek csak az Nvidia következő generációs processzorában, az NV50 kódnevű chipben lesznek megtalálhatók. Jen-Hszun Huang, a vállalat vezérigazgatója kijelentette, hogy bár az új chip némileg hasonlít az asztali számítógépekhez kifejlesztett processzorokhoz, ennek ellenére semmi köze nincs sem a Windows operációs rendszerhez, sem a DirectX, vagy akár OpenGL technológiához, és a processzor a Sony által kifejlesztett API-t használja majd.
Jen-Hszun Huang, az nVidia vezérigazgatója
A vezérigazgató kiemelte, hogy a PlayStation 3 grafikus processzora támogatja majd az XDR DRAM memóriaszabványt, amely a Rambus fejlesztése. Az utóbbi kijelentés némileg meglepő, hiszen az Nvidia korábban még soha nem dolgozott együtt a vállalattal. Huang elmondása szerint a Sony és az Nvidia az elmúlt két évben szorosan együttműködött a "következő generációs számítógépes szórakoztató rendszer" fejlesztésén, és az Nvidia eközben párhuzamosan fejlesztette a következő GeForce grafikus processzort. A vezérigazgató nem fejtette ki, hogy pontosan melyik processzorra gondolt, így továbbra sem lehet tudni, hogy igazak-e az NV50 projekt törléséről szóló hírek, amelyek az elmúlt hetekben láttak napvilágot.
A konzolba szánt grafikus processzor a Nagaszakiban található Fab2 üzemben készül majd, amely az IBM által kifejlesztett 65 nanométeres gyártástechnológiát használja fel. A jelenlegi számítások szerint a gyár havonta mintegy 15 ezer 300 milliméteres ostya előállítására alkalmas.