Berta Sándor
Egyre több bevételt termelnek a reklámlevelek
Ami a felhasználóknak egyre több bosszúságot, az a spammereknek növekvő bevételt jelent. Erre a következtetésre jutottak a Forrester Data piackutató intézet legújabb felmérését készítő szakemberek.
A spammerek bevételnövekedése arra vezethető vissza, hogy sok felhasználó kíváncsiságból, vagy egyszerűen megunva a kilátástalannak tűnő küzdelmet enged a csábításnak, és ráklikkel a kéretlen elektronikus reklámlevelekben lévő linkekre, és megtekinti az ajánlatokat. Németországban például már a reklám e-mailt kapó userek negyede bevallotta, hogy vásárolt már legalább egyszer a spammerektől vagy a reklámlevelekben feltüntetett boltoktól.
A vállalat a reprezentatív felmérést a Business Software Alliance (BSA) megbízásából végezte el. A dokumentumból kiderül, hogy a német felhasználók 90 százaléka kap rendszeresen árukat vagy szolgáltatásokat hirdető kéretlen elektronikus reklámleveleket. Az embereket leggyakrabban a különböző szoftverajánlatok érdeklik, az ilyen e-mailek 32 százalékát szokták megnyitni a felhasználók. A megkérdezettek 29 százaléka elismerte, hogy legalább egyszer már vásárolt kéretlen elektronikus reklámlevélben hirdetett szoftvert.
Bár az online kereskedelmi boltokban egyre többen vásárolnak, ám az egyre növekvő spammennyiség hamar képes lerombolni az embereknek a tisztességes internetes üzletekbe vetett bizalmát. A karácsonyi időszaknak köszönhetően hiába számíthatnak majd a német online kereskedők 3,9 milliárd eurós bevételre, hiszen egyre többen félnek kiadni a személyes adataikat az interneten. A megkérdezett felhasználók közül minden második bevallotta: attól fél, hogy a kereskedők továbbadják illetékteleneknek a személyes és bizalmas adatait. Az emberek 4 százaléka azért nem nyitja meg a kéretlen elektronikus reklámleveleket, mert attól tart, hogy azok vírusokat tartalmazhatnak.
Georg Herrnleben, a BSA közép-európai regionális menedzsere szerint amennyiben a felhasználóknak a spamek és a phisherek miatt megrendül a bizalmuk az online kereskedelemben, annak az egész internetes közösség és gazdaság látja a kárát. Számos felhasználó szerint azonban az a legnagyobb baj, hogy sok szervezet és cég egymástól függetlenül lép fel a spammerek ellen és nincs közös nemzetközi összefogás ebben a tekintetben.
A spammerek bevételnövekedése arra vezethető vissza, hogy sok felhasználó kíváncsiságból, vagy egyszerűen megunva a kilátástalannak tűnő küzdelmet enged a csábításnak, és ráklikkel a kéretlen elektronikus reklámlevelekben lévő linkekre, és megtekinti az ajánlatokat. Németországban például már a reklám e-mailt kapó userek negyede bevallotta, hogy vásárolt már legalább egyszer a spammerektől vagy a reklámlevelekben feltüntetett boltoktól.
A vállalat a reprezentatív felmérést a Business Software Alliance (BSA) megbízásából végezte el. A dokumentumból kiderül, hogy a német felhasználók 90 százaléka kap rendszeresen árukat vagy szolgáltatásokat hirdető kéretlen elektronikus reklámleveleket. Az embereket leggyakrabban a különböző szoftverajánlatok érdeklik, az ilyen e-mailek 32 százalékát szokták megnyitni a felhasználók. A megkérdezettek 29 százaléka elismerte, hogy legalább egyszer már vásárolt kéretlen elektronikus reklámlevélben hirdetett szoftvert.
Bár az online kereskedelmi boltokban egyre többen vásárolnak, ám az egyre növekvő spammennyiség hamar képes lerombolni az embereknek a tisztességes internetes üzletekbe vetett bizalmát. A karácsonyi időszaknak köszönhetően hiába számíthatnak majd a német online kereskedők 3,9 milliárd eurós bevételre, hiszen egyre többen félnek kiadni a személyes adataikat az interneten. A megkérdezett felhasználók közül minden második bevallotta: attól fél, hogy a kereskedők továbbadják illetékteleneknek a személyes és bizalmas adatait. Az emberek 4 százaléka azért nem nyitja meg a kéretlen elektronikus reklámleveleket, mert attól tart, hogy azok vírusokat tartalmazhatnak.
Georg Herrnleben, a BSA közép-európai regionális menedzsere szerint amennyiben a felhasználóknak a spamek és a phisherek miatt megrendül a bizalmuk az online kereskedelemben, annak az egész internetes közösség és gazdaság látja a kárát. Számos felhasználó szerint azonban az a legnagyobb baj, hogy sok szervezet és cég egymástól függetlenül lép fel a spammerek ellen és nincs közös nemzetközi összefogás ebben a tekintetben.