Berta Sándor

Egyre több bevételt termelnek a reklámlevelek

Ami a felhasználóknak egyre több bosszúságot, az a spammereknek növekvő bevételt jelent. Erre a következtetésre jutottak a Forrester Data piackutató intézet legújabb felmérését készítő szakemberek.

A spammerek bevételnövekedése arra vezethető vissza, hogy sok felhasználó kíváncsiságból, vagy egyszerűen megunva a kilátástalannak tűnő küzdelmet enged a csábításnak, és ráklikkel a kéretlen elektronikus reklámlevelekben lévő linkekre, és megtekinti az ajánlatokat. Németországban például már a reklám e-mailt kapó userek negyede bevallotta, hogy vásárolt már legalább egyszer a spammerektől vagy a reklámlevelekben feltüntetett boltoktól.

A vállalat a reprezentatív felmérést a Business Software Alliance (BSA) megbízásából végezte el. A dokumentumból kiderül, hogy a német felhasználók 90 százaléka kap rendszeresen árukat vagy szolgáltatásokat hirdető kéretlen elektronikus reklámleveleket. Az embereket leggyakrabban a különböző szoftverajánlatok érdeklik, az ilyen e-mailek 32 százalékát szokták megnyitni a felhasználók. A megkérdezettek 29 százaléka elismerte, hogy legalább egyszer már vásárolt kéretlen elektronikus reklámlevélben hirdetett szoftvert.

Bár az online kereskedelmi boltokban egyre többen vásárolnak, ám az egyre növekvő spammennyiség hamar képes lerombolni az embereknek a tisztességes internetes üzletekbe vetett bizalmát. A karácsonyi időszaknak köszönhetően hiába számíthatnak majd a német online kereskedők 3,9 milliárd eurós bevételre, hiszen egyre többen félnek kiadni a személyes adataikat az interneten. A megkérdezett felhasználók közül minden második bevallotta: attól fél, hogy a kereskedők továbbadják illetékteleneknek a személyes és bizalmas adatait. Az emberek 4 százaléka azért nem nyitja meg a kéretlen elektronikus reklámleveleket, mert attól tart, hogy azok vírusokat tartalmazhatnak.

Georg Herrnleben, a BSA közép-európai regionális menedzsere szerint amennyiben a felhasználóknak a spamek és a phisherek miatt megrendül a bizalmuk az online kereskedelemben, annak az egész internetes közösség és gazdaság látja a kárát. Számos felhasználó szerint azonban az a legnagyobb baj, hogy sok szervezet és cég egymástól függetlenül lép fel a spammerek ellen és nincs közös nemzetközi összefogás ebben a tekintetben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • DOT #9
    Aki a spamet megnyitja, majd vásárol az ócsó lopott szoftverekből és hamis viagrából, az eléggé így járt.
  • [HUN]PAStheLoD #8
    ki az a balfasz aki spamet megnyitja ÉS MÉG MEG IS VESZI AMIT REKLÁMOZNAK OTT?? Az ilyet helyben fő és jószágvesztésre kéne ítélni .. az ilyennek minek van internetje ? Akkora paraszt hogy kapával a kezében született .. arghh.

    szóval ezek a számok nagyon Unreal-osak ..
  • Freddy TNT #7
    Könyörgöm. Nem a spamküldőket kell kergetni, hanem a gyökeret megfolytani. Az a rohadt boltot kell felgyújtani, amelyik a spamban szerepel. (mivel az pénzelte a kéretlen levelet) Ha nincs ki szponzorál,akkor nem küldözgetnek.
  • pemga #6
    MrZool, erről a cikkről nekem az Üvegtigris c. film jut eszembe. Róka, az örök kereskedő, aki vett többek között autórakomány fejnélküli plüssmalacot, mert tuti biznesz...

    Nade, hogy ennyi Róka legyen? :)
  • Cat #5
    jaja, ez a mázlink, nekem tökegyszerü a spamszűrőm, és nagyon hatékony: minden olyan levél aminek feladójában nincs benne hogy ".hu" az megy egy külön mappába. Három-négynaponta belenézek, atombiztos módszer :)
  • mrzool #4
    Erről ez a hír jutott eszembe:

    A spam csapdájában

    Hiába no, vannak beteg emberek.
  • lck #3
    Nem bizos hogy kacsa, gondolj bele, ha itt Magyarországon, magyar címekről, magyar nyelvű ajánlatokat kapnál nagyobb százalékban nyitnád meg.
  • h4x0r #2
    Nehogy elhidd. Ez kacsa.
  • pemga #1
    Tejóég! A spam harmadát megnyitják, és az emberek harmada már vásárolt spam alapján programot? Itt leestem a székről. Ezek után ne sírjon a szájuk, hogy sok a spam... Én legutóbb pár tizedszázalékos adatokat olvastam, és még úgyis megérte nekik, de 30%, az őrületesen sok.

    És mindezt a felmérést a BSA pénzeli. Hmm... Mi lesz ebből a következtetés? Az MS, Adobe, Symantec stb. is elkezd spammelni, ha már ennyire megéri? LOL, nézzétek meg:
    BSA Advertising. Najó, nem gyártok összeesküvés elméleteket :).