Berta Sándor
Európai kampány a spammerek ellen
Hamburgban bejelentették a Lycos Europe nevű portál képviselői, hogy új, egész Európát felölelő kampányt kezdenek a kéretlen elektronikus levelek és feladóik ellen.
Egy új akció keretében először védhetik meg magukat a spammerekkel szemben a felhasználók. A sajtótájékoztatón kiderült, hogy egy különleges funkciókkal felvértezett képernyővédő segítségével a reklámlevelekkel bombázott felhasználók kollektíven vághatnak majd vissza a spammereknek. A harcba vetett képernyővédő többek között azért lesz különleges, mert nem csak az eredeti funkciójának fog megfelelni, hanem a segítségével az adott számítógépes felhasználó kérésekkel bombázhatja majd a kéretlen elektronikus reklámleveleket küldő személyek számítógépét, illetve az azok által használt szervereket.
A számítógépes világban ezt a módszert nevezik Distributed Denial of Service, vagy rövidebb és ismertebb nevén DDoS-támadásnak. Malte Pollmann, a Lycos Europe képviselője szerint általában ismertek a reklámleveleket küldő személyek és e-mail címeik. A gond az, hogy egyre több a dörzsölt spammer, akik gyakran távoli országokban, így például Kínában állítják fel a feladatra használt levélszervereiket.
Piegsda Rohowski, a Lycos Germany képviselője szerint a spam már régóta nemcsak egy jó vicc vagy gyermeki csíny, hanem egy olyan nyereséges üzleti modell, ami nem csak a felhasználók, de a vállalatok életét is jelentősen megkeseríti. A különböző országok gazdaságának a tevékenység évről évre több milliárd eurós károkat okoz. A kampány stílszerűen a Make Love not Spam nevet kapta. A képernyővédő december elsejétől nyolc európai országban lesz letölthető. Abban a pillanatban, hogy az adott felhasználó nem használja a számítógépét, az elkezdi futtatni a képernyővédőt, ami automatikus oldallekérésekkel kezdi el bombázni az ismert spamküldő e-mail címeket.
Az úgynevezett requestek, vagyis az oldallekérések a Lycos szerverén keresztül futnak, így a felhasználók anonimok maradnak. Minél többen használják a képernyővédőt, annál nagyobb adatmennyiség bombázza a spamküldő címet. Így nem csak a kéretlen elektronikus levélküldő szerverek válnak lassabbá, hanem ezáltal az őket üzemeltető spammereknek is nagyobb költségekkel kell majd szembenézniük.
Egy új akció keretében először védhetik meg magukat a spammerekkel szemben a felhasználók. A sajtótájékoztatón kiderült, hogy egy különleges funkciókkal felvértezett képernyővédő segítségével a reklámlevelekkel bombázott felhasználók kollektíven vághatnak majd vissza a spammereknek. A harcba vetett képernyővédő többek között azért lesz különleges, mert nem csak az eredeti funkciójának fog megfelelni, hanem a segítségével az adott számítógépes felhasználó kérésekkel bombázhatja majd a kéretlen elektronikus reklámleveleket küldő személyek számítógépét, illetve az azok által használt szervereket.
A számítógépes világban ezt a módszert nevezik Distributed Denial of Service, vagy rövidebb és ismertebb nevén DDoS-támadásnak. Malte Pollmann, a Lycos Europe képviselője szerint általában ismertek a reklámleveleket küldő személyek és e-mail címeik. A gond az, hogy egyre több a dörzsölt spammer, akik gyakran távoli országokban, így például Kínában állítják fel a feladatra használt levélszervereiket.
Piegsda Rohowski, a Lycos Germany képviselője szerint a spam már régóta nemcsak egy jó vicc vagy gyermeki csíny, hanem egy olyan nyereséges üzleti modell, ami nem csak a felhasználók, de a vállalatok életét is jelentősen megkeseríti. A különböző országok gazdaságának a tevékenység évről évre több milliárd eurós károkat okoz. A kampány stílszerűen a Make Love not Spam nevet kapta. A képernyővédő december elsejétől nyolc európai országban lesz letölthető. Abban a pillanatban, hogy az adott felhasználó nem használja a számítógépét, az elkezdi futtatni a képernyővédőt, ami automatikus oldallekérésekkel kezdi el bombázni az ismert spamküldő e-mail címeket.
Az úgynevezett requestek, vagyis az oldallekérések a Lycos szerverén keresztül futnak, így a felhasználók anonimok maradnak. Minél többen használják a képernyővédőt, annál nagyobb adatmennyiség bombázza a spamküldő címet. Így nem csak a kéretlen elektronikus levélküldő szerverek válnak lassabbá, hanem ezáltal az őket üzemeltető spammereknek is nagyobb költségekkel kell majd szembenézniük.