SG.hu
Véget ért a Sulinet és a Microsoft közös pályázata
A "Verseny2004" pályázatán 300 induló csapat közül választották ki a győzteseket, akik londoni utazást nyertek, valamint több millió forint összértékű szoftver és hardver eszközzel lettek gazdagabbak.
A Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország 2004 áprilisában hirdette meg "Verseny2004" elnevezésű országos pályázatát általános és középiskolák számára. A pályázat célja az volt, hogy elősegítse az IKT (információs és kommunikáció-technológiai) és a számítógéppel segített kollaboratív módszerek elterjedését az oktatásban. Az "Innovatív oktatás versenye" alcímet viselő rendezvény már a negyedik a hasonló céllal megrendezett versenyek sorában, melyeket a Microsoft az Oktatási Minisztérium Sulinet Programirodájával közösen szervezett meg és bonyolított le. A téma - a technológiai fejlődésnek megfelelően - évről évre változott, ám a cél változatlan maradt: a hazai oktatás színvonalának fejlesztése a legkorszerűbb technológiák segítségével.
A háromfordulós versenyre 4-5 diákból és 1-2 tanárból álló 6 fős csapatok nevezhettek. Az első forduló feladata egy digitális eszközökkel megvalósított tanóra tématervének kidolgozása volt, melyet három kategóriában készíthettek el a pályázó csapatok: matematika, természettudomány és humán tantárgyak témakörben. A 300 induló közül 55 csapat került be a középdöntőbe, ahol az elfogadott terv alapján a tanóra gyakorlati megvalósítása volt a cél.
Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója és Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere adták át a díjakat a nyerteseknek
Az 55 középdöntős csapat közül a 6 legjobb jutott be a hét végén lezajlott döntőbe, amely Pilisborosjenőn került megrendezésre. A két fővárosi és négy vidéki csapat a legkülönfélébb témákat dolgozta fel: szerepelt a pályaművek között Mátyás reneszánsz udvarát bemutató anyag, a valószínűségi kísérletek szimulációja, a harmonikus rezgőmozgás kinematikai és dinamikai leírása és a galvánelemek vizsgálata is.
A három napos döntő során a résztvevőknek fel kellett dolgozniuk az elkészített digitális tananyagot a Sulinet Digitális Tudásbázis számára és közzé kellett tenniük azt a www.sdt.sulinet.hu címen. Feladatul kapták továbbá egy teljesen új tananyag összeállítását "A Mikulás" témában. A két fő feladat mellett különböző sportversenyeken és szellemi vetélkedőkön is helytálltak a fiatalok. A döntő résztvevőit a feladatok megvalósításához szükséges külső helyszínekre elnöki limuzin szállította.
A fődíjat - egy városnézéssel egybekötött 5 napos utat Londonba, és belépőt Európa legnagyobb oktatási kiállítására, a BETT Show-ra (http://www.bettshow.co.uk/) - a hódmezővásárhelyi Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium csapata nyerte, amely a galvánelemekről készített bemutató anyagot. Második lett a szegedi Deák Ferenc Gimnázium csapata, "A harmonikus rezgőmozgás kinematikai és dinamikai leírása" című előadásukkal, a harmadik helyezést pedig az egri Neumann János Középiskola és Kollégium érte el "A valószínűség fogalmának előkészítése" témával.
Az alsó sorban a nyertes csapat tagjai, a felső sorban Könczöl Tamás, a Sulinet Programiroda igazgatója, Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere, Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Takács Attila, a Microsoft Referencia-iskola vezető tanára, Kárpáti Andrea, az ELTE - Microsoft Innovatív Tanárképző Központ vezető tanára, a nyertes csapat felkészítő tanárai
A döntőben résztvevő csapatok több millió forint összértékű hardver és szoftver eszközöket kaptak munkájuk elismeréseként. Az ajándékokat Könczöl Tamás, a Sulinet Programiroda igazgatója és Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója adta át a résztvevőknek.
"A Microsoft a Társ a Tanulásban Program keretében mindig is nagy hangsúlyt fektetett a közoktatás fejlesztésére, eszközeinek modernizálására. A "Verseny2004" pályázattal az volt a célunk, hogy minél szélesebb körben megismertessük a pedagógusokkal és a diákokkal a multimédiával támogatott, innovatív oktatási módszereket és eszközöket, illetve elősegítsük elterjedésüket már az általános-, és középiskolákban is" - mondta Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere. "Azt hiszem, a beérkezett pályamunkák sokszínűsége igazolja, hogy az innovatív oktatási eszközök és módszerek az oktatás minden szintjén és területén sikerrel alkalmazhatók."
A Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország 2004 áprilisában hirdette meg "Verseny2004" elnevezésű országos pályázatát általános és középiskolák számára. A pályázat célja az volt, hogy elősegítse az IKT (információs és kommunikáció-technológiai) és a számítógéppel segített kollaboratív módszerek elterjedését az oktatásban. Az "Innovatív oktatás versenye" alcímet viselő rendezvény már a negyedik a hasonló céllal megrendezett versenyek sorában, melyeket a Microsoft az Oktatási Minisztérium Sulinet Programirodájával közösen szervezett meg és bonyolított le. A téma - a technológiai fejlődésnek megfelelően - évről évre változott, ám a cél változatlan maradt: a hazai oktatás színvonalának fejlesztése a legkorszerűbb technológiák segítségével.
A háromfordulós versenyre 4-5 diákból és 1-2 tanárból álló 6 fős csapatok nevezhettek. Az első forduló feladata egy digitális eszközökkel megvalósított tanóra tématervének kidolgozása volt, melyet három kategóriában készíthettek el a pályázó csapatok: matematika, természettudomány és humán tantárgyak témakörben. A 300 induló közül 55 csapat került be a középdöntőbe, ahol az elfogadott terv alapján a tanóra gyakorlati megvalósítása volt a cél.
Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója és Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere adták át a díjakat a nyerteseknek
Az 55 középdöntős csapat közül a 6 legjobb jutott be a hét végén lezajlott döntőbe, amely Pilisborosjenőn került megrendezésre. A két fővárosi és négy vidéki csapat a legkülönfélébb témákat dolgozta fel: szerepelt a pályaművek között Mátyás reneszánsz udvarát bemutató anyag, a valószínűségi kísérletek szimulációja, a harmonikus rezgőmozgás kinematikai és dinamikai leírása és a galvánelemek vizsgálata is.
A három napos döntő során a résztvevőknek fel kellett dolgozniuk az elkészített digitális tananyagot a Sulinet Digitális Tudásbázis számára és közzé kellett tenniük azt a www.sdt.sulinet.hu címen. Feladatul kapták továbbá egy teljesen új tananyag összeállítását "A Mikulás" témában. A két fő feladat mellett különböző sportversenyeken és szellemi vetélkedőkön is helytálltak a fiatalok. A döntő résztvevőit a feladatok megvalósításához szükséges külső helyszínekre elnöki limuzin szállította.
A fődíjat - egy városnézéssel egybekötött 5 napos utat Londonba, és belépőt Európa legnagyobb oktatási kiállítására, a BETT Show-ra (http://www.bettshow.co.uk/) - a hódmezővásárhelyi Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium csapata nyerte, amely a galvánelemekről készített bemutató anyagot. Második lett a szegedi Deák Ferenc Gimnázium csapata, "A harmonikus rezgőmozgás kinematikai és dinamikai leírása" című előadásukkal, a harmadik helyezést pedig az egri Neumann János Középiskola és Kollégium érte el "A valószínűség fogalmának előkészítése" témával.
Az alsó sorban a nyertes csapat tagjai, a felső sorban Könczöl Tamás, a Sulinet Programiroda igazgatója, Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere, Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Takács Attila, a Microsoft Referencia-iskola vezető tanára, Kárpáti Andrea, az ELTE - Microsoft Innovatív Tanárképző Központ vezető tanára, a nyertes csapat felkészítő tanárai
A döntőben résztvevő csapatok több millió forint összértékű hardver és szoftver eszközöket kaptak munkájuk elismeréseként. Az ajándékokat Könczöl Tamás, a Sulinet Programiroda igazgatója és Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója adta át a résztvevőknek.
"A Microsoft a Társ a Tanulásban Program keretében mindig is nagy hangsúlyt fektetett a közoktatás fejlesztésére, eszközeinek modernizálására. A "Verseny2004" pályázattal az volt a célunk, hogy minél szélesebb körben megismertessük a pedagógusokkal és a diákokkal a multimédiával támogatott, innovatív oktatási módszereket és eszközöket, illetve elősegítsük elterjedésüket már az általános-, és középiskolákban is" - mondta Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere. "Azt hiszem, a beérkezett pályamunkák sokszínűsége igazolja, hogy az innovatív oktatási eszközök és módszerek az oktatás minden szintjén és területén sikerrel alkalmazhatók."