Berta Sándor
Európában Németország vezet internethasználat terén
Európában fokozatosan nő a világháló térhódítása. Az internet-hozzáférések száma az európai országokat tekintve a legdinamikusabban Németországban nőtt, ahol a lakosság immár 52 százaléka internetezik kisebb-nagyobb gyakorisággal - ez 2003-hoz képest öt százalékos növekedést jelent. .
Mindez az European Interactive Advertising Association (EIAA) online szövetség adataiból derült ki. Az EIAA tagjai közé a Yahoo!, az MSN, a Lycos, a Tiscali, az AOL, az AdLink és a T-Online tartozik. A felmérés szerint a lista második helyén Nagy-Britannia, míg a harmadik helyén Franciaország található. Előbbi esetében a lakosság 50, míg utóbbiéban az emberek 45 százaléka tölt hosszabb-rövidebb időt a világhálón. Amennyiben az átlagot vesszük figyelembe, akkor a megkérdezett európai országokban a lakosság 42 százaléka használja rendszeresen az internetet.
Michael Kleindl, az EIAA elnöke a dpa német hírügynökségnek a felmérés kapcsán úgy nyilatkozott, hogy az internet napjainkra az emberek életének szerves és az egyik legfontosabb részévé vált. Jelenleg a teljes európai médiahasználat húsz százaléka bonyolódik a világhálón, 2003-ban ez az adat még csak 10 százalék volt. Az internet ezáltal például megelőzi az újságok piaci részesedését, hiszen a különböző magazinok, heti- és havilapok az emberek médiahasználatának csupán a 7, míg a napilapok és más kiadványok a 10 százalékát teszik ki.
A piacvezető, a maga 33 százalékos részedésével továbbra is a televízió. Azonban az internet egyre több nézőt hódít el a televíziótól. A felmérés elkészítésekor a megkérdezettek 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mivel egyre többet "lóg a világhálón", egyre kevesebbet néz tévét. Ez a folyamat Michael Kleindl szerint a jövőben csak folytatódni fog és ennek a televíziók és a rádiók látják majd kárát.
A felmérést egyébként az EIAA megbízásából a Millward Brown Piackutató Intézet készítette. Idén szeptember és október között Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában 1000-1000, míg Belgiumban és Hollandiában 500-500, Dániában, Svédországban és Norvégiában pedig összesen 1000 felhasználót interjúvoltak meg telefonon a kérdezőbiztosok.
Mindez az European Interactive Advertising Association (EIAA) online szövetség adataiból derült ki. Az EIAA tagjai közé a Yahoo!, az MSN, a Lycos, a Tiscali, az AOL, az AdLink és a T-Online tartozik. A felmérés szerint a lista második helyén Nagy-Britannia, míg a harmadik helyén Franciaország található. Előbbi esetében a lakosság 50, míg utóbbiéban az emberek 45 százaléka tölt hosszabb-rövidebb időt a világhálón. Amennyiben az átlagot vesszük figyelembe, akkor a megkérdezett európai országokban a lakosság 42 százaléka használja rendszeresen az internetet.
Michael Kleindl, az EIAA elnöke a dpa német hírügynökségnek a felmérés kapcsán úgy nyilatkozott, hogy az internet napjainkra az emberek életének szerves és az egyik legfontosabb részévé vált. Jelenleg a teljes európai médiahasználat húsz százaléka bonyolódik a világhálón, 2003-ban ez az adat még csak 10 százalék volt. Az internet ezáltal például megelőzi az újságok piaci részesedését, hiszen a különböző magazinok, heti- és havilapok az emberek médiahasználatának csupán a 7, míg a napilapok és más kiadványok a 10 százalékát teszik ki.
A piacvezető, a maga 33 százalékos részedésével továbbra is a televízió. Azonban az internet egyre több nézőt hódít el a televíziótól. A felmérés elkészítésekor a megkérdezettek 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mivel egyre többet "lóg a világhálón", egyre kevesebbet néz tévét. Ez a folyamat Michael Kleindl szerint a jövőben csak folytatódni fog és ennek a televíziók és a rádiók látják majd kárát.
A felmérést egyébként az EIAA megbízásából a Millward Brown Piackutató Intézet készítette. Idén szeptember és október között Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában 1000-1000, míg Belgiumban és Hollandiában 500-500, Dániában, Svédországban és Norvégiában pedig összesen 1000 felhasználót interjúvoltak meg telefonon a kérdezőbiztosok.