Berta Sándor

Szélessávú internet lesz már a spanyol vonatokon is

Mint azt Jose Lucia Garcia, az Acorde elnöke elmondta, az ő vállalatuk az első a világon, amely műhold segítségével biztosít kétirányú szélessávú internetes kapcsolatot a nagy sebességű vonatokon utazó emberek számára.

A nagysebességű vonatokban alkalmazható szélessávú internetrendszert fejlesztett ki az Acorde spanyol cég. A szakember büszkén közölte, hogy az általuk kifejlesztett rendszer forradalmasíthatja a mozgásban lévő szállítóeszközök szélessávú internet-hozzáférési piacát. A prototípus lehetővé teszi, hogy szélessávú internet-kapcsolat jöhessen létre egy több, mint 200 kilométer/órás sebességgel robogó gyorsvonat és a világ többi része között. A spanyol vállalat által készített különleges antennáknak és a műholdas kapcsolatért felelős rendszernek köszönhető, hogy a nagy sebességű vonatokon utazó még ekkora tempó mellett is biztosan megkapják vagy elküldhessék az elektronikus leveleiket.

A szélessávú kapcsolatot a vonatra szerelt antennákon kívül a Hispasat nevű műhold biztosítja. Az információkat a műhold és a vonat között rádiójelek segítségével továbbítják. Bár még csak a prototípus szintén létezik a rendszer, már több sikeres teszten is átesett. A hispániai vasúttársaság, a RENFE az AVE nevű nagysebességű vonat vonalán, amely a spanyol fővárost, Madridot és a dél-spanyolországi várost, Sevillát köti össze egymással, az elmúlt hónapokban több sikeres kísérletet is elvégzett.


Európában egyébként óriási érdeklődés van a vonatokban alkalmazható vezeték nélküli internet-szolgáltatások bevezetése iránt. Így nem lehet csodálkozni azon, hogy a spanyol termék iránt máris bejelentkezett a francia vasúttársaság, amely több nagysebességű vonalon közlekedő vonaton szeretné alkalmazni a rendszert. A svájci vonatokban hamarosan szinte kézzel fogható kényelmi szolgáltatás lesz az internet. A tervek szerint 2005 szeptemberéig összesen a svájci vasúttársaság hetven úgynevezett egységkocsijába és IC2000 vasúti kocsijába építik be az internetezéshez szükséges hardvereszközöket és szoftvereket.

Az Acorde nem ül a babérjain. A spanyol cég szakemberei már most dolgoznak egy második prototípuson, amelynél az adatátviteli sebesség az első kísérleti rendszer négyszerese lesz. Az új termék várhatóan négy hónapon belül kerül a piacra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ginoo #13
    A KONTINENS ELSŐ VASÚTVONALA a Budapest-Vác vonal volt. 1846-ban adták át. Akkor 48 perc volt a menetidő. 2004 augusztus végéig ezen csak néhány percet sikerült faragni, vagyis 45-47 perc volt. 158 év fejlődése. Szeptembertől huszonöt perc alatt lehet elvonatozni Vácra a fővárosból annak köszönhetően, hogy a MÁV zónázó vonatokat vezet be a szárnyon. A hazai viszonylatban korszerűnek számító szerelvények Budapest és Vác között nem állnak meg.
  • RpPRO #12
    Oviban kakaoallo klaviatura van, a vonatokon hanyas-, sor es borallo klaviaturakat kene hasznalni.
  • SZEG007 #11
    Másik probléma meg az 50 éve felujitatlan szakaszokkal van, ahol a vonat átlagsebessége eléri a 20km/h-t.DE it Budapesten az északi öszekötö hidon még bringával se merek átmenni, a vonatok meg naponta döcögnek rajta keresztül:)
  • TeszteloPontHu #10
    Odakint jóval drágább a vonatjegy, és többen is utaznak vele, így valószínűleg több pénz jut a takarításra is.
  • tehen_m #9
    Ez is durva volt: A retkes IC-n(máv-os) az oldalán levő fehér csíkra mávot éltető szvak voltak írva :D ,de nem festékkel hanem a a koszt letörölve irtak :DDDD
    (Azt is hozzá kell tennem hogy a koszos ic nem jellemző még a mávnál sem)
  • fapapi #8
    Na ilyen nalunk 100 evmulva sem lesz mivel meg nem szedte meg magat elegge eggyik szesavu internettvallalat sem :)
    A masik meg szegeny mav nak meg arra sincs penze hogy kitakaritsa normalisan a vonantot.
    Vagy karbantartsa PL: 200 km utaztam egy zsufolasig megtelt vonaton ugy 5 km utan monom keresek egy olyan kocsit ahol le lehet ulni talaltam is egyett. Kicsit erdekesnek talaltam, hogy itt meg ulohely is akad igaz nem sok. Leultem es ugy 10 perc utan faztam mint a kutya miko eszrevettem, hogy a kocsi vegeben lehetetlenseg felhuzni az ablakokat. Hat ez jo erzes volt mikor -10 fok volt kin is :D
  • SZEG007 #7
    Teljesen igazad van, és sajnos nekem is volt már alkalmam utazni ilyen járatokon, de akkor is van olyan "ember", akit ez nem zavar, söt ront az amugy is rossz kényelmi helyzeten.....
  • RocketyATwork #6
    21th century hajrá
  • Tetsuo #5
    Ez az unijó?
  • tehen_m #4
    És annak mi az oka hogy az ablakon nem lehet kilátni a kosztól.(nem grafiti). És mitől késik a vonat 20 perceket. És mitől késik a vonat órákat!!!!! Múltkor 2 órát késett.Állomáson ez volt kiírva : késés 20perc... Koszra visszatérve, 1 nap: 60km oda vissza. Visszúton már a hajam is beveszi a büdös mávszagot,(a ruhámról ne is beszéljünk...)
    A fasza sineken szétrázza a fejem a vonat.