Rónai György

Újabb részletek a Microsoft XBOX2 konzolról

A kínai GZeasy.com minden valószínűség szerint egy olyan diagramhoz jutott, amely a Xenon fejlesztési kódnév alatt futó XBOX2 architektúráját ábrázolja. Ebből több dologra is fény derül az új konzollal kapcsolatban, ráadásul még a hivatalos bejelentési dátum is kiszivárgott.

Ennek megfelelően a Microsoft várhatóan idén június 2-án fogja formálisan bejelenteni az XBOX2-t. Eddig az időpontig a cég várhatóan már nem hajt végre komolyabb változtatásokat az Xenon architektúrán, maximum apróbb finomításokat. Ezt az architektúrát szemlélteti az alábbi diagram. Amint azt tudjuk már, a Microsoft az IBM POWER 64-bites processzorait fogja alkalmazni az XBOX2-ben. A 65 nm-es chipek mintapéldányai nemrégiben már le is jöttek a futószalagokról, és a Microsoft és az IBM mérnökei már értékelik is az elért eredményeit.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyításhoz

Természetesen ebben a korai fázisban még nem áll rendelkezésre pontos adat a processzorról, azonban - mint azt eddig is tudni lehetett - az IBM háza táján gőzerővel folyik a többmagos processzorok fejlesztése. A jelek szerint a redmondi szoftveróriás is erre a lóra akar felülni, tehát az XBOX2-ben várhatóan az IBM POWER 976 fog dolgozni. Ez egy kétmagos processzor lesz, amely egyszerre két szálon képes egymástól függetlenül dolgozni. Ami azonban még meglepőbb - mint az ábra is mutatja - a Microsoft ebből rögtön hármat akar az XBOX2-be építeni, amely hatalmas számítási teljesítményt sejtet.

A teljes XBOX2 CPU rendszer így több szálat képes majd feldolgozni egyszerre, ráadásul a RISC természetéből eredően ez egy úgynevezett "big-endian" rendszer lesz, amely fedőnevet arra utalóan kapják az architektúrák, hogy milyen sorrendben tárolják a bájtok szekvenciáit a memóriában. A hagyományos x86 architektúrák ezzel szemben "little-endian" megközelítésűek.

Az XBOX2 grafikus alrendszerét az ATI Technologies fogja szállítani, amely a képen feltüntetett adatok tanulsága szerint nagyon hasonló lesz az NV40 architektúrájához, tehát várhatóan az R423 PCI Express x16 VPU valamely fajtája kerül majd bele. A konzol I/O vezérlőjét a SiS fogja szállítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Power #23
    Te se terjeszd a hülyeséget. A PS3 is erősen párhuzamos rendszer lesz.
  • Power #22
    "Egy konzolnál, ahol nem kell egyszerre több dolgot, több programot futtatni, szerintem inkább hátrány a multiprockós, többszálú rendszer, programozás szempontjából."

    Ez hülyeség. 1 program nem egyenlő 1 szállal.
    Amúgy a PS3 is többszállú lesz, sőt a PC-knél is elterjed pár év múlva.

    "Sőt most úgy tűnik az X2 architektúra gyengébb is mint a PS3."

    Ezt nem tudhatod.
    Egyébként a Cell is a jócskán Power-re épül.
  • Power #21
    Ez egy tipikus sg cikk. :)
    Nem lesz benne 3 proci. A CPU itt az ábrán is meg úgy általában a magot jelenti. Minden mag több szállat fog kezelni, de valószínű mindez 1 chipben lesz.

    "...ráadásul a RISC természetéből eredően ez egy úgynevezett "big-endian" rendszer lesz"

    Totál nincs köze az "endian"-nek ahhoz, hogy RISC vagy sem. Van olyan RISC amely képes mindkettőre. Ez a tulajdonság az Power architechtúrából jön és nem abból, hogy RISC vagy sem.

    A régebbi hírek szerint R5xx-re épül a grafika.
  • Ph03niXx #20
    Na jól van, majd meglátjuk. Szerintem a Cell messze gyorsabb lesz, a három procinak meg semmi értelme, úgy sem kell párhuzamosan futtatni dolgokat. Inkább fejlesztenének egy egy szálas bikaerős procit (mint a Cell :-)).
  • NEXUS6 #19
    Hát szerintem egy elég elnagyolt működési sémát láthatunk. Kb ahogy egy pc-n felnőtt Móricka azt képzeli. Bár adok egy olyan 20 százalékot, hogy van benne valami.

    Ha jól látom 10 MB beágyazott memóriát rajzoltak a grafikus rendszer mellé -amit azért annyira nem részleteztek túl. Nos, a PS3 graf rendszerének 64 meg beágyazott memcsije lesz.

    Ha ezek az adatok megközelítően igazak akkor marhára bele kell húznia a MS-nek, mert hogy a paraméterek számszerűleg is a PS3 mögött vannak. Ez mondjuk túl sokat még nem jelent.

    Egy konzolnál, ahol nem kell egyszerre több dolgot, több programot futtatni, szerintem inkább hátrány a multiprockós, többszálú rendszer, programozás szempontjából. Amúgy meg marhára bikának kell lennie azoknak az IBM prockóknak, hogy az origi XBOX architektúrát le tudják emulálni. Nem hiszem, hogy ez az architektúra egyáltalán kompatibilis lesz az elődjével.

    Úgy látom a MS végre fair játékot fog játszani. Nem próbálja semmi módon csökkenteni a Sony piaci előnyéből származó hátrányt. Sőt az X2 architektúra gyak semmivel nem lesz kompatibilis így a pc júzerek/programozók rokonszenvére sem számíthat. Sőt most úgy tűnik az X2 architektúra gyengébb is mint a PS3.

    Hajrá Bilibrother, innen szép nyeni!!!
  • CHEAPBOY #18
    Ezt en is furcsallottam, ket os ellenseg, aztan hasonlot alkotnanak?? Ugyan:)
  • CHEAPBOY #17
    A cell processzor technologia erosebb meg ennel is.

    Ne beszeljunk a levegobe elore:)
  • CHEAPBOY #16
    A memoriat azert keveslem 512be nem hallna bele senki sem. elvegre meg 1-2 ev mire ezek kijonnek.a 3 proci rulzik, vegre rajott a Redmondi brigád arra hogy a RISC provik a frankok szem,ben az XB vicces x86os procijaval:)
  • OMax #15
    a redmondi szoftverorias ezt muszly mindig odairni :)...
  • Zozo76 #14
    Kivancsi vagyok milyen lessz a PS3. Szerintem az XBOX2-nek a kozelebe se fog jonni.