Spencer
Négy processzormag a DirectX 10 kompatibilis Xbox 2-ben?
Habár a Microsoft második generációs Xbox játékkonzoljának megjelenésére még sokat kell várnunk, mostanság egyre több információ és pletyka lát napvilágot az Xbox 2 technológiai megoldásaival kapcsolatban.
Különböző források tudni vélik, hogy a világ legnagyobb szoftverfejlesztőjeként nyilvántartott vállalat az Xbox 2-t elődjéhez hasonlóan személyi számítógépes alapokra kívánja felépíteni, ám ezúttal egy az eredeti Xbox-nál jóval költséghatékonyabb és egyben ütőképesebb termékkel szándékozik előrukkolni.
Immár biztosra vehető, hogy a redmondi székhelyű vállalat az Xbox 2 esetében a hagyományos PC-s megoldásokon kívül nagymértékben az IBM szerver technológiáira kíván támaszkodni. A második generációs Xbox-ban konkrétan az IBM egy újfajta 64 bites Power processzora fog szolgálatot teljesíteni. Ennek a legfejlettebb 0,065 mikronos gyártási technológiával készítendő mikrochipnek nemrégiben fejezték be a tervezési munkálatait, jelenleg pedig az IBM és a Microsoft munkatársai közösen ellenőrzik ezen terveket.
Mint ismeretes, az IBM-nek komoly tapasztalata van a többmagos, egyszerre több végrehajtási szál kezelésére képes processzorok fejlesztésével és gyártásával kapcsolatban. A Microsoft a lehető legnagyobb számítási teljesítmény elérése érdekében egy olyan, Power 976 architektúrájú mikroprocesszort szeretne beépíteni az Xbox 2-be, mely egyetlen tokozáson belül két magot tartalmaz és egy időben több végrehajtási szálat is képes kezelni. Ami a leginkább meglepő dologban, hogy a Microsoft állítólag nem is egy, hanem rögtön két ilyen processzort szeretne beletenni az Xbox 2-be, mely ily módon nem kevesebb mint négy darab maggal lenne felvértezve.
Az Xbox 2 grafikus alrendszerét a kanadai székhelyű ATI Technologies fejleszti. Amennyiben hinni lehet a pletykáknak, az Xbox 2 grafikus processzora az ATI Technologies féle R500-as architektúrára fog épülni, mely elsősorban DirectX 10 kompatibilitásáról, fejlett FSAA technológiájáról, valamint HDTV támogatásáról ismerszik majd meg.
Különböző források tudni vélik, hogy a világ legnagyobb szoftverfejlesztőjeként nyilvántartott vállalat az Xbox 2-t elődjéhez hasonlóan személyi számítógépes alapokra kívánja felépíteni, ám ezúttal egy az eredeti Xbox-nál jóval költséghatékonyabb és egyben ütőképesebb termékkel szándékozik előrukkolni.
Immár biztosra vehető, hogy a redmondi székhelyű vállalat az Xbox 2 esetében a hagyományos PC-s megoldásokon kívül nagymértékben az IBM szerver technológiáira kíván támaszkodni. A második generációs Xbox-ban konkrétan az IBM egy újfajta 64 bites Power processzora fog szolgálatot teljesíteni. Ennek a legfejlettebb 0,065 mikronos gyártási technológiával készítendő mikrochipnek nemrégiben fejezték be a tervezési munkálatait, jelenleg pedig az IBM és a Microsoft munkatársai közösen ellenőrzik ezen terveket.
Mint ismeretes, az IBM-nek komoly tapasztalata van a többmagos, egyszerre több végrehajtási szál kezelésére képes processzorok fejlesztésével és gyártásával kapcsolatban. A Microsoft a lehető legnagyobb számítási teljesítmény elérése érdekében egy olyan, Power 976 architektúrájú mikroprocesszort szeretne beépíteni az Xbox 2-be, mely egyetlen tokozáson belül két magot tartalmaz és egy időben több végrehajtási szálat is képes kezelni. Ami a leginkább meglepő dologban, hogy a Microsoft állítólag nem is egy, hanem rögtön két ilyen processzort szeretne beletenni az Xbox 2-be, mely ily módon nem kevesebb mint négy darab maggal lenne felvértezve.
Az Xbox 2 grafikus alrendszerét a kanadai székhelyű ATI Technologies fejleszti. Amennyiben hinni lehet a pletykáknak, az Xbox 2 grafikus processzora az ATI Technologies féle R500-as architektúrára fog épülni, mely elsősorban DirectX 10 kompatibilitásáról, fejlett FSAA technológiájáról, valamint HDTV támogatásáról ismerszik majd meg.