Spencer
A Microsoft aktív szerepet kíván vállalni az Xbox 2 fejlesztésében és gyártásában
Szakértők szerint a Microsoft sokat tanult első generációs játékgépe, az Xbox kapcsán, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a sokak által várva várt utód, a 2005-2006 körül érkező Xbox 2 minden korábbinál népszerűbb legyen a vásárlók körében.
A második generációs Xbox játékkonzol nem egyszerűen csak nagyobb teljesítményű lesz, mint elődje, hanem esetében a redmondi mamutvállalat teljesen új fejlesztési és gyártási stratégiát fog alkalmazni. Ezek szerint a Microsoft az Xbox 2 kapcsán a jövőben nem kíván óriási összegeket fordítani arra, hogy egyes külsős cégek chipfejlesztési és chipgyártási tevékenységeit szponzorálja, hanem e helyett technológiai megállapodásokat kíván kötni, és egyes források szerint saját maga is chipgyártási tevékenységbe kíván kezdeni.
Microsofthoz közelálló források jelentése szerint a világ legnagyobb szoftvercége alaposan ki kívánja venni a részét a második generációs Xbox konzolba szánt mikrochipek fejlesztéséből és gyártásából, ami például konkrétan abban nyilvánul meg, hogy a Microsoft az említett tevékenységek kapcsán technológiai iránymutatásokat fog nyújtani partnerei, vagyis az ATI Technologies, az IBM és a Silicon Integrated Systems számára. Mint ismeretes, az eredeti Xboxokban olyan Intel, illetve Nvidia fejlesztések találhatók meg, melyek nagy mértékben hasonlatosak a hétköznapi személyi számítógépekben található megoldásokhoz. Nos a Microsoft ezen elgondolást az Xbox 2 esetében teljesen el kívánja vetni.
Az IBM-nek és az ATI Technologies-nek közismerten nagy tapasztalata van a külön kérésre gyártott, speciálisan kialakított mikroprocesszorok kifejlesztése kapcsán, hiszen például jelen pillanatban mindkét cég technológiai partnere a japán székhelyű Nintendonak, még pedig annak legújabb GameCube játékgépe kapcsán. A Flipper grafikus és multimédia processzort és a Gekko központi processzort is az IBM gyártja, tehát az ATI Technologies nem foglalkozik Nintendo chipek gyártásával, hanem csak bezsebeli ezen chipek licenszdíjait. A Microsoft egyébként jelenleg minden egyes eladott Xbox konzolon több tíz dollárt bukik, vagyis a vállalat számára rendkívüli fontossággal bír, hogy az Xbox 2-t a lehető legolcsóbban tudja kifejleszteni, illetve előállítani.
A második generációs Xbox játékkonzol nem egyszerűen csak nagyobb teljesítményű lesz, mint elődje, hanem esetében a redmondi mamutvállalat teljesen új fejlesztési és gyártási stratégiát fog alkalmazni. Ezek szerint a Microsoft az Xbox 2 kapcsán a jövőben nem kíván óriási összegeket fordítani arra, hogy egyes külsős cégek chipfejlesztési és chipgyártási tevékenységeit szponzorálja, hanem e helyett technológiai megállapodásokat kíván kötni, és egyes források szerint saját maga is chipgyártási tevékenységbe kíván kezdeni.
Microsofthoz közelálló források jelentése szerint a világ legnagyobb szoftvercége alaposan ki kívánja venni a részét a második generációs Xbox konzolba szánt mikrochipek fejlesztéséből és gyártásából, ami például konkrétan abban nyilvánul meg, hogy a Microsoft az említett tevékenységek kapcsán technológiai iránymutatásokat fog nyújtani partnerei, vagyis az ATI Technologies, az IBM és a Silicon Integrated Systems számára. Mint ismeretes, az eredeti Xboxokban olyan Intel, illetve Nvidia fejlesztések találhatók meg, melyek nagy mértékben hasonlatosak a hétköznapi személyi számítógépekben található megoldásokhoz. Nos a Microsoft ezen elgondolást az Xbox 2 esetében teljesen el kívánja vetni.
Az IBM-nek és az ATI Technologies-nek közismerten nagy tapasztalata van a külön kérésre gyártott, speciálisan kialakított mikroprocesszorok kifejlesztése kapcsán, hiszen például jelen pillanatban mindkét cég technológiai partnere a japán székhelyű Nintendonak, még pedig annak legújabb GameCube játékgépe kapcsán. A Flipper grafikus és multimédia processzort és a Gekko központi processzort is az IBM gyártja, tehát az ATI Technologies nem foglalkozik Nintendo chipek gyártásával, hanem csak bezsebeli ezen chipek licenszdíjait. A Microsoft egyébként jelenleg minden egyes eladott Xbox konzolon több tíz dollárt bukik, vagyis a vállalat számára rendkívüli fontossággal bír, hogy az Xbox 2-t a lehető legolcsóbban tudja kifejleszteni, illetve előállítani.