SG.hu
E-önkormányzati központ nyílt Egerben
Az Európai Unió e-Europe 2005 programjának értelmében az EU tagországainak 2005-re rendelkezniük kell modern, elektronikus közszolgáltatásokkal az e-kormányzat, e-oktatás és e-egészségügy terén. A vállalkozások életében jelentős szerepet kell játszania az e-kereskedelemnek, mindehhez pedig megfizethető, elérhető szélessávú hozzáférésre és biztonságos informatikai infrastruktúrára van szükség. Eger önkormányzata a 2004. április 6-án átadott e-kompetencia központtal fontos lépést tett az e-közigazgatás sikeres megvalósítása felé.
Az Eszterházy Károly Főiskolán átadott kompetencia központ arra mutat példát, hogy az önkormányzat, a hozzátartozó intézmények, a kistérség és a lakosság közötti információáramlás hogyan valósítható meg a lehető leghatékonyabban a szélessávú internetes kapcsolat segítségével.
A kompetencia központ számos intézmény, vállalat, pénzintézet és szolgáltató összefogásával jött létre. A Cisco Systems a helyi és a vezeték nélküli hálózat kialakításához szükséges eszközöket, valamint egy IP telefónia rendszert adományozott az e-kompetencia központ számára, amelyen modellezhető az önkormányzati intézmények közötti költséghatékony kommunikáció is. A Cisco Systems “Connected Cities" programja keretében számos európai önkormányzattal működik együtt e-közigazgatási és e-önkormányzati projektek megvalósításában, melynek tapasztalatai a hazai önkormányzatok számára is rendelkezésre állnak.
Az e-kompetencia központ hálózati infrastruktúrájának telepítését az IBM Magyarországi Kft., a Cisco Systems Magyarország partnereként végezte el. A telepítés mellett az IBM több modulból álló e-demokrácia szoftver-alkalmazást bocsátott a bemutatóközpont rendelkezésére, melynek segítségével a települések lakói - a döntéshozatalba, döntés előkészítésbe beleszóló polgárként - jogaikat hatékonyan, elektronikus eszközökkel támogatva is tudják gyakorolni, és amely az önszerveződő közösségek csoportos tevékenységéhez virtuális közösségi teret biztosít.
Az Eszterházy Károly Főiskolán átadott kompetencia központ arra mutat példát, hogy az önkormányzat, a hozzátartozó intézmények, a kistérség és a lakosság közötti információáramlás hogyan valósítható meg a lehető leghatékonyabban a szélessávú internetes kapcsolat segítségével.
A kompetencia központ számos intézmény, vállalat, pénzintézet és szolgáltató összefogásával jött létre. A Cisco Systems a helyi és a vezeték nélküli hálózat kialakításához szükséges eszközöket, valamint egy IP telefónia rendszert adományozott az e-kompetencia központ számára, amelyen modellezhető az önkormányzati intézmények közötti költséghatékony kommunikáció is. A Cisco Systems “Connected Cities" programja keretében számos európai önkormányzattal működik együtt e-közigazgatási és e-önkormányzati projektek megvalósításában, melynek tapasztalatai a hazai önkormányzatok számára is rendelkezésre állnak.
Az e-kompetencia központ hálózati infrastruktúrájának telepítését az IBM Magyarországi Kft., a Cisco Systems Magyarország partnereként végezte el. A telepítés mellett az IBM több modulból álló e-demokrácia szoftver-alkalmazást bocsátott a bemutatóközpont rendelkezésére, melynek segítségével a települések lakói - a döntéshozatalba, döntés előkészítésbe beleszóló polgárként - jogaikat hatékonyan, elektronikus eszközökkel támogatva is tudják gyakorolni, és amely az önszerveződő közösségek csoportos tevékenységéhez virtuális közösségi teret biztosít.