SG.hu
Franciaország: új e-kormányzati szolgáltatások
[Infinit] Jean-Pierre Raffarin francia miniszterelnök szeptemberben kritikus
hangvételű körlevélben tudatta kormánya tagjaival, hogy elégedetlen az
e-kormányzati fejlesztések ütemével. A tárcák most megkísérlik bepótolni
a lemaradást. Ezt az igyekezetet teszi világosan láthatóvá két új
projekt megjelenése.
A közszolgáltatásokhoz való mind szélesebb körű hozzáférést kívánja lehetővé tenni az új telefonos forródrót létesítése. Az Allo Service Public elnevezésű szolgáltatás révén mindazon információkhoz hozzá lehet férni, amelyek a kormányzati portálon - http://www.service-public.fr/ - is elérhetők. A projektet Rhőne-Alps régióban tesztelik, 2005-re azonban az ország egész területén elérhető lesz. A szolgáltatás igénybevételéhez mindössze a 39 39-es hívószámot kell tárcsázniuk az érdeklődőknek.
Ezzel párhuzamosan a kormányzati portált is továbbfejlesztik; a kormányzat célkitűzése, hogy a webkikötő személyre szabható legyen. Ennek érdekében kívánják a közeljövőben elindítani a mon.service-public.fr "személyes adminisztrációs teret", ahol az állampolgárok kapcsolatba kerülhetnek a kabinettel. A személyre szabható felület megjelenésére még egy kicsit várni kell, már most hozzáférhetők azonban további újdonságok, így például az a kis cégek és magánvállalkozók számára indított rovat, amelyben szakértők adnak tanácsot és szolgáltatnak fontos információkat az említett célcsoportokhoz tartozóknak.
A portálon található tudnivalókhoz téma (pl. jogi, adózási kérdések), szakterület és a letölthető nyomtatvány típusa szerinti csoportosításban egyaránt hozzáférhetnek az érdeklődők.
A közszolgáltatásokhoz való mind szélesebb körű hozzáférést kívánja lehetővé tenni az új telefonos forródrót létesítése. Az Allo Service Public elnevezésű szolgáltatás révén mindazon információkhoz hozzá lehet férni, amelyek a kormányzati portálon - http://www.service-public.fr/ - is elérhetők. A projektet Rhőne-Alps régióban tesztelik, 2005-re azonban az ország egész területén elérhető lesz. A szolgáltatás igénybevételéhez mindössze a 39 39-es hívószámot kell tárcsázniuk az érdeklődőknek.
Ezzel párhuzamosan a kormányzati portált is továbbfejlesztik; a kormányzat célkitűzése, hogy a webkikötő személyre szabható legyen. Ennek érdekében kívánják a közeljövőben elindítani a mon.service-public.fr "személyes adminisztrációs teret", ahol az állampolgárok kapcsolatba kerülhetnek a kabinettel. A személyre szabható felület megjelenésére még egy kicsit várni kell, már most hozzáférhetők azonban további újdonságok, így például az a kis cégek és magánvállalkozók számára indított rovat, amelyben szakértők adnak tanácsot és szolgáltatnak fontos információkat az említett célcsoportokhoz tartozóknak.
A portálon található tudnivalókhoz téma (pl. jogi, adózási kérdések), szakterület és a letölthető nyomtatvány típusa szerinti csoportosításban egyaránt hozzáférhetnek az érdeklődők.