SG.hu
Az e-kormányzat nem vált be Nagy-Britanniában
[Infinit] Elvileg szinte minden brit ember lehetősége van arra, hogy hozzáférjen
az internethez, de a háromnegyedük még soha nem keresett fel kormányzati
webhelyet, - derült ki egy jelentésből.
Az e-megbízott (eEnvoy), Andrew Pindar közzétette negyedik és egyben utolsó UK Online jelentését, mivel a Kormány bejelentette, hogy a jövő év elején új vezetőt jelöl ki az e-kormányzati tevékenység élére. Pindar azt állítja, hogy szinte teljes mértékben teljesült az a cél, hogy valamennyi brit rendelkezzen internet-hozzáféréssel. A kormányzati szolgáltatások több mint kétharmada már online is elérhető, minden egyes helyi önkormányzat rendelkezik webszájttal, és Nagy-Britannia lakosságának 96%-a meg tud adni egy helyet, ahol könnyen rácsatlakozhat az internetre.
Az e-kormányzat új vezetője ezért arra igyekszik majd ösztönözni a lakosságot, hogy gyakrabban használja a kormányzati webhelyeket, valamint megkísérli automatizálni a kormányzati funkciókat. 12 internet-felhasználóból kevesebb, mint egy (8%) intézett hivatalos ügyet online, pedig bevezették az internetes önadózás, adóbevallás és az online juttatások rendszerét is. A lakosság háromnegyede még csak fel sem kereste a kormányzati oldalakat.
A kereskedelmi és ipari tárca titkára, Patricia Hewitt elmondta, hogy megkísérlik elérni azt, hogy öt éven belül mindenkinek legyen otthoni internet-hozzáférése. "2008-ra az Egyesült Királyság valamennyi háztartásának kell rendelkeznie hozzáféréssel az online szolgáltatásokhoz egy digitális hálózaton keresztül, legyen az személyi számítógép, DTV, mobiltelefon vagy más eszköz" - hangsúlyozta.
A jelentés pozitívan értékeli a több mint 3000 .gov.uk webszájtot, de rámutat egy "egységes, minőségi és erőteljesen reklámozott" kormányzati portál hiányára, ami hátráltatja a fejlődést. A jelentésben megfogalmazott vélemény szerint a jelenlegi UK Online portál "nem eléggé koncentrált". Egy "közös belépési oldal" ugyanis segítené az internetezőket abban, hogy könnyebben tájékozódjanak a több ezer szájt között, és elég volna csak egyszer regisztrálniuk magukat valamennyi webhely eléréséhez. Ezenkívül biztosítaná őket az internetes biztonságról is.
A jelentés hozzáteszi, hogy néhány szájt (különösen: NHS Direct, Companies House, Ucas) nagyon sikeres. Douglas Alexander miniszter szerint az e-kormányzat új vezetője a szolgáltatásokat "ügyfél-orientáltabbá" teszi és segíteni fog abban, hogy ígéretükhöz híven csökkenthessék a kormányzat bürokratikus funkcióit.
Az e-megbízott (eEnvoy), Andrew Pindar közzétette negyedik és egyben utolsó UK Online jelentését, mivel a Kormány bejelentette, hogy a jövő év elején új vezetőt jelöl ki az e-kormányzati tevékenység élére. Pindar azt állítja, hogy szinte teljes mértékben teljesült az a cél, hogy valamennyi brit rendelkezzen internet-hozzáféréssel. A kormányzati szolgáltatások több mint kétharmada már online is elérhető, minden egyes helyi önkormányzat rendelkezik webszájttal, és Nagy-Britannia lakosságának 96%-a meg tud adni egy helyet, ahol könnyen rácsatlakozhat az internetre.
Az e-kormányzat új vezetője ezért arra igyekszik majd ösztönözni a lakosságot, hogy gyakrabban használja a kormányzati webhelyeket, valamint megkísérli automatizálni a kormányzati funkciókat. 12 internet-felhasználóból kevesebb, mint egy (8%) intézett hivatalos ügyet online, pedig bevezették az internetes önadózás, adóbevallás és az online juttatások rendszerét is. A lakosság háromnegyede még csak fel sem kereste a kormányzati oldalakat.
A kereskedelmi és ipari tárca titkára, Patricia Hewitt elmondta, hogy megkísérlik elérni azt, hogy öt éven belül mindenkinek legyen otthoni internet-hozzáférése. "2008-ra az Egyesült Királyság valamennyi háztartásának kell rendelkeznie hozzáféréssel az online szolgáltatásokhoz egy digitális hálózaton keresztül, legyen az személyi számítógép, DTV, mobiltelefon vagy más eszköz" - hangsúlyozta.
A jelentés pozitívan értékeli a több mint 3000 .gov.uk webszájtot, de rámutat egy "egységes, minőségi és erőteljesen reklámozott" kormányzati portál hiányára, ami hátráltatja a fejlődést. A jelentésben megfogalmazott vélemény szerint a jelenlegi UK Online portál "nem eléggé koncentrált". Egy "közös belépési oldal" ugyanis segítené az internetezőket abban, hogy könnyebben tájékozódjanak a több ezer szájt között, és elég volna csak egyszer regisztrálniuk magukat valamennyi webhely eléréséhez. Ezenkívül biztosítaná őket az internetes biztonságról is.
A jelentés hozzáteszi, hogy néhány szájt (különösen: NHS Direct, Companies House, Ucas) nagyon sikeres. Douglas Alexander miniszter szerint az e-kormányzat új vezetője a szolgáltatásokat "ügyfél-orientáltabbá" teszi és segíteni fog abban, hogy ígéretükhöz híven csökkenthessék a kormányzat bürokratikus funkcióit.