Spencer
Újgenerációs üzemanyagcellák a láthatáron
Egy kaliforniai cégnek sikerült egy olyan új technológiát kifejlesztenie, mely a közeljövőben minden korábbinál kisebb, könnyebb és nem utolsó sorban olcsóbb üzemanyagcellák gyártását teszi majd lehetővé.
A PolyFuel nagy jövőt szán különleges DMFC (Direct Methanol Fuel Cell) membránjának, ami nem is csoda, hiszen manapság minden, magára valamit is adó elektronikai vállalat rendelkezik üzemanyagcellás tervekkel.
PolyFuel membrán
Jim Balcom, a PolyFuel elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a szendvics szerkezetű speciális membrán az üzemanyagcella közepén található és elválasztja egymástól a metanol-víz keveréket és a katalizátort. Balcom elmondása szerint az üzemanyagcellák karakterisztikájának egyik legmeghatározóbb tényezője a membrán, és elmondható, hogy az eddig alkalmazott membránok teljesítőképessége messze elmaradt a várakozásoktól. Balcom szerint az üzemanyagcellák fejlesztésével és gyártásával foglalkozó cégek az eddigiekben olyan hidrogén alapú üzemanyagcella membránokat használtak, melyek immár több mint negyvenéves technológiákra épültek, éppen ezért óriási jelentőséggel bír a vállalat által most bejelentett új membrán technológia.
PolyFuel membrán beépítve egy üzemanyagcellába
A PolyFuel vezetője utalt arra, hogy az üzemanyagcella fejlesztő cégek számára mostanság a metanol membránon történő átjutásának megakadályozása jelenti a legnagyobb problémát, mely szivárgási jelenség egyrészt rontja a cella hatásfokát, másrészt pedig jelentős hőmennyiséget termel. Az eddigiekben az volt a bevett szokás, hogy a metanol koncentrációját relatíve alacsonyan, tíz százalék körül tartották, ez azonban több szempontból is kedvezőtlen. A PolyFuel által kifejlesztett új membrán megoldás lehetővé teszi, hogy a metanol koncentrációja 50-100 százalék körül legyen, ami áttételesen kisebb méretű, alacsonyabb tömegű és olcsóbb üzemanyagcellák piacra dobását teszi lehetővé.
Az NEC a közeljövőben DMFC alapú hordozható számítógépet kíván megjelentetni a kereskedelmi forgalomban, a Hitachi pedig hasonló energiaforrással rendelkező kéziszámítógép kifejlesztésén dolgozik.
A PolyFuel nagy jövőt szán különleges DMFC (Direct Methanol Fuel Cell) membránjának, ami nem is csoda, hiszen manapság minden, magára valamit is adó elektronikai vállalat rendelkezik üzemanyagcellás tervekkel.
PolyFuel membrán
Jim Balcom, a PolyFuel elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a szendvics szerkezetű speciális membrán az üzemanyagcella közepén található és elválasztja egymástól a metanol-víz keveréket és a katalizátort. Balcom elmondása szerint az üzemanyagcellák karakterisztikájának egyik legmeghatározóbb tényezője a membrán, és elmondható, hogy az eddig alkalmazott membránok teljesítőképessége messze elmaradt a várakozásoktól. Balcom szerint az üzemanyagcellák fejlesztésével és gyártásával foglalkozó cégek az eddigiekben olyan hidrogén alapú üzemanyagcella membránokat használtak, melyek immár több mint negyvenéves technológiákra épültek, éppen ezért óriási jelentőséggel bír a vállalat által most bejelentett új membrán technológia.
PolyFuel membrán beépítve egy üzemanyagcellába
A PolyFuel vezetője utalt arra, hogy az üzemanyagcella fejlesztő cégek számára mostanság a metanol membránon történő átjutásának megakadályozása jelenti a legnagyobb problémát, mely szivárgási jelenség egyrészt rontja a cella hatásfokát, másrészt pedig jelentős hőmennyiséget termel. Az eddigiekben az volt a bevett szokás, hogy a metanol koncentrációját relatíve alacsonyan, tíz százalék körül tartották, ez azonban több szempontból is kedvezőtlen. A PolyFuel által kifejlesztett új membrán megoldás lehetővé teszi, hogy a metanol koncentrációja 50-100 százalék körül legyen, ami áttételesen kisebb méretű, alacsonyabb tömegű és olcsóbb üzemanyagcellák piacra dobását teszi lehetővé.
Az NEC a közeljövőben DMFC alapú hordozható számítógépet kíván megjelentetni a kereskedelmi forgalomban, a Hitachi pedig hasonló energiaforrással rendelkező kéziszámítógép kifejlesztésén dolgozik.