JohnnyCage
Japán vezeti az üzemanyagcellás fejlesztéseket
A japán társaságok jelenleg egyértelműen vezetik az üzemanyagcellás berendezések kifejlesztéséért folyó versenyt, állítják a szakértők, akik szerint már nem kell sokat várni az első tüzelőanyag-cellás mobilok, és laptopok megjelenésére.
Az üzemanyagcellás készülékek legnagyobb előnye a hosszú üzemidőben jelentkezik, amely a jelenlegi, meglehetősen nagy fogyasztású mobil eszközök használati értékét drasztikusan növelni fogja.
"Miután az első metanol alapú üzemanyagcellás notebookok megjelennek Japánban, még legalább egy évet kell majd várni az európai és amerikai debütálásra" - mondta egy francia szakértő, aki szerint az amerikai kutatók mintegy három, európai társaik pedig négy-öt év lemaradásban vannak Japánhoz képest az üzemanyagcellás eszközök kifejlesztésében.
Üzemanyagcellás Casio laptop
Ami a tüzelőanyag-cellás autókat illeti, szintén a japán gyártók, a Toyota és a Honda adták ki első modelljeiket. A hidrogénnel működő üzemanyagcellás autók azonban még japánban is csak évek múlva terjedhetnek el magas áruk, illetve a hidrogén tankolási nehézségei miatt.
Az első üzemanyagcellát még William Grove brit fizikus fejlesztette ki 1839-ben. A készülék hidrogén és oxigén egyesítésével állított elő elektromos áramot, miközben a végtermék tiszta víz volt. A megoldásban rejlő lehetőségeket bizonyítja, hogy George Bush amerikai elnök az elkövetkező öt év alatt mintegy 1,7 milliárd dollárt kíván fektetni a technológia tökéletesítésébe és piaci bevezetésébe.
A Nippon Electric Corp. (NEC) és Toshiba japán cégek által kifejlesztett közvetlen metanol üzemanyagcellák egy-két éven belül megjelenhetnek a piacon az olyan hordozható készülékekben, mint a laptopok és mobiltelefonok. A társaságok által kifejlesztett prototípusok azonos méret mellett mintegy hatszor több energia leadására képesek, mint a jelenlegi legfejlettebb lítiumakkumulátorok.
Az üzemanyagcellás készülékek legnagyobb előnye a hosszú üzemidőben jelentkezik, amely a jelenlegi, meglehetősen nagy fogyasztású mobil eszközök használati értékét drasztikusan növelni fogja.
"Miután az első metanol alapú üzemanyagcellás notebookok megjelennek Japánban, még legalább egy évet kell majd várni az európai és amerikai debütálásra" - mondta egy francia szakértő, aki szerint az amerikai kutatók mintegy három, európai társaik pedig négy-öt év lemaradásban vannak Japánhoz képest az üzemanyagcellás eszközök kifejlesztésében.
Üzemanyagcellás Casio laptop
Ami a tüzelőanyag-cellás autókat illeti, szintén a japán gyártók, a Toyota és a Honda adták ki első modelljeiket. A hidrogénnel működő üzemanyagcellás autók azonban még japánban is csak évek múlva terjedhetnek el magas áruk, illetve a hidrogén tankolási nehézségei miatt.
Az első üzemanyagcellát még William Grove brit fizikus fejlesztette ki 1839-ben. A készülék hidrogén és oxigén egyesítésével állított elő elektromos áramot, miközben a végtermék tiszta víz volt. A megoldásban rejlő lehetőségeket bizonyítja, hogy George Bush amerikai elnök az elkövetkező öt év alatt mintegy 1,7 milliárd dollárt kíván fektetni a technológia tökéletesítésébe és piaci bevezetésébe.
A Nippon Electric Corp. (NEC) és Toshiba japán cégek által kifejlesztett közvetlen metanol üzemanyagcellák egy-két éven belül megjelenhetnek a piacon az olyan hordozható készülékekben, mint a laptopok és mobiltelefonok. A társaságok által kifejlesztett prototípusok azonos méret mellett mintegy hatszor több energia leadására képesek, mint a jelenlegi legfejlettebb lítiumakkumulátorok.