Spencer
Hiány alakult ki a rendkívül népszerű flashmemóriák piacán
A digitális fényképezőgépek és a hordozható adattároló eszközök rendkívül kedvező eladási mutatói következtében hiány alakult ki a flashmemória piacon.
Szakértők szerint a váratlanul kialakult hiány miatt a vásárlóknak nem kell magasabb árakra számítaniuk, abban azonban biztosak lehetnek, hogy a flashmemória piacon a közelmúltban tapasztalt árcsökkenésnek vége lesz, illetve hogy a gyártók új termékeiket esetlegesen nem vértezik majd fel újfajta technológiákkal. A vásárlók vélhetően nem találkoznak majd növekvő flashmemória árakkal, azonban a flashmemóriára épülő termékeket gyártó cégeknek valamilyen módon ki kell majd gazdálkodniuk a felmerülő extra költségeket - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Jim Handy, a Semico Research piackutató cég elemzője.
Handy elmondta, hogy a világ legnagyobb NAND flashmemória gyártóiként nyilvántartott Samsung és Toshiba az elmúlt hetekben-hónapokban óriási vásárlási rohamot állt ki, és az említett cégek eladási mutatói várhatóan a jövőben sem fognak romlani, sőt! NAND típusú flashmemóriákat egyébként elsősorban digitális fényképezőgépekbe szánt memóriakártyákban, illetve USB kulcstartókban alkalmaznak a gyártók. Handy felhívta a figyelmet arra, hogy a flashmemória piaci hiány többek közt annak is "köszönhető", hogy ezen termékek egy új piaci szegmensben, a mobiltelefonok piacán is megvetették a lábukat. A Japánban és Dél-Koreában gyártott mobil készülékek többsége manapság már kisebb-nagyobb méretű flashmemóriával van felvértezve, amire szükség is van többek közt a kamerás mobilok segítségével készíthető fényképek tárolásához.
Betsy Van Hees, az iSuppli piackutató cég vezető elemzője szerint a NAND típusú flashmemóriák piacán kialakult hiány leghamarabb valamikor 2004 közepén vagy végén enyhülhet, amikor is az olyan nagy és neves gyártók, mint például az STMicroelectronics, illetve a Hynix Semiconductor piacra dobják új flashmemóriáikat. Van Hees ezenkívül elmondta, hogy a flashmemória piac az idei esztendőben több mint 42 százalékkal növekedett, a jövő esztendőben pedig előreláthatólag újabb mintegy 36 százalékos növekedésen megy majd keresztül.
Szakértők szerint a váratlanul kialakult hiány miatt a vásárlóknak nem kell magasabb árakra számítaniuk, abban azonban biztosak lehetnek, hogy a flashmemória piacon a közelmúltban tapasztalt árcsökkenésnek vége lesz, illetve hogy a gyártók új termékeiket esetlegesen nem vértezik majd fel újfajta technológiákkal. A vásárlók vélhetően nem találkoznak majd növekvő flashmemória árakkal, azonban a flashmemóriára épülő termékeket gyártó cégeknek valamilyen módon ki kell majd gazdálkodniuk a felmerülő extra költségeket - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Jim Handy, a Semico Research piackutató cég elemzője.
Handy elmondta, hogy a világ legnagyobb NAND flashmemória gyártóiként nyilvántartott Samsung és Toshiba az elmúlt hetekben-hónapokban óriási vásárlási rohamot állt ki, és az említett cégek eladási mutatói várhatóan a jövőben sem fognak romlani, sőt! NAND típusú flashmemóriákat egyébként elsősorban digitális fényképezőgépekbe szánt memóriakártyákban, illetve USB kulcstartókban alkalmaznak a gyártók. Handy felhívta a figyelmet arra, hogy a flashmemória piaci hiány többek közt annak is "köszönhető", hogy ezen termékek egy új piaci szegmensben, a mobiltelefonok piacán is megvetették a lábukat. A Japánban és Dél-Koreában gyártott mobil készülékek többsége manapság már kisebb-nagyobb méretű flashmemóriával van felvértezve, amire szükség is van többek közt a kamerás mobilok segítségével készíthető fényképek tárolásához.
Betsy Van Hees, az iSuppli piackutató cég vezető elemzője szerint a NAND típusú flashmemóriák piacán kialakult hiány leghamarabb valamikor 2004 közepén vagy végén enyhülhet, amikor is az olyan nagy és neves gyártók, mint például az STMicroelectronics, illetve a Hynix Semiconductor piacra dobják új flashmemóriáikat. Van Hees ezenkívül elmondta, hogy a flashmemória piac az idei esztendőben több mint 42 százalékkal növekedett, a jövő esztendőben pedig előreláthatólag újabb mintegy 36 százalékos növekedésen megy majd keresztül.