Berta Sándor
Az SSD és a számítási felhő parádés jövőt ígér a SanDisknek
A SanDisk egyike a világ legnagyobb flashmemória-gyártóinak, így nem véletlen, hogy a cég vezetője komoly jövőt jósol az SSD-meghajtóknak. Emellett a következő esztendőkben a számítási felhő technológia válhat meghatározóvá.
"Mindenkinek szüksége van a termékeinkre és azok mindenütt megtalálhatók. 23 évvel ezelőtt azzal az ötlettel indultunk el, hogy a jövőben flashmemóriákat kell használni az adatok tárolására. Gondoljanak bele, ez egy olyan vízió volt, amely már akkor megszületett, amikor még nem is létezett az internet. Már akkor digitális filmeket készítettünk, amikor nem léteztek digitális fényképezőgépek a piacon. Ami egy ötlettel kezdődött, az mostanra valósággá vált. A teljes flashmemória-ipar forgalma tavaly 27 milliárd dollár volt, 2015-re eléri a 45 milliárd dollárt. 2011-ben 4,5 milliárd olyan eszközt gyártottak világszerte, amelyek valamilyen formában tartalmaztak flashmemóriát."
"A mai okostelefonok nem léteznének flashmemória-alapú adattárolók nélkül, hiszen egy merevlemez bele sem fér a készülék házába. Minden mobiltelefon- és táblagép-gyártóval kapcsolatban vagyunk, piacvezetővé váltunk, több mint 250 000 boltban árulják a termékeinket. Naponta több mint kétmillió egységet adunk el, tavaly összesen több mint 700 milliót értékesítettünk. 2011-ben 5,7 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottunk, ami 2010-hez képest 17 százalékos növekedésnek felel meg. A részvényenkénti nyereség 4,65 dollár volt. Ezek rekordszámok" - emelte ki Sanjay Mehrotra, a SanDisk elnök-vezérigazgatója.
A vezető szerint sikerük titka, hogy nagyon szorosan együttműködnek a chipset- és a mobilgyártókkal, továbbá az operációs rendszerek fejlesztőivel. Olyan egyedi flashmemóriás termékeket szeretnének piacra dobni, amelyek zökkenőmentesen együttműködnek minden mobil eszközzel. Persze üzleti modelljük több lábon áll, az SSD-meghajtók egyre fontosabbá válnak. Jelenleg csupán a SanDisk forgalmának a három százalékát teszik ki az SSD-meghajtók, de ez a leggyorsabban és legerőteljesebben növekvő terület. Idén már a forgalom 10, míg 2014-ben 25 százaléka származik majd ezeknek az adattárolóknak az eladásából.
"A számítási felhőre úgy kell tekinteni, mint egy mindenki számára nyereséget jelentő technológiára. Szükség van a flashmemória-alapú adattárolókra ahhoz, hogy a számítási felhőt gyorssá tegyük. Amikor valaki például egy YouTube-videót tölt be, akkor azt szeretné, hogy ez gyorsan történjen. Évente 30 százalékkal csökken a flashmemória ára, ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan nő az igény az egyre nagyobb tárolókapacitású eszközökre. A gyártási költségek is folyamatosan csökkennek, eközben nem szabad elfelejteni, hogy a technológia rendkívül gyorsan fejlődött" - szögezte le Sanjay Mehrotra.
Eli Harari, a SanDisk alapítója és korábbi vezetője 2009 nyarán úgy nyilatkozott: mem lesz jövedelmező a flashmemória gyártása, majd 2009 októberében az SSD-meghajtók megbízhatóságát bírálta. 2010 szeptemberében pedig azt közölte, hogy örül a Cloud Computing megjelenésének. Tavaly februárban arról számoltunk be, hogy a cég a táblagép-őrület legnagyobb nyertese.
Sanjay Mehrotra |
"A mai okostelefonok nem léteznének flashmemória-alapú adattárolók nélkül, hiszen egy merevlemez bele sem fér a készülék házába. Minden mobiltelefon- és táblagép-gyártóval kapcsolatban vagyunk, piacvezetővé váltunk, több mint 250 000 boltban árulják a termékeinket. Naponta több mint kétmillió egységet adunk el, tavaly összesen több mint 700 milliót értékesítettünk. 2011-ben 5,7 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottunk, ami 2010-hez képest 17 százalékos növekedésnek felel meg. A részvényenkénti nyereség 4,65 dollár volt. Ezek rekordszámok" - emelte ki Sanjay Mehrotra, a SanDisk elnök-vezérigazgatója.
A vezető szerint sikerük titka, hogy nagyon szorosan együttműködnek a chipset- és a mobilgyártókkal, továbbá az operációs rendszerek fejlesztőivel. Olyan egyedi flashmemóriás termékeket szeretnének piacra dobni, amelyek zökkenőmentesen együttműködnek minden mobil eszközzel. Persze üzleti modelljük több lábon áll, az SSD-meghajtók egyre fontosabbá válnak. Jelenleg csupán a SanDisk forgalmának a három százalékát teszik ki az SSD-meghajtók, de ez a leggyorsabban és legerőteljesebben növekvő terület. Idén már a forgalom 10, míg 2014-ben 25 százaléka származik majd ezeknek az adattárolóknak az eladásából.
"A számítási felhőre úgy kell tekinteni, mint egy mindenki számára nyereséget jelentő technológiára. Szükség van a flashmemória-alapú adattárolókra ahhoz, hogy a számítási felhőt gyorssá tegyük. Amikor valaki például egy YouTube-videót tölt be, akkor azt szeretné, hogy ez gyorsan történjen. Évente 30 százalékkal csökken a flashmemória ára, ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan nő az igény az egyre nagyobb tárolókapacitású eszközökre. A gyártási költségek is folyamatosan csökkennek, eközben nem szabad elfelejteni, hogy a technológia rendkívül gyorsan fejlődött" - szögezte le Sanjay Mehrotra.
Eli Harari, a SanDisk alapítója és korábbi vezetője 2009 nyarán úgy nyilatkozott: mem lesz jövedelmező a flashmemória gyártása, majd 2009 októberében az SSD-meghajtók megbízhatóságát bírálta. 2010 szeptemberében pedig azt közölte, hogy örül a Cloud Computing megjelenésének. Tavaly februárban arról számoltunk be, hogy a cég a táblagép-őrület legnagyobb nyertese.