JohnnyCage
Folyamatosan csökken az európai mobilgyártók részesedése
Bár a piacvezető finn Nokia továbbra is meggyőző előnnyel rendelkezik, az európai mobiltelefon gyártók folyamatosan piaci részesedést veszítenek az ázsiai riválisokkal szemben, áll egy napokban kiadott jelentésben.
A leggyorsabban növekedő mobiltelefon gyártó címét jóideje a dél-koreai Samsung Electronics viseli, és a társaság a jelek szerint a jövőben is folytatni szeretné ezt a tendenciát. Az európai mobilgyártók ezzel szemben mostanság kivétel nélkül veszítenek piaci részesedésükből.
A Samsung Electronics jelenleg háromszor kevesebb mobiltelefont értékesít, mint a piacvezető finn Nokia, de a második helyen álló amerikai Motorola-t már jelentősen megközelítette, állítja az amerikai központú Strategy Analytics. A Nokia piaci részesedése az év harmadik negyedében 35,9 százalék volt, amely kismértékű, de nem elhanyagolható visszaesés a második negyedév 37,1 százalékos eredményéhez képest. Az amerikai Motorola piaci részesedése ugyanezen időszak alatt 17,2 százalékról 16,7 százalékra csökkent. A németországi központú Siemens részesedése 8,4 százalékról 7,7 százalékra mérséklődött, a Sony Ericsson 5,2 százalékos részesedése pedig 4,9 százalékra csúszott le. A dél-koreai Samsung Electronics 9,7 százalékról 11,5 százalékra növelte részesedését az időszakban.
A mobiltelefon ipar jelenleg mintegy évi 400 millió készüléket gyárt le.
A Samsung Electronics egy év alatt mintegy 63 százalékkal növelte mobiltelefon eladásait, amely egyedülálló a nagyobb gyártók körében. A társaság elsősorban csúcskategóriás, színes-, illetve két kijelzővel rendelkező készülékeivel aratott sikert.
A Strategy Alanytics szerint a Samsung azon készülékeit is jó minőségű, színes kijelzővel látta el, amelyek egyébként nem rendelkeznek multimédiás képességekkel. A Nokia ellenben csak multimédiás készülékeibe épített színes LCD kijelzőt. "A Samsung telefonjai azon felhasználókat célozzák, akik ki szeretnének tűnni készülékeikkel. A Samsung telefonoknak mindig van egy-két olyan funkciója, amely kiemeli őket a többi modell közül" - mondta Chris Ambrosio, a Stategy Analytics elemzője.
A színes kijelzős készülékek, amelyek jelenleg a mobiltelefon piac legkeresettebb modelljei, először Japánban és Dél-Koreában jelentek meg. Az ázsiai mobilgyártók készülékeiben ráadásul sokkal jobb minőségű színes kijelzők kapnak helyet, mint az európai és amerikai társaságok mobiljaiban, állítja a Strategy Analytics.
"Szerintünk ez veszélyt jelenthet az európai és amerikai gyártók számára. A felhasználók egy csomó pénzt kiadnak egy csúcskategóriás készülékért, amelynek az elvártnál sokkal rosszabb minőségű színes kijelzője van" - mondta Ambrosio. Többek között ez az oka annak, hogy az ázsiai mobilgyártók, mint a Samsung, az LG, a Kyocera, a Mitsubishi, az NEC, és a Matsushita (Panasonic) mind növelni tudták részesedésüket a harmadik egyedévben.
Az európai mobilgyártók közül a harmadik negyedévben csak a Sagem tudta növelni részesedését. A társaság 1,5 százalékról 1,9 százalékra növelt piaci részesedésével jelenleg a 12. helyen áll.
A leggyorsabban növekedő mobiltelefon gyártó címét jóideje a dél-koreai Samsung Electronics viseli, és a társaság a jelek szerint a jövőben is folytatni szeretné ezt a tendenciát. Az európai mobilgyártók ezzel szemben mostanság kivétel nélkül veszítenek piaci részesedésükből.
A Samsung Electronics jelenleg háromszor kevesebb mobiltelefont értékesít, mint a piacvezető finn Nokia, de a második helyen álló amerikai Motorola-t már jelentősen megközelítette, állítja az amerikai központú Strategy Analytics. A Nokia piaci részesedése az év harmadik negyedében 35,9 százalék volt, amely kismértékű, de nem elhanyagolható visszaesés a második negyedév 37,1 százalékos eredményéhez képest. Az amerikai Motorola piaci részesedése ugyanezen időszak alatt 17,2 százalékról 16,7 százalékra csökkent. A németországi központú Siemens részesedése 8,4 százalékról 7,7 százalékra mérséklődött, a Sony Ericsson 5,2 százalékos részesedése pedig 4,9 százalékra csúszott le. A dél-koreai Samsung Electronics 9,7 százalékról 11,5 százalékra növelte részesedését az időszakban.
A mobiltelefon ipar jelenleg mintegy évi 400 millió készüléket gyárt le.
A Samsung Electronics egy év alatt mintegy 63 százalékkal növelte mobiltelefon eladásait, amely egyedülálló a nagyobb gyártók körében. A társaság elsősorban csúcskategóriás, színes-, illetve két kijelzővel rendelkező készülékeivel aratott sikert.
A Strategy Alanytics szerint a Samsung azon készülékeit is jó minőségű, színes kijelzővel látta el, amelyek egyébként nem rendelkeznek multimédiás képességekkel. A Nokia ellenben csak multimédiás készülékeibe épített színes LCD kijelzőt. "A Samsung telefonjai azon felhasználókat célozzák, akik ki szeretnének tűnni készülékeikkel. A Samsung telefonoknak mindig van egy-két olyan funkciója, amely kiemeli őket a többi modell közül" - mondta Chris Ambrosio, a Stategy Analytics elemzője.
A színes kijelzős készülékek, amelyek jelenleg a mobiltelefon piac legkeresettebb modelljei, először Japánban és Dél-Koreában jelentek meg. Az ázsiai mobilgyártók készülékeiben ráadásul sokkal jobb minőségű színes kijelzők kapnak helyet, mint az európai és amerikai társaságok mobiljaiban, állítja a Strategy Analytics.
"Szerintünk ez veszélyt jelenthet az európai és amerikai gyártók számára. A felhasználók egy csomó pénzt kiadnak egy csúcskategóriás készülékért, amelynek az elvártnál sokkal rosszabb minőségű színes kijelzője van" - mondta Ambrosio. Többek között ez az oka annak, hogy az ázsiai mobilgyártók, mint a Samsung, az LG, a Kyocera, a Mitsubishi, az NEC, és a Matsushita (Panasonic) mind növelni tudták részesedésüket a harmadik egyedévben.
Az európai mobilgyártók közül a harmadik negyedévben csak a Sagem tudta növelni részesedését. A társaság 1,5 százalékról 1,9 százalékra növelt piaci részesedésével jelenleg a 12. helyen áll.