JohnnyCage
A színes kijelzős mobilok fellendíthetik a piacot
Egy napokban kiadott jelentés szerint azok a felhasználók, akik már az idei évben fejlett kép- és videószolgáltatásokkal ellátott mobiltelefont kívánnak vásárolni, problémákba ütközhetnek a készülékek piaci felkutatása közben.
A mobiltelefon gyártók természetesen már alig várják, hogy az új, videókamerával, zenelejátszóval, azonnali üzenetküldő-, és videóüzenet funkciókkal ellátott készülékek megjelenjenek a piacon, és milliókat csábítsanak új mobiltelefon vásárlására. Az újgenerációs hálózatok kiépítése közbent felmerült problémák, illetve a megfelelő szolgáltatások hiánya jelenleg azonban akadályt képeznek az efféle eszközök széleskörű elterjedésében.
Az elmúlt napokban a franciaországi Cannes-ben megrendezték Európa legnagyobb összejövetelét a mobilszolgáltatók, tartalomszolgáltatók, és mobiltelefon gyártók számára. A társaságok képviselői a konferencián arra a következtetésre jutottak, hogy az említett okok miatt az idei évben egyelőre nagyobb lehetőségek rejlenek a viszonylag egyszerűbb, új design-t, és legfőképpen színes LCD kijezőt felvonultató mobiltelefon modellekben.
A társaságok előjelzései szerint 2002-ben várhatóan mintegy 430 millió mobiltelefon fog gazdára találni világszerte, amely meghaladja a tavalyi év 390 millió eladott készülékét. 2001-ben egyébként a mobiltelefon ipart történelmében először visszaesés sújtotta.
- Hogyan néz ki a készülék? Megbízhatok-e a márkában? Mennyibe kerül? Milyen szolgáltatásokat kínál? Jelenleg ezek a kérdések számítanak leginkább egy mobiltelefon vásárlásakor - mondta Ronald Garriques, a Motorola mobiltelefon részlegének vezetője.
A Sony Ericsson első színes kijelzős, európai piacra szánt mobiltelefonjának óriási sikere utal a felhasználók igényeire, mondják a társaság riválisai. Katsumi Ihara, a Sony Ericsson elnöke a konferencián egyébként elmondta, hogy a társaság a márciusi CeBIT-en számos új készüléket be fog mutatni, amelyek között több színes kijelzővel ellátott modell is található lesz.
Az Európa legnagyobb szórakoztatóelektronikai társaságaként számontartott Philips Electronics szintén a színes kijelzőkben látja a mobilpiac újbóli fellendülésének kulcsát. Az óriáscég vezetői szerint a színes kijelzők, valamint a Bluetooth drótnélküli kommunikációs technológia meghatározó szeret fognak betölteni az idei év mobilpiacán.
A piacvezető finn Nokia kivételével a legtöbb nagy mobilgyártó úgy véli, a különféle adatszolgáltatások jelenleg nem jelentenek komoly vonzerőt a felhasználók számára. A közelmúltban bevezetett szolgáltatások az ígéretekhez képest lassúnak, körülményesnek, és nem mellékes szempontból drágának bizonyultak, így a legtöbb felhasználó csalódott velük kapcsolatban.
A mobiltelefon gyártók természetesen már alig várják, hogy az új, videókamerával, zenelejátszóval, azonnali üzenetküldő-, és videóüzenet funkciókkal ellátott készülékek megjelenjenek a piacon, és milliókat csábítsanak új mobiltelefon vásárlására. Az újgenerációs hálózatok kiépítése közbent felmerült problémák, illetve a megfelelő szolgáltatások hiánya jelenleg azonban akadályt képeznek az efféle eszközök széleskörű elterjedésében.
Az elmúlt napokban a franciaországi Cannes-ben megrendezték Európa legnagyobb összejövetelét a mobilszolgáltatók, tartalomszolgáltatók, és mobiltelefon gyártók számára. A társaságok képviselői a konferencián arra a következtetésre jutottak, hogy az említett okok miatt az idei évben egyelőre nagyobb lehetőségek rejlenek a viszonylag egyszerűbb, új design-t, és legfőképpen színes LCD kijezőt felvonultató mobiltelefon modellekben.
A társaságok előjelzései szerint 2002-ben várhatóan mintegy 430 millió mobiltelefon fog gazdára találni világszerte, amely meghaladja a tavalyi év 390 millió eladott készülékét. 2001-ben egyébként a mobiltelefon ipart történelmében először visszaesés sújtotta.
- Hogyan néz ki a készülék? Megbízhatok-e a márkában? Mennyibe kerül? Milyen szolgáltatásokat kínál? Jelenleg ezek a kérdések számítanak leginkább egy mobiltelefon vásárlásakor - mondta Ronald Garriques, a Motorola mobiltelefon részlegének vezetője.
A Sony Ericsson első színes kijelzős, európai piacra szánt mobiltelefonjának óriási sikere utal a felhasználók igényeire, mondják a társaság riválisai. Katsumi Ihara, a Sony Ericsson elnöke a konferencián egyébként elmondta, hogy a társaság a márciusi CeBIT-en számos új készüléket be fog mutatni, amelyek között több színes kijelzővel ellátott modell is található lesz.
Az Európa legnagyobb szórakoztatóelektronikai társaságaként számontartott Philips Electronics szintén a színes kijelzőkben látja a mobilpiac újbóli fellendülésének kulcsát. Az óriáscég vezetői szerint a színes kijelzők, valamint a Bluetooth drótnélküli kommunikációs technológia meghatározó szeret fognak betölteni az idei év mobilpiacán.
A piacvezető finn Nokia kivételével a legtöbb nagy mobilgyártó úgy véli, a különféle adatszolgáltatások jelenleg nem jelentenek komoly vonzerőt a felhasználók számára. A közelmúltban bevezetett szolgáltatások az ígéretekhez képest lassúnak, körülményesnek, és nem mellékes szempontból drágának bizonyultak, így a legtöbb felhasználó csalódott velük kapcsolatban.