JohnnyCage
Egyre hosszabb a mobilok életciklusa
A felhasználók annak ellenére is egyre ritkábban cserélik le mobiltelefonjaikat, hogy a készülékek ára az elmúlt években folyamatosan csökkent.
Legalábbis ezt állítja a J.D. Power and Associates egy, a napokban nyilvánosságra hozott tanulmány alapján. A tanulmány szerint a felhasználók jelenleg átlagosan 18 havonta vesznek új mobil készüléket, ami jelentős visszaesés a 2000-ben regisztrált átlag 16 hónaphoz képest, különösen annak figyelembe vételével, hogy a mobilteleonok ára azóta jelentősen lecsökkent.
A mintegy 5 ezer háztartás bevonásával készített tanulmány nem jósol túlzottan sok jót a mobiltelefon iparnak, amely még csak most próbál talpra állni a közelmúlt visszaesését követően. Elemzők szerint azonban a jelenlegi, meglehetősen borús helyzet várhatóan nem tart majd sokáig.
- Nem hiszem, hogy komoly probléma lenne a mobiltelefon iparral. Szerintem ez csak egy természetes reakció a gazdasági recesszióra - mondta Greg Teets, az A. G. Edwards piackutató cég elemzője. - Ahogy a gazdaság ismét fellendül, a mobilkészülékek eladásai is újból növekedni kezdenek majd - tette hozzá Teets.
A mobiltelefonok átlagos piaci ára jelenleg 75 dollár, ami 25 százalékos csökkenést jelent az 1999-ben regisztrált 100 dolláros szinthez képest - áll a jelentésben. Kirk Parsons, a J.D. Power igazgatója azonban úgy véli, az alacsony ár valójában nem ösztönözte a felhasználókat új készülékek vásárlására. - Bármennyibe is kerüljenek a készülékek, a vásárlóknak ok kell arra, hogy lecseréljék régi modelljeiket - mondta a vezető. Teets szerint az új készülékeknek olyan szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyek valódi értéket jelentenek a felhasználók számára, és amelyért hajlandóak is fizetni.
"Korábban az egyre kisebb és könnyebb készülékek, valamint az egyre hosszabb üzemidő volt ilyen. Újabban inkább a színes kijelzők vonzzák a vásárlókat" - mondta Parsons. A jelentés szerint a vásárlók elsősorban a telefonok külsejére, szolgáltatási listájára, könnyű használhatóságára, szívósságára, és az akkumulátoros üzemidő hosszára figyelnek vásárláskor.
Legalábbis ezt állítja a J.D. Power and Associates egy, a napokban nyilvánosságra hozott tanulmány alapján. A tanulmány szerint a felhasználók jelenleg átlagosan 18 havonta vesznek új mobil készüléket, ami jelentős visszaesés a 2000-ben regisztrált átlag 16 hónaphoz képest, különösen annak figyelembe vételével, hogy a mobilteleonok ára azóta jelentősen lecsökkent.
A mintegy 5 ezer háztartás bevonásával készített tanulmány nem jósol túlzottan sok jót a mobiltelefon iparnak, amely még csak most próbál talpra állni a közelmúlt visszaesését követően. Elemzők szerint azonban a jelenlegi, meglehetősen borús helyzet várhatóan nem tart majd sokáig.
- Nem hiszem, hogy komoly probléma lenne a mobiltelefon iparral. Szerintem ez csak egy természetes reakció a gazdasági recesszióra - mondta Greg Teets, az A. G. Edwards piackutató cég elemzője. - Ahogy a gazdaság ismét fellendül, a mobilkészülékek eladásai is újból növekedni kezdenek majd - tette hozzá Teets.
A mobiltelefonok átlagos piaci ára jelenleg 75 dollár, ami 25 százalékos csökkenést jelent az 1999-ben regisztrált 100 dolláros szinthez képest - áll a jelentésben. Kirk Parsons, a J.D. Power igazgatója azonban úgy véli, az alacsony ár valójában nem ösztönözte a felhasználókat új készülékek vásárlására. - Bármennyibe is kerüljenek a készülékek, a vásárlóknak ok kell arra, hogy lecseréljék régi modelljeiket - mondta a vezető. Teets szerint az új készülékeknek olyan szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyek valódi értéket jelentenek a felhasználók számára, és amelyért hajlandóak is fizetni.
"Korábban az egyre kisebb és könnyebb készülékek, valamint az egyre hosszabb üzemidő volt ilyen. Újabban inkább a színes kijelzők vonzzák a vásárlókat" - mondta Parsons. A jelentés szerint a vásárlók elsősorban a telefonok külsejére, szolgáltatási listájára, könnyű használhatóságára, szívósságára, és az akkumulátoros üzemidő hosszára figyelnek vásárláskor.