JohnnyCage

Hamarosan itt az AGP 8x!

A chipóriás Intel Corp. a jövő évre ígéri az AGP 3.0 specifikációnak megfelelő termékeinek megjelenését, a grafikus processzorok és chipkészletek gyártói azonban ennél jóval hamarabb piacra dobják AGP 3.0 kompatibilis eszközeiket.

A tajvani chipsetgyártó Silicon Integrated Systems (SiS) márciusban mutatta be SiS648-as alaplapi chipkészletét, amely számos egyéb újdonság mellett AGP 8x támogatást is ígér. A társaság közelmúltban bejelentett, Xabre elnevezésű grafikus processzora szintén támogatja az AGP 8x üzemmódot tartalmazó AGP 3.0 specifikációt.

A SiS egyik legnagyobb riválisa, a szintén tajvani VIA Technologies már kiadta P4X333 Pentium 4-alapú chipkészletét, amelyből nem maradt ki az új AGP szabvány támogatása sem. A grafikus processzorairól, illetve újabban alaplapi chipkészleteiről ismert nVidia várhatóan még az ősszel kiadja nForce2 chipkészletét, amely a hírek szerint hasonlóképp APG 8x-alapú megoldás lesz. A processzorgyártó Advanced Micro Devices (AMD) új, 64/32 bites Hammer processzoraihoz készített AMD 8xxx chipset sorozatában számos forradalmi újítás mellett az AGP 8x vezérlő is helyet kapott.

Ami a grafikus processzorokat illeti, az nVidia egyes hírek szerint a Computex Taipei 2002 kiállításon jelenti be módosított, AGP 3.0-alapú GeForce4 Ti, illetve GeForce 4 MX GPU változatait. Ugyanezen hírforrások szerint a rivális ATI Technologies is a rendezvényen mutatja be első AGP 8x-alapú grafikus processzorát.

A legígéretesebb fejlesztés alatt álló grafikus chipek, mint a Matrox Perhelia-512, a 3DLabs P10, az nVidia NV30, és az ATI R300 közül egyelőre nem mindegyik megoldás támogatja az AGP 8x-et, az ehhez szükséges módosítás várhatóan azonban rövid időn belül valósággá fog válni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zedas #5
    A feleslegesség mellett voksolóknak:
    Az stimm hogy a kártyán mostmár lesz 128Mb, de a gépben 512Mb van. Ez 4x annyi, ami már elég lényeges és pl. a jövőre kijövő Doom3 egy felületre 5db (!) textúrát fog rakni - gondolom igencsak nagy felbontásban - ami eléggé meg fogja tölteni a 128Mb-t.
    Namost ez még mindíg nem igényelné a 8x AGP-t mert ugye a textúrák a videóramban csücsülnek, csakhogy a textúrák nagy része, akár 64Mb is dinamikusan változhat, akár szobánként is. Ez iszonyatos adatforgalom, ami folyamatosan fogja a buszt és nem mind1 hogy a játék leakad tizedmásodpercekre a kritikus pillanatokban amíg a textúrák átmásznak a rendes ramban lévő textúra cache-ből - avagy rosszabb esetben vinyóból - a videóramba.
  • Pheel #4
    És akkor most álljunk meg és ne fejlesszünk?
  • Bekomman #3
    Most mondja meg valaki hogy minek.
    Hogy többet keressenek a nagy cégek?
    A mostani videókártyákkal is minden progi fut, és mostmár olyan grafikus teljesítményük van hogy csak a tesztek tudják kimutatni a kártyák közti különbséget.
  • Supergamer_real #2
    Akit komolyabban erdekel az AGP tema az itt megtalalja az AGP 3.0 teljes specifikaciojat.


    http://www.intel.com/technology/agp/downloads/SpecUpdate06-21.htm