SG.hu
Dinamikus árképzést próbál ki a Wendy's - ha nagy a kereslet, nő az ár
A sajtburger este hatkor drágább lehet. Az amerikai gyorsétteremlánc kipróbálja, hogy növeli-e a bevételeit a mesterséges intelligencia.
A Wendy's 2025-ben dinamikus árképzést és a mesterséges intelligencia által kialakított menüt fog tesztelni. Ez azt jelenti, hogy az ételek árai automatikusan változnak majd a nap folyamán a kereslet függvényében, hasonlóan az olyan fuvarmegosztó alkalmazásokhoz, mint az Uber és a Lyft. A fuvarmegosztó alkalmazás akkor emeli az árakat, amikor a legnagyobb a kereslet, hogy növelje a sofőrök kínálatát és minimalizálja a várakozási időt az utasok számára. A kezdeményezést Kirk Tanner, a Wendy's vezérigazgatója és elnöke hozta nyilvánosságra egy elemzőkkel folytatott beszélgetésen. Tanner szerint a Wendy's körülbelül 20 millió dollárt tervez befektetni olyan digitális kijelzők telepítésére, amelyek megjelenítik ezeket a valós időben változó árakat a vállalat által üzemeltetett összes gyorsétteremben. További 10 millió dollárt szánnak két év alatt a Wendy's globális rendszerének fejlesztésére, amelynek célja a rendelési pontosság javítása.
A Wendy's szóvivője szerint a vállalat elkötelezett az árképzési stratégia mellett, és azt a digitális üzletág bővítésére irányuló szélesebb körű erőfeszítések részeként jellemezte. "Már 2025-től kezdve számos funkciót kezdünk tesztelni ezeken a digitális étlapokon, mint például a nap bizonyos szakaszaiban eltérő ajánlatok, az MI-alapú menüváltások és az olyan tényezőkön alapuló szuggesztív értékesítés, mint például az időjárás" - mondta. "A dinamikus árképzés lehetővé teheti a Wendy's számára, hogy versenyképes és rugalmas legyen az árazásban, motiválja a vásárlókat a sűrűbb látogatásra, és nagyszerű áron biztosítsa számukra az általuk kedvelt ételeket. Számos olyan funkciót fogunk tesztelni, amelyekről úgy gondoljuk, hogy jobb vásárlói és személyzeti élményt nyújtanak majd."
A szóvivő mindazonáltal leszögezte, hogy nem az áremelés a céljuk. "A digitális étlapok nagyobb rugalmasságot biztosítanak számunkra a kiemelt termékek megjelenítésének megváltoztatásában, hogy könnyebben kínálhassunk kedvezményeket és értékes ajánlatokat ügyfeleinknek, különösen a lanyhább napszakokban. Nem az a szándékunk, hogy akkor emeljük az árakat, amikor a legnagyobb a kereslet az éttermeinkben." A Wendy's terve, esetleges sikere hatással lehet az ételkiszállítási alkalmazásokra is, és feltehetően a harmadik féltől származó alkalmazásoknak módot kell találniuk arra, hogy kapcsolódjanak a Wendy dinamikus árrendszeréhez.
Az Egyesült Államokban már több tucat étterem csendben elkezdett alkalmazni dinamikus árképzést, és több tízezer dollárnyi profitot zsebeltek be vele. A Los Angeles-i székhelyű Sauce Pricing dinamikus árképzésre szakosodott szoftvereket értékesít, a startup mögött az Uber, az Airbnb és több magántőke cég alapító tagjai állnak. A cég honlapján található blogbejegyzés szerint az éttermeknek "lehetőségük van arra, hogy ebédidőben, a rohanás idején 10-20%-kal megemeljék az ételek árát, így a vásárlók esetleg 1-2 dollárral többet fizetnek egy 10 dolláros tételért. Egyes esetekben azt láttuk, hogy néhány étterem haszonkulcsa 10%-ról 20%-ra emelkedett" - áll a blogbejegyzésben. Az egyik ügyfél, a Las Vegas-i éttermekből álló Rachel's Kitchen a Sauce Pricing honlapja szerint 64 000 dollár "plusz éves nyereséget ért el három üzletben".
A legtöbb ármódosítás azonban az online megrendelésekre vonatkozik, és az éttermek célja, hogy megbirkózzanak a Doordash, a Grubhub és az UberEats növekvő munkaerőköltségeivel és szállítási díjaival - olvasható a Sauce Pricing honlapján. A kiszállítás az éttermi bevételek és költségek egyre nagyobb részét teszi ki, különösen a világjárvány óta. Egy iparági veterán rámutatott, hogy az éttermek már régóta csökkentik és emelik áraikat, hogy a lassabb időszakokban vendégeket csalogassanak be. "A Happy Hour dinamikus árképzés, ahogyan az is, ha egy hamburger vacsorakor többe kerül, mint ebédkor, vagy ha ingyenes kiszállítást ajánlanak egy zivatar idején" - mondta Chris Webb, a ChowNow, egy online ételrendelő cég vezérigazgatója és alapítója. "De az emberek szeretik a megbízhatóságot, és az, hogy az árak azért változnak, mert nagyobb a kereslet, nem vendégszeretet."
A Wendy's 2025-ben dinamikus árképzést és a mesterséges intelligencia által kialakított menüt fog tesztelni. Ez azt jelenti, hogy az ételek árai automatikusan változnak majd a nap folyamán a kereslet függvényében, hasonlóan az olyan fuvarmegosztó alkalmazásokhoz, mint az Uber és a Lyft. A fuvarmegosztó alkalmazás akkor emeli az árakat, amikor a legnagyobb a kereslet, hogy növelje a sofőrök kínálatát és minimalizálja a várakozási időt az utasok számára. A kezdeményezést Kirk Tanner, a Wendy's vezérigazgatója és elnöke hozta nyilvánosságra egy elemzőkkel folytatott beszélgetésen. Tanner szerint a Wendy's körülbelül 20 millió dollárt tervez befektetni olyan digitális kijelzők telepítésére, amelyek megjelenítik ezeket a valós időben változó árakat a vállalat által üzemeltetett összes gyorsétteremben. További 10 millió dollárt szánnak két év alatt a Wendy's globális rendszerének fejlesztésére, amelynek célja a rendelési pontosság javítása.
A Wendy's szóvivője szerint a vállalat elkötelezett az árképzési stratégia mellett, és azt a digitális üzletág bővítésére irányuló szélesebb körű erőfeszítések részeként jellemezte. "Már 2025-től kezdve számos funkciót kezdünk tesztelni ezeken a digitális étlapokon, mint például a nap bizonyos szakaszaiban eltérő ajánlatok, az MI-alapú menüváltások és az olyan tényezőkön alapuló szuggesztív értékesítés, mint például az időjárás" - mondta. "A dinamikus árképzés lehetővé teheti a Wendy's számára, hogy versenyképes és rugalmas legyen az árazásban, motiválja a vásárlókat a sűrűbb látogatásra, és nagyszerű áron biztosítsa számukra az általuk kedvelt ételeket. Számos olyan funkciót fogunk tesztelni, amelyekről úgy gondoljuk, hogy jobb vásárlói és személyzeti élményt nyújtanak majd."
A szóvivő mindazonáltal leszögezte, hogy nem az áremelés a céljuk. "A digitális étlapok nagyobb rugalmasságot biztosítanak számunkra a kiemelt termékek megjelenítésének megváltoztatásában, hogy könnyebben kínálhassunk kedvezményeket és értékes ajánlatokat ügyfeleinknek, különösen a lanyhább napszakokban. Nem az a szándékunk, hogy akkor emeljük az árakat, amikor a legnagyobb a kereslet az éttermeinkben." A Wendy's terve, esetleges sikere hatással lehet az ételkiszállítási alkalmazásokra is, és feltehetően a harmadik féltől származó alkalmazásoknak módot kell találniuk arra, hogy kapcsolódjanak a Wendy dinamikus árrendszeréhez.
Az Egyesült Államokban már több tucat étterem csendben elkezdett alkalmazni dinamikus árképzést, és több tízezer dollárnyi profitot zsebeltek be vele. A Los Angeles-i székhelyű Sauce Pricing dinamikus árképzésre szakosodott szoftvereket értékesít, a startup mögött az Uber, az Airbnb és több magántőke cég alapító tagjai állnak. A cég honlapján található blogbejegyzés szerint az éttermeknek "lehetőségük van arra, hogy ebédidőben, a rohanás idején 10-20%-kal megemeljék az ételek árát, így a vásárlók esetleg 1-2 dollárral többet fizetnek egy 10 dolláros tételért. Egyes esetekben azt láttuk, hogy néhány étterem haszonkulcsa 10%-ról 20%-ra emelkedett" - áll a blogbejegyzésben. Az egyik ügyfél, a Las Vegas-i éttermekből álló Rachel's Kitchen a Sauce Pricing honlapja szerint 64 000 dollár "plusz éves nyereséget ért el három üzletben".
A legtöbb ármódosítás azonban az online megrendelésekre vonatkozik, és az éttermek célja, hogy megbirkózzanak a Doordash, a Grubhub és az UberEats növekvő munkaerőköltségeivel és szállítási díjaival - olvasható a Sauce Pricing honlapján. A kiszállítás az éttermi bevételek és költségek egyre nagyobb részét teszi ki, különösen a világjárvány óta. Egy iparági veterán rámutatott, hogy az éttermek már régóta csökkentik és emelik áraikat, hogy a lassabb időszakokban vendégeket csalogassanak be. "A Happy Hour dinamikus árképzés, ahogyan az is, ha egy hamburger vacsorakor többe kerül, mint ebédkor, vagy ha ingyenes kiszállítást ajánlanak egy zivatar idején" - mondta Chris Webb, a ChowNow, egy online ételrendelő cég vezérigazgatója és alapítója. "De az emberek szeretik a megbízhatóságot, és az, hogy az árak azért változnak, mert nagyobb a kereslet, nem vendégszeretet."