SG.hu
A japán közértben az MI javasolja, hogy mit kéne még vennünk
Egy japán szupermarket elkezdte elemezni a vásárlók bolton belüli viselkedését, és egy generatív AI-ba táplálja azt, hogy egy olyan avatárt vezéreljen, amely valós idejű javaslatokat tesz olyan dolgokra, amiket érdemes lenne megvenni.
A Hofu városában található Aruk Mitajiri szupermarket tegnap kezdte meg új rendszerének a kipróbálását. A Fujitsu technológiáját használják, amely videokamerák segítségével érzékeli azokat a vásárlókat, akik elidőznek a termékek előtt, több terméket összehasonlítanak, lehajolnak egy áru elé, felvesznek egy terméket, vagy reagálnak az üzletben található kiírásokra. A viselkedés megfigyeléseit arra használják, hogy a generatív mesterséges intelligenciát egy testreszabott "Avatar concierge" formájában megjelenő, egyedi eladásokat és/vagy tartalmakat kibocsátó, generatív mesterséges intelligenciához hangolják. A Fujitsu várakozásai szerint a folyamat eredményeképpen a vásárlók meggyőzhetők arról, hogy további jeneket örömmel költsenek el a boltban.
A japán technológiai óriás ezt a Naoto Onzo, a japán Waseda Egyetem Marketing és Kommunikációs Intézetének igazgatója által vezetett kutatócsoporttal közösen találta ki. A kutatók szerint "a hozzáértés és az ügyfélszolgálat szolgáltató személyiségének és tudásának kidomborítása, valamint a termék kialakítása és funkcionalitása befolyásolni tudja a fogyasztók vásárlási döntéseit". Ez a felismerés egy olyan modell létrehozásához vezetett, amely az egyes emberek jellemzői és viselkedési adatai alapján becsléseket tud hozni a viselkedésbeli átmenetekre. A Fujitsu szerint az ügyfelek egyre inkább "vonzó, fogyasztóbarát élményt" szeretnének - de az ezek nyújtásához szükséges tartalom létrehozása időt és pénzt igényel, valamint embereket, akik elvégzik a munkát. A mesterséges intelligencia gyorsabban és olcsóbban képes erre.
Persze kérdés, hogy mindez a gyakorlatban hogy fog működni, de hát erre való a teszt. Mi történik akkor, ha egy férfi intézi a családi bevásárlást, és átszellemülten keres valamit a polcok között, vagy egy nagyon konkrét jellemzőt keres egy terméken. Mit tesz a Fujitsu technológiája, ha valaki nem a saját igényei kielégítése érdekében böngészi a termékeket, például észrevesz egy férfit, aki csak nők által fogyasztott termékeket vásárol vagy ha egy kopasz ember hosszan nézegeti a samponok tartalmát? A szupermarketben a technológia kipróbálása október 15-ig tart.
A Hofu városában található Aruk Mitajiri szupermarket tegnap kezdte meg új rendszerének a kipróbálását. A Fujitsu technológiáját használják, amely videokamerák segítségével érzékeli azokat a vásárlókat, akik elidőznek a termékek előtt, több terméket összehasonlítanak, lehajolnak egy áru elé, felvesznek egy terméket, vagy reagálnak az üzletben található kiírásokra. A viselkedés megfigyeléseit arra használják, hogy a generatív mesterséges intelligenciát egy testreszabott "Avatar concierge" formájában megjelenő, egyedi eladásokat és/vagy tartalmakat kibocsátó, generatív mesterséges intelligenciához hangolják. A Fujitsu várakozásai szerint a folyamat eredményeképpen a vásárlók meggyőzhetők arról, hogy további jeneket örömmel költsenek el a boltban.
A japán technológiai óriás ezt a Naoto Onzo, a japán Waseda Egyetem Marketing és Kommunikációs Intézetének igazgatója által vezetett kutatócsoporttal közösen találta ki. A kutatók szerint "a hozzáértés és az ügyfélszolgálat szolgáltató személyiségének és tudásának kidomborítása, valamint a termék kialakítása és funkcionalitása befolyásolni tudja a fogyasztók vásárlási döntéseit". Ez a felismerés egy olyan modell létrehozásához vezetett, amely az egyes emberek jellemzői és viselkedési adatai alapján becsléseket tud hozni a viselkedésbeli átmenetekre. A Fujitsu szerint az ügyfelek egyre inkább "vonzó, fogyasztóbarát élményt" szeretnének - de az ezek nyújtásához szükséges tartalom létrehozása időt és pénzt igényel, valamint embereket, akik elvégzik a munkát. A mesterséges intelligencia gyorsabban és olcsóbban képes erre.
Persze kérdés, hogy mindez a gyakorlatban hogy fog működni, de hát erre való a teszt. Mi történik akkor, ha egy férfi intézi a családi bevásárlást, és átszellemülten keres valamit a polcok között, vagy egy nagyon konkrét jellemzőt keres egy terméken. Mit tesz a Fujitsu technológiája, ha valaki nem a saját igényei kielégítése érdekében böngészi a termékeket, például észrevesz egy férfit, aki csak nők által fogyasztott termékeket vásárol vagy ha egy kopasz ember hosszan nézegeti a samponok tartalmát? A szupermarketben a technológia kipróbálása október 15-ig tart.