SG.hu

A japán közértben az MI javasolja, hogy mit kéne még vennünk

Egy japán szupermarket elkezdte elemezni a vásárlók bolton belüli viselkedését, és egy generatív AI-ba táplálja azt, hogy egy olyan avatárt vezéreljen, amely valós idejű javaslatokat tesz olyan dolgokra, amiket érdemes lenne megvenni.

A Hofu városában található Aruk Mitajiri szupermarket tegnap kezdte meg új rendszerének a kipróbálását. A Fujitsu technológiáját használják, amely videokamerák segítségével érzékeli azokat a vásárlókat, akik elidőznek a termékek előtt, több terméket összehasonlítanak, lehajolnak egy áru elé, felvesznek egy terméket, vagy reagálnak az üzletben található kiírásokra. A viselkedés megfigyeléseit arra használják, hogy a generatív mesterséges intelligenciát egy testreszabott "Avatar concierge" formájában megjelenő, egyedi eladásokat és/vagy tartalmakat kibocsátó, generatív mesterséges intelligenciához hangolják. A Fujitsu várakozásai szerint a folyamat eredményeképpen a vásárlók meggyőzhetők arról, hogy további jeneket örömmel költsenek el a boltban.

A japán technológiai óriás ezt a Naoto Onzo, a japán Waseda Egyetem Marketing és Kommunikációs Intézetének igazgatója által vezetett kutatócsoporttal közösen találta ki. A kutatók szerint "a hozzáértés és az ügyfélszolgálat szolgáltató személyiségének és tudásának kidomborítása, valamint a termék kialakítása és funkcionalitása befolyásolni tudja a fogyasztók vásárlási döntéseit". Ez a felismerés egy olyan modell létrehozásához vezetett, amely az egyes emberek jellemzői és viselkedési adatai alapján becsléseket tud hozni a viselkedésbeli átmenetekre. A Fujitsu szerint az ügyfelek egyre inkább "vonzó, fogyasztóbarát élményt" szeretnének - de az ezek nyújtásához szükséges tartalom létrehozása időt és pénzt igényel, valamint embereket, akik elvégzik a munkát. A mesterséges intelligencia gyorsabban és olcsóbban képes erre.


Persze kérdés, hogy mindez a gyakorlatban hogy fog működni, de hát erre való a teszt. Mi történik akkor, ha egy férfi intézi a családi bevásárlást, és átszellemülten keres valamit a polcok között, vagy egy nagyon konkrét jellemzőt keres egy terméken. Mit tesz a Fujitsu technológiája, ha valaki nem a saját igényei kielégítése érdekében böngészi a termékeket, például észrevesz egy férfit, aki csak nők által fogyasztott termékeket vásárol vagy ha egy kopasz ember hosszan nézegeti a samponok tartalmát? A szupermarketben a technológia kipróbálása október 15-ig tart.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Ez egy reklam generator. A bolt celja nem az hogy a vevonek jobb legyen, hanem az hogy novelje a hasznat. Pl. ha valaki olcso sort vasarol, akkor a szoftver vagy egy picit dragabb sort fog neki javasolni vagy egy kozel azonos arut, amin magasabb az uzlet haszna. Ez a szoftver nem a vevoert keszult, hanem a penzeert.

    Igen, a magyar szupershop-os app-ok is ezt csinaljak, bar itthon jellemzoen reszben szemelyre szabott kuponokkal probaljak a fogyasztok valasztasat befolyasolni es csak a korabbi vasarlasaikat hasznaljak fel, a bolton beluli mozgasukat nem. Akinek van szupershop-ja vagy egyeb husegkartyaja, az nem blokkot kap, hanem egyszerusitett szamlat, ami tartalmazza a vevo nevet, cimet, egyebb adatait, persze ezt nem nyomtatjak ki, csak a bolti rendszer menti el es a boltok megosztjak egymas kozott. Raadasul ha valaki kartyaval fizet egy boltban, de mashol van szupershop vagy hasonlo husegkartya regisztracioja, esetleg rendelt mar otthonra az egyik resztvevo boltbol, akkor ossze lehet kotni a kartyajan at a vasarlasat a nevevel es lakcimevel, tovabba az osszes tobbi ezzel a bank- es/vagy huseg- kartyaval vasarolt termek listajaval. Es a boltok joreszt meg is teszik. Igy kialakithato egy profil az adott vevo vasarlasairol, vasarlasi szokasairol (ido, hely, termekek) es felfedezheto, ha valami valtozik. Pl. egy amerikai lanynal hamarabb jott ra a szoftver, hogy terhes, mint o maga, es csak a hirtelen megvaltozott vasarlasi szokasait hasonlitottak ossze a friss terhes nokevel. Raadasul ez csak statisztikai logika, a legegyszerubb MI ami lezezik. (gyakorlatilag buta egy fuggvenytabla, csak jo nagy)