Berta Sándor
A laptopokkal lett teljes a Galaxy ökorendszer
A Samsung szerint a felhasználók gyakrabban fogják lecserélni a készülékeiket.
A dél-koreai konszern azt reméli, hogy bővítheti jelenlétét a globális laptoppiacon, ahol továbbra sem számít meghatározó szereplőnek. A gyártó abban bízik, hogy az emberek a koronavírus-járvány után gyakrabban cserélik le a notebookjaikat. "A laptopok csereciklusa egyre rövidebb a korábbi, átlagosan ötéves élettartamhoz képest, mivel az elektromos készülékek a világjárvány éveiben valódi személyi számítógépekké váltak. Arra számítunk, hogy az új fogyasztói trend az eladások folyamatos növekedéséhez vezet majd" - jelentette ki Lee Min-cheol, a Samsung mobilélmény részlegének vállalati alelnöke.
"Mielőtt a koronavírus-járvány lecsapott volna, a családtagok gyakran osztoztak otthon egy számítógépen. A pandémia ideje alatt megnövekedett távmunka miatt azonban világszerte egyre többen döntöttek úgy, hogy saját notebookot birtokolnak" - tette hozzá a menedzser. A felhasználók trendváltozásával összhangban a Samsung úgy véli, hogy a legújabb termékeivel világszerte bővítheti a jelenlétét. Erre szükség is van, mert atársaság részesedése a globális piacon statisztikailag jelentéktelen, ellentétben a hazai domináns piaci pozíciójával. A Strategy Analytics piackutató cég szerint a Samsung 2021-ben kevesebb mint 1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a globális laptoppiacon. A kínai Lenovo 23,2 százalékkal megőrizte első helyét, a TOP4 tagja volt még a Hewlett-Packard (23 százalék), a Dell (15,6 százalék) és az Apple (8,7 százalék).
A Galaxy Book prémium modell 2021-es debütálásával a Samsung az eladások emelésében bízik, kihasználva többek között azt, hogy az eszköz összekapcsolható a gyártó legkelendőbb okostelefonjaival. "A Book nélkülözhetetlen a Galaxy-sorozat ökoszisztémájának kiegészítéséhez. A hardveres funkciók mellett a készülékek közötti kapcsolódási lehetőségek fejlesztésére is összpontosítottunk" - mondta Lee a Galaxy S23 okostelefon bemutatásakor. A vezető a jelenlegi lassuló eladásokat több tényezőnek tulajdonította, köztük annak, hogy megugrott a nyersanyagok ára és a dél-koreai won árfolyama is a megszokottnál jobban ingadozik.
"A prémium elektronikai eszközök iránt nagy keresletet mutató országokat megcélozva idén szeretnénk megerősíteni a prémium notebookcsaládunk globális értékesítését. A fogyasztói hangulat javulása némi időbe telik majd. Az év második felében várjuk a fordulatot" - szögezte le a menedzser. A Samsung a múlt héten mutatta be a Book laptopcsaládját, amely három modellből áll, az árcédulák 1,88 millió won (1500 dollár) és 3,47 millió won között mozognak. A Book sorozat teszi ki a cég teljes prémium laptopeladásainak csaknem felét. A vállalat közölte, hogy az idén mintegy 60 százalékra kívánja emelni ezt az arányt.
A dél-koreai konszern azt reméli, hogy bővítheti jelenlétét a globális laptoppiacon, ahol továbbra sem számít meghatározó szereplőnek. A gyártó abban bízik, hogy az emberek a koronavírus-járvány után gyakrabban cserélik le a notebookjaikat. "A laptopok csereciklusa egyre rövidebb a korábbi, átlagosan ötéves élettartamhoz képest, mivel az elektromos készülékek a világjárvány éveiben valódi személyi számítógépekké váltak. Arra számítunk, hogy az új fogyasztói trend az eladások folyamatos növekedéséhez vezet majd" - jelentette ki Lee Min-cheol, a Samsung mobilélmény részlegének vállalati alelnöke.
"Mielőtt a koronavírus-járvány lecsapott volna, a családtagok gyakran osztoztak otthon egy számítógépen. A pandémia ideje alatt megnövekedett távmunka miatt azonban világszerte egyre többen döntöttek úgy, hogy saját notebookot birtokolnak" - tette hozzá a menedzser. A felhasználók trendváltozásával összhangban a Samsung úgy véli, hogy a legújabb termékeivel világszerte bővítheti a jelenlétét. Erre szükség is van, mert atársaság részesedése a globális piacon statisztikailag jelentéktelen, ellentétben a hazai domináns piaci pozíciójával. A Strategy Analytics piackutató cég szerint a Samsung 2021-ben kevesebb mint 1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a globális laptoppiacon. A kínai Lenovo 23,2 százalékkal megőrizte első helyét, a TOP4 tagja volt még a Hewlett-Packard (23 százalék), a Dell (15,6 százalék) és az Apple (8,7 százalék).
A Galaxy Book prémium modell 2021-es debütálásával a Samsung az eladások emelésében bízik, kihasználva többek között azt, hogy az eszköz összekapcsolható a gyártó legkelendőbb okostelefonjaival. "A Book nélkülözhetetlen a Galaxy-sorozat ökoszisztémájának kiegészítéséhez. A hardveres funkciók mellett a készülékek közötti kapcsolódási lehetőségek fejlesztésére is összpontosítottunk" - mondta Lee a Galaxy S23 okostelefon bemutatásakor. A vezető a jelenlegi lassuló eladásokat több tényezőnek tulajdonította, köztük annak, hogy megugrott a nyersanyagok ára és a dél-koreai won árfolyama is a megszokottnál jobban ingadozik.
"A prémium elektronikai eszközök iránt nagy keresletet mutató országokat megcélozva idén szeretnénk megerősíteni a prémium notebookcsaládunk globális értékesítését. A fogyasztói hangulat javulása némi időbe telik majd. Az év második felében várjuk a fordulatot" - szögezte le a menedzser. A Samsung a múlt héten mutatta be a Book laptopcsaládját, amely három modellből áll, az árcédulák 1,88 millió won (1500 dollár) és 3,47 millió won között mozognak. A Book sorozat teszi ki a cég teljes prémium laptopeladásainak csaknem felét. A vállalat közölte, hogy az idén mintegy 60 százalékra kívánja emelni ezt az arányt.