Berta Sándor
Afrika digitális átalakulását támogatja a Visa
A bankkártyakiadó vállalat egymilliárd dollárt szán erre a célra.
Az amerikai-afrikai üzleti fórumon a Visa ígéretet tett arra, hogy 2027-ig 1 milliárd dollárt fektet be Afrikában a működés bővítése, az innovatív technológiák bevezetése és a partnerekkel való együttműködés elmélyítése érdekében. A társaság így akarja támogatni a kontinens rugalmas, innovatív és inkluzív gazdaságait. A Visa kibővített befektetései a vállalat hosszú távú elkötelezettségét mutatják Afrika növekedési potenciálja mellett és hozzájárulnak ahhoz, hogy a digitális fizetésekhez, mint a hivatalos pénzügyi szolgáltatások bővítésének belépési pontjához, a magánszemélyek és a kereskedők számára szélesebb körű hozzáférést biztosítsanak.
Alfred F. Kelly, Jr., az óriáscég elnök-vezérigazgatója az - amerikai és afrikai vezetők washingtoni csúcstalálkozójával párhuzamosan tartott - amerikai-afrikai üzleti fórumon ismertette az ígéretet. Az ígéret tovább bővíti a szolgáltató afrikai tevékenységét és elmélyíti az együttműködést a stratégiai partnerekkel, köztük a kormányokkal, a pénzintézetekkel, a mobilhálózat-üzemeltetőkkel, a fintechekkel és a kereskedőkkel. A beruházások emellett a fizetési ökoszisztéma új innovációk és technológiák révén történő megerősítésére, a gazdaságok digitalizációjának támogatására, valamint a képzettségfejlesztésbe, a tehetségfejlesztésbe és a kapacitásépítésbe történő befektetésekre összpontosítanak.
"A Visa több évtizede fektet be Afrikában, hogy egy valóban helyi üzletágat építsen ki, és ma is ugyanolyan szilárd és megingathatatlan az elkötelezettségünk a kontinens iránt, mint valaha. A cégünk nap mint nap támogatja a digitális kereskedelmet és a pénzmozgást a kontinens minden országában, és Afrika továbbra is központi helyet foglal el a hosszú távú növekedési terveinkben. Alig várjuk, hogy továbbra is szorosan együttműködhessünk partnereinkkel a pénzügyi ökoszisztéma fejlesztése, a digitalizáció felgyorsítása, valamint az ellenálló, innovatív és befogadó gazdaságok kiépítése érdekében, amelyek közös lehetőségeket teremtenek és tovább ösztönzik Afrika digitális gazdaságát" - mondta Al Kelly.
Ma Afrikában becslések szerint 500 millió ember nem fér hozzá a hivatalos pénzügyi szolgáltatásokhoz, a felnőtt lakosság kevesebb mint 50 százaléka teljesített vagy fogadott el digitális fizetéseket Afrikában és több mint 40 millió kereskedő nem fogad el digitális fizetéseket. "Afrika példátlan digitális felgyorsulást él át, egyre több fogyasztó, kereskedő és vállalkozás ismeri fel a biztonságos és kényelmes digitális fizetések előnyeit, amelyekkel a kereskedelem és a pénzmozgás is élénkíthető. Az elmúlt évben a Visa tovább növelte afrikai befektetéseit, új irodák, új innovációk és megoldások, valamint a pénzügyi befogadást közvetlenül támogató programok révén. A beruházási ígéret felvázolja hosszú távú elkötelezettségünket Afrika iránt, és azt a munkát, amelyet a pénzügyi ökoszisztéma előmozdítása érdekében végzünk" - hangsúlyozta Aida Diarra, a Visa szubszaharai régióért felelős vezető alelnöke.
"A pénzügyi befogadás kiterjesztése kulcsfontosságú a hosszú távú gazdasági jólét szempontjából, és büszkék vagyunk arra, hogy pénzügyi és közszférabeli partnerekkel együttműködve olyan új kezdeményezéseket indítottunk el, mint a She's Next. Alig várjuk, hogy továbbra is támogathassuk a befogadást és a jólétet elősegítő programokat, miközben új innovációkat vezetünk be, amelyeket a fogyasztók és a vállalkozások számára terveztek Afrika-szerte" - taglalta Leila Serhan, a Visa Észak-Afrikáért és Pakisztánért felelős vezető alelnöke.
Nairobiban nemrég bemutatták a Visa első, kifejezetten a Szaharától délre fekvő afrikai országokra szakosodott innovációs stúdióját, amely korszerű környezetet biztosít az ügyfelek és a partnerek számára, hogy közösen hozzák létre a jövőbe mutató fizetési és kereskedelmi megoldásokat. Ezzel párhuzamosan olyan új technológiák bevezetése és kiterjesztése is felmerült, amelyek segítik az afrikai fogyasztók és kereskedők digitális fizetését és fogadását, mint például a Tap to Phone, amely egy egyszerű mobiltelefont fizetési eszközzé alakíthat, valamint az átutalási költségek csökkentése az olyan innovatív megoldások révén, mint a Visa Direct.
Az amerikai-afrikai üzleti fórumon a Visa ígéretet tett arra, hogy 2027-ig 1 milliárd dollárt fektet be Afrikában a működés bővítése, az innovatív technológiák bevezetése és a partnerekkel való együttműködés elmélyítése érdekében. A társaság így akarja támogatni a kontinens rugalmas, innovatív és inkluzív gazdaságait. A Visa kibővített befektetései a vállalat hosszú távú elkötelezettségét mutatják Afrika növekedési potenciálja mellett és hozzájárulnak ahhoz, hogy a digitális fizetésekhez, mint a hivatalos pénzügyi szolgáltatások bővítésének belépési pontjához, a magánszemélyek és a kereskedők számára szélesebb körű hozzáférést biztosítsanak.
Alfred F. Kelly, Jr., az óriáscég elnök-vezérigazgatója az - amerikai és afrikai vezetők washingtoni csúcstalálkozójával párhuzamosan tartott - amerikai-afrikai üzleti fórumon ismertette az ígéretet. Az ígéret tovább bővíti a szolgáltató afrikai tevékenységét és elmélyíti az együttműködést a stratégiai partnerekkel, köztük a kormányokkal, a pénzintézetekkel, a mobilhálózat-üzemeltetőkkel, a fintechekkel és a kereskedőkkel. A beruházások emellett a fizetési ökoszisztéma új innovációk és technológiák révén történő megerősítésére, a gazdaságok digitalizációjának támogatására, valamint a képzettségfejlesztésbe, a tehetségfejlesztésbe és a kapacitásépítésbe történő befektetésekre összpontosítanak.
"A Visa több évtizede fektet be Afrikában, hogy egy valóban helyi üzletágat építsen ki, és ma is ugyanolyan szilárd és megingathatatlan az elkötelezettségünk a kontinens iránt, mint valaha. A cégünk nap mint nap támogatja a digitális kereskedelmet és a pénzmozgást a kontinens minden országában, és Afrika továbbra is központi helyet foglal el a hosszú távú növekedési terveinkben. Alig várjuk, hogy továbbra is szorosan együttműködhessünk partnereinkkel a pénzügyi ökoszisztéma fejlesztése, a digitalizáció felgyorsítása, valamint az ellenálló, innovatív és befogadó gazdaságok kiépítése érdekében, amelyek közös lehetőségeket teremtenek és tovább ösztönzik Afrika digitális gazdaságát" - mondta Al Kelly.
Ma Afrikában becslések szerint 500 millió ember nem fér hozzá a hivatalos pénzügyi szolgáltatásokhoz, a felnőtt lakosság kevesebb mint 50 százaléka teljesített vagy fogadott el digitális fizetéseket Afrikában és több mint 40 millió kereskedő nem fogad el digitális fizetéseket. "Afrika példátlan digitális felgyorsulást él át, egyre több fogyasztó, kereskedő és vállalkozás ismeri fel a biztonságos és kényelmes digitális fizetések előnyeit, amelyekkel a kereskedelem és a pénzmozgás is élénkíthető. Az elmúlt évben a Visa tovább növelte afrikai befektetéseit, új irodák, új innovációk és megoldások, valamint a pénzügyi befogadást közvetlenül támogató programok révén. A beruházási ígéret felvázolja hosszú távú elkötelezettségünket Afrika iránt, és azt a munkát, amelyet a pénzügyi ökoszisztéma előmozdítása érdekében végzünk" - hangsúlyozta Aida Diarra, a Visa szubszaharai régióért felelős vezető alelnöke.
"A pénzügyi befogadás kiterjesztése kulcsfontosságú a hosszú távú gazdasági jólét szempontjából, és büszkék vagyunk arra, hogy pénzügyi és közszférabeli partnerekkel együttműködve olyan új kezdeményezéseket indítottunk el, mint a She's Next. Alig várjuk, hogy továbbra is támogathassuk a befogadást és a jólétet elősegítő programokat, miközben új innovációkat vezetünk be, amelyeket a fogyasztók és a vállalkozások számára terveztek Afrika-szerte" - taglalta Leila Serhan, a Visa Észak-Afrikáért és Pakisztánért felelős vezető alelnöke.
Nairobiban nemrég bemutatták a Visa első, kifejezetten a Szaharától délre fekvő afrikai országokra szakosodott innovációs stúdióját, amely korszerű környezetet biztosít az ügyfelek és a partnerek számára, hogy közösen hozzák létre a jövőbe mutató fizetési és kereskedelmi megoldásokat. Ezzel párhuzamosan olyan új technológiák bevezetése és kiterjesztése is felmerült, amelyek segítik az afrikai fogyasztók és kereskedők digitális fizetését és fogadását, mint például a Tap to Phone, amely egy egyszerű mobiltelefont fizetési eszközzé alakíthat, valamint az átutalási költségek csökkentése az olyan innovatív megoldások révén, mint a Visa Direct.