Berta Sándor
Avatár- és robotszemélyzet dolgozik egy japán boltban
A szigetország virtuális és gépi segítőkkel küzd a demográfiai trendek miatti munkaerőhiány ellen. Egy üzletben még a fogyatékossággal élő alkalmazottak is dolgozhatnak így.
A japán Lawson szupermarketlánc megnyitotta az első avatár szolgáltatással rendelkező üzletét. A futurisztikus boltban a polcokon monitorok vannak, amelyek segítségével kommunikálni lehet az avatárokkal - erről a The Register számolt be. A megoldás részben azért működik olyan jól, mert valódi emberek ülnek a kijelzők mögött. A Lawson három éven belül további 200 üzletet szeretne nyitni 50 avatár-üzemeltetővel. Ez a munkavállalók számára is számos előnnyel jár.
A virtuális segítőket valódi alkalmazottak támogatják, akik nincsenek a helyszínen. Egyénileg tudnak reagálni az ügyfelekre és olyan tranzakciókat is lebonyolíthatnak, amelyeket önkiszolgáló pénztárral nem lehet elvégezni. A Lawson hangsúlyozta az inkluzív megközelítést, mivel az avatárok mögött olyan emberek is állhatnak, akik egyébként - például fogyatékosságuk miatt - nem dolgozhatnának a kiskereskedelemben.
Az Amazon Góval vagy más robotizált szupermarketekkel ellentétben a Green Lawson üzletekben emberek lesznek szolgálatban és az üzletlánc azt szeretné, ha közvetlen kapcsolatban állnának az ügyfelekkel. Az avatárok viszont azért vannak, hogy arcot adjanak az automatikus kísérők hangjának. Japán stílusban élethű portrék és manga-szerű rajzfilm avatárok is rendelkezésre állnak.
Az alkalmazott rendszer az Avitától származik, a vállalat avatárokat készít. Míg egyesek termékeket magyaráznak el vagy segítenek a vásárlással kapcsolatos problémákban, másokat szórakoztatásra, online tanácsadásra és távértékesítésre használnak. A Lawson azt is reméli, hogy ezáltal a munkatársak kevésbé lesznek stresszesek és túlhajszoltak, mivel az intézkedés várhatóan csökkenti a stresszt az ügyfelek és a tulajdonosok körében is.
A japán Lawson szupermarketlánc megnyitotta az első avatár szolgáltatással rendelkező üzletét. A futurisztikus boltban a polcokon monitorok vannak, amelyek segítségével kommunikálni lehet az avatárokkal - erről a The Register számolt be. A megoldás részben azért működik olyan jól, mert valódi emberek ülnek a kijelzők mögött. A Lawson három éven belül további 200 üzletet szeretne nyitni 50 avatár-üzemeltetővel. Ez a munkavállalók számára is számos előnnyel jár.
A virtuális segítőket valódi alkalmazottak támogatják, akik nincsenek a helyszínen. Egyénileg tudnak reagálni az ügyfelekre és olyan tranzakciókat is lebonyolíthatnak, amelyeket önkiszolgáló pénztárral nem lehet elvégezni. A Lawson hangsúlyozta az inkluzív megközelítést, mivel az avatárok mögött olyan emberek is állhatnak, akik egyébként - például fogyatékosságuk miatt - nem dolgozhatnának a kiskereskedelemben.
Az Amazon Góval vagy más robotizált szupermarketekkel ellentétben a Green Lawson üzletekben emberek lesznek szolgálatban és az üzletlánc azt szeretné, ha közvetlen kapcsolatban állnának az ügyfelekkel. Az avatárok viszont azért vannak, hogy arcot adjanak az automatikus kísérők hangjának. Japán stílusban élethű portrék és manga-szerű rajzfilm avatárok is rendelkezésre állnak.
Az alkalmazott rendszer az Avitától származik, a vállalat avatárokat készít. Míg egyesek termékeket magyaráznak el vagy segítenek a vásárlással kapcsolatos problémákban, másokat szórakoztatásra, online tanácsadásra és távértékesítésre használnak. A Lawson azt is reméli, hogy ezáltal a munkatársak kevésbé lesznek stresszesek és túlhajszoltak, mivel az intézkedés várhatóan csökkenti a stresszt az ügyfelek és a tulajdonosok körében is.