Berta Sándor

Beszéd­funkcióval felvértezett a tökéletes drón

Vajon milyen lesz néhány évtized múlva a minden szempontból megfelelő robotrepülőgép?

Jonathan Hesselbarth, a Wingcopter műszaki igazgatója fiatalként minden szabadidejét a különböző repülőtereken töltötte és gyorsan világossá vált a számára, hogy egyszer majd a repülés területén akar dolgozni. Már a felsőoktatási tanulmányaival párhuzamosan építeni kezdte az első pilóta nélküli légi járműveit. 2017-ben alapította meg a két barátjával, Tom Plümmerrel és Ansgar Kadurával a Wingcoptert. Az elektromos meghajtású Wingcopter 198 világszerte az első olyan modell, amely képes egyetlen repülőút során három különböző csomagot eltérő címekre szállítani.

A vállalkozás célja az, hogy a jövőben a drónok automatikusan és önállóan teljesítsék a küldetéseiket. A robotrepülőgépekre vagy kötéllel erősítik fel a szállítmányt vagy az első részükre erősítik, így mind az oda-, mind a visszaúton hasznos terhet szállíthatnak. Így például egy kórházba gyógyszereket, onnan pedig elemzésre szánt mintákat. A Spright céggel kötött megállapodás részeként 48 amerikai szövetségi államban valósulhat meg a gyógyszerek, a laboratóriumi és a vérminták továbbítása.

"A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a rendszereket minden lehetséges körülményre (erős szél, esős, magas hőmérséklet, alacsony páratartalom) felkészítsük és a legfontosabb határokat, továbbá a biztonsági tényezőket világosan meghatározzuk. Az időjárás például nem mindig olyan, mint amire számítunk és megnyugtató, ha tudjuk, hogy még egy nem várt front esetén is hazatérhet az adott pilóta nélküli légi jármű. Ezt annak köszönhetően tudjuk garantálni, hogy nagyon sokat tanultunk a világ különböző tájain végrehajtott küldetésekből, függetlenül attól, hogy sós levegőben kellett a drónjainknak működniük vagy sarkvidéki körülmények között, esetleg a dubaji poros környezetben. A kommunikáció teljes mértékben titkosított, emellett a robotrepülőgépeink számos biztonsági mechanizmussal rendelkeznek, annak megakadályozására, ha valaki manipulálni akarná azokat. Ezenkívül minden kritikus alkatrész legalább kétszer megtalálható. A repülés önállóan, előre beprogramozott útvonalakon történik. Amennyiben váratlan esemény történik, akkor a pilóta beavatkozik. A cél a teljes önállóság, míg a távlati cég, hogy a tökéletes pilóta nélküli légi jármű 2080-ban beszédvezérléssel elrepül majd mindenhová, ahová a pilótája szeretné" - jelentette ki a szakember.

Hesselbarth hozzátette, hogy a vállalatnál a legfontosabb tulajdonság a csapatban való munka képessége és az őszinteség. A Wingcopter műszaki igazgatója úgy vélte, hogy a következő tíz esztendőben a legfontosabb újításnak a minél halkabb propellerek megépítése számít majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!