Berta Sándor
Microsoft-Qualcomm kooperáció a kiterjesztett valóság területén
A két cég a korábbinál szorosabban akar együttműködni a technológia kérdéseiben.
A Qualcomm bejelentette, hogy a Microsofttal összeköti a kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztési platformjait, továbbá szorosan fognak együtt dolgozni olyan jövőbeli chipek tervezésén, amelyek a könnyű kiterjesztett valóság szemüvegekbe kerülhetnek be.
A két fél hangsúlyozta, hogy hisznek a "metaverzumban", amelyben a felhasználók virtuálisan találkozhatnak egymással. A koronavírus-járvány kezdete óta az ilyen rendszerek már egyáltalán nem tűnnek tudományos-fantasztikus elképzelésnek. A mostani fejlesztések elsődleges célja ugyanakkor az, hogy a már meglévő termékeket és szolgáltatásokat ruházzák fel kiterjesztett valóság funkciókkal. Így történt ez tavaly a Microsoft Teams esetében is, amikor megvalósult a Microsoft Teams goes Avatar.
A Qualcomm az együttműködés keretében új megoldásokat akar bemutatni a fogyasztói piacon is, de ott sokkal nehezebb teljesíteni az elvárásokat. Elegendő csak arra gondolni, hogy a 3D-televízió például gyakorlatilag csak azon bukott el, hogy a felhasználóknak fel kellett (volna) helyezniük egy néhány gramm súlyú szemüveget. Mindezek tükrében elképzelhető, hogy a jövőbeli kiterjesztett valóság szemüvegeknek is mennyire könnyen kezelhetőknek kell lenniük ahhoz, hogy széles körben elfogadják azokat. A kereskedelmi területen viszont a lehetőségek szinte végtelenek.
Az elképzelések alapján a Microsoft Mesh és a Snapdragon Spaces XR Developer Platform szorosan integrálva lesz egymásba, s a közösen kifejlesztett kiterjesztett valóság chipeket mind a két rendszerrel egyformán lehet majd vezérelni.
A Qualcomm bejelentette, hogy a Microsofttal összeköti a kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztési platformjait, továbbá szorosan fognak együtt dolgozni olyan jövőbeli chipek tervezésén, amelyek a könnyű kiterjesztett valóság szemüvegekbe kerülhetnek be.
A két fél hangsúlyozta, hogy hisznek a "metaverzumban", amelyben a felhasználók virtuálisan találkozhatnak egymással. A koronavírus-járvány kezdete óta az ilyen rendszerek már egyáltalán nem tűnnek tudományos-fantasztikus elképzelésnek. A mostani fejlesztések elsődleges célja ugyanakkor az, hogy a már meglévő termékeket és szolgáltatásokat ruházzák fel kiterjesztett valóság funkciókkal. Így történt ez tavaly a Microsoft Teams esetében is, amikor megvalósult a Microsoft Teams goes Avatar.
A Qualcomm az együttműködés keretében új megoldásokat akar bemutatni a fogyasztói piacon is, de ott sokkal nehezebb teljesíteni az elvárásokat. Elegendő csak arra gondolni, hogy a 3D-televízió például gyakorlatilag csak azon bukott el, hogy a felhasználóknak fel kellett (volna) helyezniük egy néhány gramm súlyú szemüveget. Mindezek tükrében elképzelhető, hogy a jövőbeli kiterjesztett valóság szemüvegeknek is mennyire könnyen kezelhetőknek kell lenniük ahhoz, hogy széles körben elfogadják azokat. A kereskedelmi területen viszont a lehetőségek szinte végtelenek.
Az elképzelések alapján a Microsoft Mesh és a Snapdragon Spaces XR Developer Platform szorosan integrálva lesz egymásba, s a közösen kifejlesztett kiterjesztett valóság chipeket mind a két rendszerrel egyformán lehet majd vezérelni.