Berta Sándor

Drónos szállító­szolgáltatást kínálna az ANA

A legnagyobb japán légitársaság robotrepülőgépeket is alkalmazna a jövőben.

Az All Nippon Airways (ANA) bejelentette, hogy a Wingcopter cég segítségével kiépíti a pilóta nélküli légi járműves csomagszállító ajánlatát, amely jövőre lesz elérhető. A drónok gyógyszereket és más napi szükségleti cikkeket fognak szállítani Japán hegyvidéki régióiba és szigeteire. Tetsuya Kubo, az ANA alelnöke hangsúlyozta, hogy a Wingcopter robotrepülőgépeinek tesztelése most is zajlik és jelentős lépésnek nevezhető egy pilóta nélküli légi járműves szállítási hálózat létrehozása felé.

A Wingcopter számára a japán légitársasággal való együttműködés egy nagyon komoly esélyt jelent a szigetországi piacon való terjeszkedésre. A vállalat már egy ideje jelen van Japánban és Kjúshú szigetén a helyi önkormányzatokkal és az NTT Docomo konszernnel együttműködve már kipróbált egy drónos csomagszállító szolgáltatást.


A japán kormány hosszú ideje pénzzel és új szabályokkal támogatja a robotrepülőgépes csomagszállító ajánlatok fejlesztését és alkalmazását. Az ok egyszerű: a kabinet nem akarja, hogy a piacot a DJI kínai gyártó vagy az Amazon szerezze meg. Az Impress Research piackutató intézet becslései alapján a pilóta nélküli légi járműves csomagszállítás piaca a szigetországban 2019 és 2025 között 1,5 milliárd jenről 79,7 milliárd jenre fog növekedni. Emiatt a Yamaha is kifejlesztett miniatűr helikoptereket a mezőgazdaság számára. Az ANA, az Amazon japán riválisának számító Rakuten, az NEC és a Sony is beszáll ebbe a piacba, de a társaságok többsége robothelikoptereket akar gyártani.

A mostani projektben a Wingcopter nem csupán drónokat szállít majd, hanem segíteni fogja a pilóták képzését, a különböző bevetések megtervezését, az üzemben tartást és a karbantartást. Az első tesztek márciusban kezdődtek Nagaszaki prefektúra területén. Az ANA szakemberei elsősorban arra kíváncsiak, hogy melyik régióban melyik robotrepülőgép a legalkalmasabb a feladatok elvégzésére. A japán kormány új törvényekkel akarja biztosítani, hogy a pilóta nélküli légi járműves csomagszállító szolgáltatások 2022-től elindulhassanak az országban. A távlati cél az, hogy a drónok akár a sűrűn lakott területek felett is közlekedhessenek úgy, hogy a pilótának ne kelljen folyamatosan látnia a robotrepülőgépét.

A UPS leányvállalata, a UPS Flight Forward (UPSFF) és a Wingcopter tavaly márciusban jelezte, hogy közösen alkotja meg a különböző célokra alkalmazható csomagszállító pilóta nélküli légi járművek következő generációját. A UPSFF választása azért esett a német gyártóra, mert az elmúlt időszakban nagy távolságra is alkalmazható és nemzetközi viszonylatban is meghatározó drónokat fejlesztett ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Nagy tavolsagra a szarnyas jarmuvek sokkal gazdasagosabbak, mert ugyanakkora aksi kapacitassal messzebbre tud repulni a gep. Mivel Japanban a nagyvarosokat leszamitva hatalmas gyeren lakott teruletek vannak, ezert a dronos szallitas mindenkeppen gyorsabb es talan olcsobb is, mint orakon at zotykolodni a hegyi utakon egy postas furgonnal. (a lakossag fogyasa miatt a regen mindenhova eljuto vasutbol mara mar alig maradt, tehat csak a szerpentines kozut es a partok menten a vizi utvonal van)

    Azert a lathatosag es a pilotas vezetes azt jelenti, hogy kb. annyira nem lehet dronokat reptetni mint nallunk. Ez a rendes tesztelest is gatolja, barmilyen hosszutavu teszthez (meg autonomhoz is) a pilotanak egy emberes repulogeppel kell kovetnie a dront. Nem eppen olcso megoldas.