Berta Sándor
Nehéz helyzetben a kisebb zenei stream-platformok
A szolgáltatásokat az Apple és az Amazon fejlesztései szorítják háttérbe.
Számos olyan zenei stream-oldal van, amelyek kiváló minőségű felvételeket kínálnak az audiofil felhasználók számára. Az egyik ilyen portál a francia Qobuz. Georges Fornay, a cég ügyvezetőigazgató-helyettese rámutatott, hogy ők nem azokban a dimenziókban gondolkodnak, mint az Amazon Music, az Apple és a Spotify. Miközben például a piacvezető Spotify az első negyedévben 158 millió előfizetővel rendelkezett, addig a Qobuz 2019 áprilisában alig 200 000 előfizetővel. Ez a szám 2020-ra 33 százalékkal emelkedett azután, hogy a platform nemrég 6 új országban jelent meg, köztük Ausztráliában, Új-Zélandon és négy skandináv államban. A Quboz így már összesen 18 országban van jelen.
A vállalat 2015-ben közel volt a csődhöz, de átvette a Xandrie nevű társaság, amelynek vezetője, Denis Thébaud azóta a zenei stream-szolgáltató ügyvezetőjeként dolgozik. A Qobuz tavaly szeptember óta 10 millió euró friss tőkét kapott - többek között Thébaud holdingjától.
Fornay hangsúlyozta, hogy az Amazon már két évvel ezelőtt bevezetett egy kiemelt minőségű zenei ajánlatot, de ennek ellenére növekedni tudtak. A menedzser biztos abban, hogy az új helyzetben is meg fogják állni a helyüket. A bevételük 2019-ről 2020-ra 45,3 százalékkal emelkedett. A Qobuz legolcsóbb havidíjas konstrukciója 14,99 euróba kerül. A kínálatban 70 millió CD-minőségű zeneszám található, továbbá több mint 2 millió zeneszám még ennél is jobb minőségű. Aki fizet, az hozzáférést kap a saját fejlesztésű HiFi-termékekhez.
Fornay hozzátette, hogy a teljes zenei kínálatot szeretnék elérhetővé tenni, de alapvetően négy fő stílusra összpontosítanak, amelyek a klasszikus, a dzsessz, a pop-rock és az elektro. Azok, akik a legdrágább, 21 eurós havidíjas konstrukciót választják, külön kedvezményt kapnak a Qobuz letöltési boltjában.
Számos olyan zenei stream-oldal van, amelyek kiváló minőségű felvételeket kínálnak az audiofil felhasználók számára. Az egyik ilyen portál a francia Qobuz. Georges Fornay, a cég ügyvezetőigazgató-helyettese rámutatott, hogy ők nem azokban a dimenziókban gondolkodnak, mint az Amazon Music, az Apple és a Spotify. Miközben például a piacvezető Spotify az első negyedévben 158 millió előfizetővel rendelkezett, addig a Qobuz 2019 áprilisában alig 200 000 előfizetővel. Ez a szám 2020-ra 33 százalékkal emelkedett azután, hogy a platform nemrég 6 új országban jelent meg, köztük Ausztráliában, Új-Zélandon és négy skandináv államban. A Quboz így már összesen 18 országban van jelen.
A vállalat 2015-ben közel volt a csődhöz, de átvette a Xandrie nevű társaság, amelynek vezetője, Denis Thébaud azóta a zenei stream-szolgáltató ügyvezetőjeként dolgozik. A Qobuz tavaly szeptember óta 10 millió euró friss tőkét kapott - többek között Thébaud holdingjától.
Fornay hangsúlyozta, hogy az Amazon már két évvel ezelőtt bevezetett egy kiemelt minőségű zenei ajánlatot, de ennek ellenére növekedni tudtak. A menedzser biztos abban, hogy az új helyzetben is meg fogják állni a helyüket. A bevételük 2019-ről 2020-ra 45,3 százalékkal emelkedett. A Qobuz legolcsóbb havidíjas konstrukciója 14,99 euróba kerül. A kínálatban 70 millió CD-minőségű zeneszám található, továbbá több mint 2 millió zeneszám még ennél is jobb minőségű. Aki fizet, az hozzáférést kap a saját fejlesztésű HiFi-termékekhez.
Fornay hozzátette, hogy a teljes zenei kínálatot szeretnék elérhetővé tenni, de alapvetően négy fő stílusra összpontosítanak, amelyek a klasszikus, a dzsessz, a pop-rock és az elektro. Azok, akik a legdrágább, 21 eurós havidíjas konstrukciót választják, külön kedvezményt kapnak a Qobuz letöltési boltjában.