Berta Sándor

Visszatérés az ellenőrzött irodákba

A járvány alaposan megváltoztatta a munkahelyeket.

A koronavírus-járvány miatt a tengerentúlon számos új szabályt vezetnek be az irodákban. Néhány módosítás azonban komoly beavatkozásként értékelhető a magánszférába. Az Amerikai Egyesült Államokban az oltások terjedésével egyre több cég gondolkodik azon, hogy a következő hetekben visszaengedi a munkatársait az irodaházakba. Ez merült fel többek között a Citigroup, a Deutsche Bank, a Goldman Sachs, a HSBC és a JPMorgan Chase esetében is. A dolgozóknak ugyanakkor fel kell készülniük arra, hogy a munkahelyeiken alkalmazásokkal összekötött kamerák várják majd őket, s ezek a rendszerek közvetíteni fogják az adott irodában vagy teremben lévő létszámot, valamint olyan szenzorok is lesznek, amelyek az egyes munkahelyeken való jelenlétét jelentik majd.

Neil Murray, a JLL cég ingatlanmenedzsere hangsúlyozta, hogy sokkal jobban kel figyelni arra, hogy mikor és milyen helyiségekben tartózkodnak az emberek. Erre szükség van például a kontaktkutatással kapcsolatban és a dolog része az interakciók pontosabb ellenőrzése. A szakértő azt nem árulta el, hogy melyik pénzintézet milyen technológiát használ. Az mindenesetre kiderült, hogy a JPMorgan Chase egy új programban algoritmusokat és mesterséges intelligenciát használ, hogy így lehessen figyelni a manhattani irodaház alkalmazottait és azt, hogy a megfelelő időben a megfelelő helyen vannak-e. A JLL kezeli egyébként a Goldman Sachs, a JPMorgan Chase, a Morgan Stanley és más bankok épületeit.

Murray szerint az új módszerek hozzájárulhatnak az irodafelület-igény kiszámításához is, de azt is jelezhetik, hogy mikor üresednek meg teljesen a folyosók és a termek, s ezáltal mikor lehet kikapcsolni a világítást. Egy problémával még akkor is szembesülnek a vállalatok: nehéz visszacsalogatniuk a régi környezetbe az embereket, ezért számos ösztönzővel álltak elő. A Barclays vagy a Credit Suisse például ingyenes vagy támogatott étkezési időszakokat kínál. Ezeknek a szolgáltatásoknak nagy sikerük van, de kérdéses, hogy önmagukban elegendők-e arra, hogy a munkatársakat visszacsábítsák az irodai munkavégzéshez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #5
    pedig pont ugy lenne értelme, mondjuk nem ugy értem, hogy minden jött ment civil cégnek megadni az engedéyt.
    űCSak az állami rendszer részeként, mint az egészség ügy a nav meg a pénzintézetek .

    Mert most még a bank sem képes leigazolni engem elektronikusan , hogy külföldről intzzek ugyet, mert csak személyesen lehet vagy meghatalmazott utján, papiir alapon. még ugy sem, hogy az elekrtonikus bevizsgálással a kormányablakon keresztül hitelesitem a dokumentumokat amiket el kell küldeni.

    Ami a GDPR-t illetti, az meg pont nem azt csinálja amire kellene hogy szolgáljon. egyrészről csak kellemettlenebbé tette a internethasználatot a felugro és kikerülhetetlen popupjaival, mászrészről, meg ugy is mindenki megadjja az engedélyeket , mert senki sem tudja végigolvasni, hogy ki milyen célból kéri az engedélyt az oldal használatához, igy csak a cégek saját magukat védik le vele, az adatszerzésükre és nem azért, hogy a te személyes adataid biztosnágba legyenek.
  • PetruZ #4
    A személyes adatokat kezelő rendszerek nem köthetők össze, mert különböző adatköröket kezelnek. Dzsídípíár, ombuszman, ez van.
  • repvez #3
    ott müködik, ahol, minden digitálisan megy. DE ahol még minden papir alapon müködik ott nem .
    És ez igaz a közigazgatásra is, egy csomo helyen meg lehetne oldani a digitalizálást, de helyette még mindig be kell menni személyesen egy aláirás miatt vagy, hogy legyen rajta pecsét.

    És érdekes modon mindenhol csak azt olvasni, hogy hogyan tudják a kisembereket lekövetni , meg adatot gyűjteni róluk , de olyat miért nem olvasni, hogy az amugy is meglévő adatokat összekapcsolva lecsökkentik a folyamatát annak, hogy elintézz valami ügyet .

    például ha valakinek meghal valakije, akkor most egy csomo papirt be kell szerezni és csomo helyre elmenni, ha nem csinált végrendeletet vagy nincs rendezett paprja az elhunytnak akkor rémálom mindenkinek.
    Miért nincs egy folyamatlista , hogy bejelenti a hozzátartozó, hogy ez és ez elhunyt, akkor a kormányablakban meg egyéb helyen ott van minden adat , hogy az a személy melyik bankkal volt szerződésben milyen befizetései szerzódései voltak. az összes szolgáltató felé automatikusan menjen jelzés, hogy ez a személy már nem veszi igénybe a szolgáltatásokat, ne küldjenek nneki ki több csekket, meg a TV, internet egyéb elöfizetésekről. kocsi biztositás lakás és egyéb közüzemi számlázás.
    minden ilyesmi menjen automatikusan ,ne a hozátartózónak keljen összevadászni, hogy milye volt az elhunytnak, a hagyatéki tárgyalásra, mibe volt a pénze fektetve és hol stb..

    Ha ide eljutnak majd akkor lenne értelme azt mondani, hogy javitottak valamit az emberek életét, de amig csak azon megy a fejlesztés, hoyg hogyan tudjuk mégjobban lekövetni és kizsigerelni addig nem érdekel.

  • grobs #2
    A világjárványnak egy haszna biztosan volt: bebizonyította, hogy az irodai munkahelyek 100%-ban működnek iroda nélkül. Korábban a management könnyen hárított, de mostmár nehéz valós indokot találni arra, hogy miért kell naponta ingázni ... azon kívül, hogy "csak".
  • Macropus Rufus #1
    ez de jó duma, hogy azért csinálják mert a kontakt kutatás miatt... Meg, hogy le kapcsolja a rendszer a villanyt, ha már nincs ott senki. Wow. Ez utóbbi most is létező technológia és nem igényli a user megfigyelését.