Két eljárás is indult a Google ellen Német­országban

Azt vizsgálják, hogy az amerikai óriáscég visszaélt-e a piaci pozíciójával.

A német Szövetségi Versenyhivatal két eljárást is indított a webes konszern és annak anyavállalata, az Alphabet ellen. A döntésre annak köszönhetően kerülhetett sor, hogy a hivatal január óta új jogosítványokkal rendelkezik, melyek lehetővé teszik, hogy bizonyos körülmények esetében megtiltsa a társaságoknak a piaci versenyt veszélyeztető gyakorlatok alkalmazását, például a saját szolgáltatások előnyben részesítését. A hatóság csak akkor avatkozhat be, ha az adott cég a piaci verseny szempontjából kiemelkedő jelentőségű és a tevékenysége számos területen átnyúlik. Azt a mostani eljárásoknak kell tisztázniuk, hogy ez a kitétel megvalósul-e a Google esetében. Andreas Mundt, a Szövetségi Kartellhivatal elnöke mindenesetre biztos ebben, már csak azért is, mert a Google számos platformot kínál, elég csak a keresőjére, a térképszolgáltatására, az Androidra, a Chrome böngészőre vagy a YouTube videomegosztóra gondolni.

A második eljárás a Google adatfeldolgozási szabályait veszi górcső alá - figyelembe véve a társaság hirdetési üzletét is. Mundt szerint a Google üzleti modellje alapvetően a felhasználók adatainak a feldolgozására épül. Miután hozzáfér ezekhez a verseny szempontjából létfontosságú információkhoz ezért minden területen stratégiai előnyben van a vetélytársaival szemben. Ezért fogja a hivatal az adatfeldolgozási dolgokat rendkívül részletesen megvizsgálni. Az egyik legfontosabb kérdés az lesz, hogy az embereknek van-e lehetőségük arra, hogy megtiltsák az adataik felhasználását, illetve meghatározzák annak körülményeit és módját.

A Google szóvivője úgy reagált a hírre, hogy az internetezők azért használják a szolgáltatásaikat, mert azok segítenek nekik és nem pedig azért, mert erre kényszerítik őket vagy mert nincs más alternatívájuk. Ők csupán egyszerű kontroll-lehetőséget adnak a felhasználóknak arra, hogy miként kerülnek felhasználásra az információik és korlátozzák a személyes adatok felhasználását.

Olaszországban nemrég 102 084 433,91 eurós büntetést kapott a Google és az Alphabet, mert a helyi versenyhivatal, az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato (AGCM) szerint a keresőcég visszaélt a piaci pozíciójával.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Arnika19 #1
    Egyetlen német cég sincs ami a Google profiljába tartozó dolgokat végezné, így a nem is "létező" piacon nem élhet vissza semmivel másnak a hátrányára.
    Az hogy egy cég végez egy tevékenységet és nincs konkurenciája az nem piaci fölény, ha elnyomna másokat akkor lenne.