Berta Sándor
LiDAR-egység kerülhet az Airbus helikoptereibe
A fejlesztéssel biztonságosabbá válhat a közlekedés.
A jövőben együttműködik az Airbus és a Luminar Technologies. Utóbbi társaság azután vált igazán ismertté, hogy továbbfejlesztette a Light Detection and Ranging (LiDAR) rendszert. A vállalat lézeres érzékelője már 200 méteres távolságból azonosítja a dolgokat. Ennek köszönhetően egy az autópályán önállóan közlekedő járműnek az eddigi 1 vagy 2 másodperc helyett 7 másodperc ideje van arra, hogy reagáljon az esetleg felbukkanó akadályokra és jobban felismerje a sötét objektumokat is.
Az Airbus azért kooperál a Luminar Technologies szakembereivel, hogy a helikopterek és a repülőgépek még nagyobb biztonsággal tudjanak közlekedni, valamint fel- és leszállni. A projektben a fejlesztőcég partnere az UpNext, amely az Airbus innovációs és automatizálási részlege. A kutatók már tesztelték a kifutóhoz való automatikus gurulást, a repülést és a repülőgépek leszállását. De a cél az, hogy a légitaxik és a helikopterek esetében ezek a dolgok szintén biztonságosabbak legyenek.
A LiDAR segíthet a légi járműveknek a környezet letapogatásában, 3D-képet készít a légtérről, illetve az abban található objektumokról és lehetséges akadályokról. Az Airbus a Vertex program keretében teszteli a rendszert a FlightLab nevű kísérleti helikoptere segítségével. Az akadályok felismerésén túl főszerepet kap az elektronikus vezérlés alkalmazása a robotpilóták javítására. A folyamat felügyeletén kijelzőre vetített információk (HUD) segítségével javítanának. A fejlesztések lényege, hogy csökkentsék a helikopterpilóták terheltségét és növeljék a repülésbiztonságot. Az új megoldás átveheti a pilótáktól az útvonal előkészítését, valamint az automatikus felszállás, a repülés és az automatikus leszállás feladatát. A technológiákat fokozatosan integrálnák a FlightLab rendszereibe, a folyamat 2023-ra zárulhat le.
A jövőben együttműködik az Airbus és a Luminar Technologies. Utóbbi társaság azután vált igazán ismertté, hogy továbbfejlesztette a Light Detection and Ranging (LiDAR) rendszert. A vállalat lézeres érzékelője már 200 méteres távolságból azonosítja a dolgokat. Ennek köszönhetően egy az autópályán önállóan közlekedő járműnek az eddigi 1 vagy 2 másodperc helyett 7 másodperc ideje van arra, hogy reagáljon az esetleg felbukkanó akadályokra és jobban felismerje a sötét objektumokat is.
Az Airbus azért kooperál a Luminar Technologies szakembereivel, hogy a helikopterek és a repülőgépek még nagyobb biztonsággal tudjanak közlekedni, valamint fel- és leszállni. A projektben a fejlesztőcég partnere az UpNext, amely az Airbus innovációs és automatizálási részlege. A kutatók már tesztelték a kifutóhoz való automatikus gurulást, a repülést és a repülőgépek leszállását. De a cél az, hogy a légitaxik és a helikopterek esetében ezek a dolgok szintén biztonságosabbak legyenek.
A LiDAR segíthet a légi járműveknek a környezet letapogatásában, 3D-képet készít a légtérről, illetve az abban található objektumokról és lehetséges akadályokról. Az Airbus a Vertex program keretében teszteli a rendszert a FlightLab nevű kísérleti helikoptere segítségével. Az akadályok felismerésén túl főszerepet kap az elektronikus vezérlés alkalmazása a robotpilóták javítására. A folyamat felügyeletén kijelzőre vetített információk (HUD) segítségével javítanának. A fejlesztések lényege, hogy csökkentsék a helikopterpilóták terheltségét és növeljék a repülésbiztonságot. Az új megoldás átveheti a pilótáktól az útvonal előkészítését, valamint az automatikus felszállás, a repülés és az automatikus leszállás feladatát. A technológiákat fokozatosan integrálnák a FlightLab rendszereibe, a folyamat 2023-ra zárulhat le.