USA - népszerű az otthoni munkavégzés, jön az adatkorlát

A home office elterjedésével nagyon megnőtt az otthoni adatfelhasználás, erre pedig azonnal reagáltak az internetszolgáltatók.

A The Wall Street Journal arról írt, hogy az AT&T, a Comcast és a Cox Communications adatkorlátot vezettek be, amelynek túllépése esetén viszonylag magas díjakat számolnak fel. A szolgáltatók az adatkorlát-rendszert korábban, a koronavírus-járvány első hulláma idején is alkalmazták, de utána, annak elmúltával hatályon kívül helyezték.

Az Openvault mérési szakértőinek adatai alapján az amerikai egyesült államokbeli háztartások januárban átlagosan 361 gigabájt adatot forgalmaztak, majd a fogyasztás szeptemberben 383,8 gigabájtra, októberben pedig 413,3 gigabájtra emelkedett.

A Comcast azt közölte, hogy az ügyfelei 95 százaléka a koronavírus-járvány ellenére sem lépte túl az adatkorlátot, amelyet egyébként nemrég 1 terabájtról 1,2 terabájtra emeltek. A vállalat egyik szóvivője elmondta, hogy néhány előfizető esetében a korlátlan adatforgalmazás díját csökkentették. Az összeg 50 dollár, ha valaki többször is átlépi az adatforgalmi korlátot. A konszern az USA legnagyobb kábelnetes és harmadik legnagyobb távközlési szolgáltatója.

A Cox a havi felhasználható adatmennyiséget 25 százalékkal, 1,25 terabájtra növelte és az egyik szóvivő tájékoztatása alapján lemond a plusz díjról, ha valaki először lépi át ezt a határt. A cég egyik ügyfele azt nyilatkozta, hogy az átlagosan 50 dolláros havi számlája 161 dollárra nőtt, amióta a korlátlan adatcsomagra váltott át.

A Verizon Communications ügyfelei havonta átlagosan több mint 500 gigabájt adatot forgalmaznak a társaság optikai kábelhálózatán. A maximális adatmennyiség túllépése esetén ebben a táborban nincs plusz díj, de a DSL-felhasználók esetében van.

Májusban a Decisiondata az aktuális elemzésében kimutatta, hogy az elmúlt hónapokban folyamatosan nőtt azoknak az amerikai felhasználóknak a száma, akik átlépték a lélektaninak számító egy terabájtos adatforgalmi határt. A jelenség hátterében egyértelműen a koronavírus-járvány állt. Az átlagos amerikai háztartások akkor havonta közel 400 gigabájt adatot forgalmaztak, amely az eddigi 2016-os rekordértéknél 50-100 gigabájttal magasabb volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #16
    Biztos vagyok benne, hogy most a karantén alatt brutálisan megugrott a videóforgalom egyéb szolgáltatások miatt is, pl. Zoom.
  • Cat #15
    A távközlési szolgáltatók legnagyobb problémája, hogy a haszon nem ott csapódik le, ahol a költség. Pl. a Netflix áttér 4K-ra, árat emel, stb. A fogyasztó többet fizet _a netflixnek_, a távközlési szolgáltató meg többször akkora forgalmat kell bonyolítson, ugyanolyan minőségben, amikor neki egy centtel nem lett több bevétele. És írhatod, hogy ez az ő problémája, de ez nem oldja meg a helyzetét. Ha nem emel árat, tönkremegy, és a fogyasztó semmilyen szolgáltatást nem fog kapni.
  • AndReWsss #14
    Valóban, utánaszámoltam és ha rendesen Netflixezel 4K-ban (nap 6 óra minden nap), akkor hajaz a 2TB/hó-ra...
  • AndReWsss #13
    Biztos, hogy nem egyoldalúan módosították, ez nem Kongó.
    1. Tájékoztatás 60 nappal az életbelépés előtt
    2. jogod van felmondani - akár hűség alatt is
    3. az ügyfelek nagy része nem csinál semmit - ott sem, ahol esetleg lenne lehetősége váltani
  • cateran #12
    Most elmorzsoltam 1 konnycseppet.....Jo latni, ahogy kifejted, hogy miert is ne fejlesszen 1 szolgaltato a kezdetek utan....
  • nlght #11
    "Aki kurvának áll ne csodálkozzon, ha megbasszák!"
    Miért ebben az iparágban vannak? Áruljon krumplit ha nem tetszik neki a fejlődés, utólag változtatni egy oldalúan a szerződéseken ősi, román szokás.
    Az adatforgalom nem fog a végtelenségig nőni btw, még pár évig igen, de aztán elérünk egy mindennapi maximumot.
  • Cat #10
    "Ha a jelenlegi infra elbírja, akkor milyen többletköltséget jelent a szolgáltatónak?"
    A felhasználás folyamatosan nő, rengeteg pénzt kell belerakni a szinten tartáshoz. A hálózati eszközöket rendszeresen karbantartani, néhány évente cserélni kell, és ezek a gigabites/optikás eszközök borzasztó drágák. Az elején elviseli a szolgáltató, ha nincs nyereség, hiszen a fejlesztési szakaszban van, de ha már beérett a szolgáltatás szeretné látni a befektetett tőke hozamát. Na most pont ezt nem kapja meg, hanem továbbra is fejlesztenie kell.
  • Cat #9
    "mit csinalnak ezek odaat - atlagban??"

    4K-ban néznek Netflixet.
  • zola2000 #8
    Tisztelt szolgáltató, az általános szerződési feltételeket módosítottam

    -A felhasználó.
  • nlght #7
    Nem értem mi a rákért nyivákolnak, a szerződések alá lettek írva mindkét fél részéről. A jelenlegi infrastruktúra elbírja, ha nem akkor fejlesszenek. Ja hogy, akkor kevesebb lesz az éves profit? Magasról leszarom.

    Bezzeg ha a végfelhasználó akadna ki vmiért a szolgáltatóra, akkor mutogatnának a szerződésre, hogy ez van kisköcsög...
    Kettős mérce az van...
    Utoljára szerkesztette: nlght, 2020.10.29. 10:09:28