Berta Sándor
USA - népszerű az otthoni munkavégzés, jön az adatkorlát
A home office elterjedésével nagyon megnőtt az otthoni adatfelhasználás, erre pedig azonnal reagáltak az internetszolgáltatók.
A The Wall Street Journal arról írt, hogy az AT&T, a Comcast és a Cox Communications adatkorlátot vezettek be, amelynek túllépése esetén viszonylag magas díjakat számolnak fel. A szolgáltatók az adatkorlát-rendszert korábban, a koronavírus-járvány első hulláma idején is alkalmazták, de utána, annak elmúltával hatályon kívül helyezték.
Az Openvault mérési szakértőinek adatai alapján az amerikai egyesült államokbeli háztartások januárban átlagosan 361 gigabájt adatot forgalmaztak, majd a fogyasztás szeptemberben 383,8 gigabájtra, októberben pedig 413,3 gigabájtra emelkedett.
A Comcast azt közölte, hogy az ügyfelei 95 százaléka a koronavírus-járvány ellenére sem lépte túl az adatkorlátot, amelyet egyébként nemrég 1 terabájtról 1,2 terabájtra emeltek. A vállalat egyik szóvivője elmondta, hogy néhány előfizető esetében a korlátlan adatforgalmazás díját csökkentették. Az összeg 50 dollár, ha valaki többször is átlépi az adatforgalmi korlátot. A konszern az USA legnagyobb kábelnetes és harmadik legnagyobb távközlési szolgáltatója.
A Cox a havi felhasználható adatmennyiséget 25 százalékkal, 1,25 terabájtra növelte és az egyik szóvivő tájékoztatása alapján lemond a plusz díjról, ha valaki először lépi át ezt a határt. A cég egyik ügyfele azt nyilatkozta, hogy az átlagosan 50 dolláros havi számlája 161 dollárra nőtt, amióta a korlátlan adatcsomagra váltott át.
A Verizon Communications ügyfelei havonta átlagosan több mint 500 gigabájt adatot forgalmaznak a társaság optikai kábelhálózatán. A maximális adatmennyiség túllépése esetén ebben a táborban nincs plusz díj, de a DSL-felhasználók esetében van.
Májusban a Decisiondata az aktuális elemzésében kimutatta, hogy az elmúlt hónapokban folyamatosan nőtt azoknak az amerikai felhasználóknak a száma, akik átlépték a lélektaninak számító egy terabájtos adatforgalmi határt. A jelenség hátterében egyértelműen a koronavírus-járvány állt. Az átlagos amerikai háztartások akkor havonta közel 400 gigabájt adatot forgalmaztak, amely az eddigi 2016-os rekordértéknél 50-100 gigabájttal magasabb volt.
A The Wall Street Journal arról írt, hogy az AT&T, a Comcast és a Cox Communications adatkorlátot vezettek be, amelynek túllépése esetén viszonylag magas díjakat számolnak fel. A szolgáltatók az adatkorlát-rendszert korábban, a koronavírus-járvány első hulláma idején is alkalmazták, de utána, annak elmúltával hatályon kívül helyezték.
Az Openvault mérési szakértőinek adatai alapján az amerikai egyesült államokbeli háztartások januárban átlagosan 361 gigabájt adatot forgalmaztak, majd a fogyasztás szeptemberben 383,8 gigabájtra, októberben pedig 413,3 gigabájtra emelkedett.
A Comcast azt közölte, hogy az ügyfelei 95 százaléka a koronavírus-járvány ellenére sem lépte túl az adatkorlátot, amelyet egyébként nemrég 1 terabájtról 1,2 terabájtra emeltek. A vállalat egyik szóvivője elmondta, hogy néhány előfizető esetében a korlátlan adatforgalmazás díját csökkentették. Az összeg 50 dollár, ha valaki többször is átlépi az adatforgalmi korlátot. A konszern az USA legnagyobb kábelnetes és harmadik legnagyobb távközlési szolgáltatója.
A Cox a havi felhasználható adatmennyiséget 25 százalékkal, 1,25 terabájtra növelte és az egyik szóvivő tájékoztatása alapján lemond a plusz díjról, ha valaki először lépi át ezt a határt. A cég egyik ügyfele azt nyilatkozta, hogy az átlagosan 50 dolláros havi számlája 161 dollárra nőtt, amióta a korlátlan adatcsomagra váltott át.
A Verizon Communications ügyfelei havonta átlagosan több mint 500 gigabájt adatot forgalmaznak a társaság optikai kábelhálózatán. A maximális adatmennyiség túllépése esetén ebben a táborban nincs plusz díj, de a DSL-felhasználók esetében van.
Májusban a Decisiondata az aktuális elemzésében kimutatta, hogy az elmúlt hónapokban folyamatosan nőtt azoknak az amerikai felhasználóknak a száma, akik átlépték a lélektaninak számító egy terabájtos adatforgalmi határt. A jelenség hátterében egyértelműen a koronavírus-járvány állt. Az átlagos amerikai háztartások akkor havonta közel 400 gigabájt adatot forgalmaztak, amely az eddigi 2016-os rekordértéknél 50-100 gigabájttal magasabb volt.