16
  • Cat #16
    Biztos vagyok benne, hogy most a karantén alatt brutálisan megugrott a videóforgalom egyéb szolgáltatások miatt is, pl. Zoom.
  • Cat #15
    A távközlési szolgáltatók legnagyobb problémája, hogy a haszon nem ott csapódik le, ahol a költség. Pl. a Netflix áttér 4K-ra, árat emel, stb. A fogyasztó többet fizet _a netflixnek_, a távközlési szolgáltató meg többször akkora forgalmat kell bonyolítson, ugyanolyan minőségben, amikor neki egy centtel nem lett több bevétele. És írhatod, hogy ez az ő problémája, de ez nem oldja meg a helyzetét. Ha nem emel árat, tönkremegy, és a fogyasztó semmilyen szolgáltatást nem fog kapni.
  • AndReWsss
    #14
    Valóban, utánaszámoltam és ha rendesen Netflixezel 4K-ban (nap 6 óra minden nap), akkor hajaz a 2TB/hó-ra...
  • AndReWsss
    #13
    Biztos, hogy nem egyoldalúan módosították, ez nem Kongó.
    1. Tájékoztatás 60 nappal az életbelépés előtt
    2. jogod van felmondani - akár hűség alatt is
    3. az ügyfelek nagy része nem csinál semmit - ott sem, ahol esetleg lenne lehetősége váltani
  • cateran
    #12
    Most elmorzsoltam 1 konnycseppet.....Jo latni, ahogy kifejted, hogy miert is ne fejlesszen 1 szolgaltato a kezdetek utan....
  • nlght
    #11
    "Aki kurvának áll ne csodálkozzon, ha megbasszák!"
    Miért ebben az iparágban vannak? Áruljon krumplit ha nem tetszik neki a fejlődés, utólag változtatni egy oldalúan a szerződéseken ősi, román szokás.
    Az adatforgalom nem fog a végtelenségig nőni btw, még pár évig igen, de aztán elérünk egy mindennapi maximumot.
  • Cat #10
    "Ha a jelenlegi infra elbírja, akkor milyen többletköltséget jelent a szolgáltatónak?"
    A felhasználás folyamatosan nő, rengeteg pénzt kell belerakni a szinten tartáshoz. A hálózati eszközöket rendszeresen karbantartani, néhány évente cserélni kell, és ezek a gigabites/optikás eszközök borzasztó drágák. Az elején elviseli a szolgáltató, ha nincs nyereség, hiszen a fejlesztési szakaszban van, de ha már beérett a szolgáltatás szeretné látni a befektetett tőke hozamát. Na most pont ezt nem kapja meg, hanem továbbra is fejlesztenie kell.
  • Cat #9
    "mit csinalnak ezek odaat - atlagban??"

    4K-ban néznek Netflixet.
  • zola2000
    #8
    Tisztelt szolgáltató, az általános szerződési feltételeket módosítottam

    -A felhasználó.
  • nlght
    #7
    Nem értem mi a rákért nyivákolnak, a szerződések alá lettek írva mindkét fél részéről. A jelenlegi infrastruktúra elbírja, ha nem akkor fejlesszenek. Ja hogy, akkor kevesebb lesz az éves profit? Magasról leszarom.

    Bezzeg ha a végfelhasználó akadna ki vmiért a szolgáltatóra, akkor mutogatnának a szerződésre, hogy ez van kisköcsög...
    Kettős mérce az van...
    Utoljára szerkesztette: nlght, 2020.10.29. 10:09:28
  • AndReWsss
    #6
    Ez hogy a francba jon ki atlagban?
    1Gbps uploaddal, folyamatos torrenttel es DC-vel, gep soha nincs kikapcsolva, akkor is csak 2-3 TB jon ossze havonta...
    mit csinalnak ezek odaat - atlagban??
  • Caro
    #5
    Ha a jelenlegi infra elbírja, akkor milyen többletköltséget jelent a szolgáltatónak?
  • zola2000
    #4
    Nem csoda, egyre több játék megy 100 giga fölé, a 4K netflix-youtube-gefoce now stb is csak eszi a gigákat erre jönnek az otthoni munkával járó videokonferenciák...
  • AgentKis
    #3
    Pedig nincs az messze... (10 nap 30GB) azaz egyedül 90GB/hó, ha 4en lennétek a háztartásban, az már 360GB/hó... És meg is van a januári átlagos amerikai fogyasztás ;-)
  • M2 #2
    Jogos az adatkorlát. A cégek rengeteg pénzt spórolnak az otthoni munkavégzéssel, hát fizessék is meg az ezzel járó plusz költségeket!
  • t_robert
    #1
    Hát én úgy az elmúlt 10 napban kb. 15 Gb-ot forgalmaztam. illetve van, hogy neten keresztül nézek tartalmat TV-n ami nem számít bele a havi adatforgalomba de az is lehet úgy 15-20 GB van még hová fejlődni az amerikai átlaghoz képest. :)