Gyurkity Péter
Mobiljátékokkal terjednek a káros reklámok
További appokat szűrtek ki, amelyek nem kívánt reklámokkal bombázzák a felhasználókat.
A mobilos szegmensre koncentráló biztonsági szakértők időről-időre közzéteszik saját kutatásaik és tesztjeik eredményeit, amelyekből képet alkothatunk az aktuális biztonsági helyzetről. Az Avast ezen cégek közé tartozik, ők az elmúlt 4 hónapban már 3 alkalommal futottak végig a Play Store kínálatán, ebből pedig több következtetést tudtak leszűrni.
Az eredmények alapján úgy tűnik, hogy a kéretlen, esetenként kifejezetten káros reklámokkal operáló játékok jelentik most az egyik legnagyobb problémát, a cseh eredetű cég, illetve annak biztonsági szakértői ugyanis 21 további appot soroltak fel legújabb jelentésükben, amelyek nagyjából azonos módszerrel próbálták meg félrevezetni a felhasználókat. A felsorolt címek a Play Store katalógusából voltak letölthetők (ezek egy részét azóta már eltávolították), a részletes leírás és a vélemények között pedig olyan YouTube-reklámokra hívták fel a játékosok figyelmét, amelyekben a valóságostól egészen eltérő funkcionalitást és élményt ígértek - többek között ez tűnt fel a szakértőknek, akik ezután tüzetesebben is górcső alá vették a jelenséget.
A reklámok megtekintését és a szóban forgó játékok (Shoot Them, Crush Car, Rolling Scroll, Helicopter Attack – New, Assassin Legend - 2020 New, Helicopter Shoot, stb.) letöltését követően a készülékeken további, olykor igencsak zavaró reklámok jelentek meg, több esetben az adott appon kívül, ami némileg megnehezítette a problémát okozó szoftver gyors beazonosítását. A Google nem sokkal később lépett, az eredeti 21 játékból így már csak 19, majd pedig 15 volt továbbra is beszerezhető, ez a szám valószínűleg tovább csökken majd, miközben a szakértők több ajánlást soroltak fel saját anyagukban, amelyek a problémás játékok elkerülésében segíthetnek.
Azt emelik ki többek között, hogy érdemes elkerülni a mindössze egyetlen fejlesztéssel büszkélkedő alkotók megoldásait (ezek sokszor ál-fiókok, amelyekkel egy-egy cég vagy csoport igyekszik elhárítani a Google gyors ellenlépéseit), viszont ugyanígy kerülendők a sok 5-ös és 1-es besorolással rendelkező alkotások, de a 3 alatti átlagértékkel bíró címek is a kifejezetten gyanús kategóriába tartoznak. Teljes körű védelem persze nem létezik, ezért mindig óvatosság ajánlott.
A mobilos szegmensre koncentráló biztonsági szakértők időről-időre közzéteszik saját kutatásaik és tesztjeik eredményeit, amelyekből képet alkothatunk az aktuális biztonsági helyzetről. Az Avast ezen cégek közé tartozik, ők az elmúlt 4 hónapban már 3 alkalommal futottak végig a Play Store kínálatán, ebből pedig több következtetést tudtak leszűrni.
Az eredmények alapján úgy tűnik, hogy a kéretlen, esetenként kifejezetten káros reklámokkal operáló játékok jelentik most az egyik legnagyobb problémát, a cseh eredetű cég, illetve annak biztonsági szakértői ugyanis 21 további appot soroltak fel legújabb jelentésükben, amelyek nagyjából azonos módszerrel próbálták meg félrevezetni a felhasználókat. A felsorolt címek a Play Store katalógusából voltak letölthetők (ezek egy részét azóta már eltávolították), a részletes leírás és a vélemények között pedig olyan YouTube-reklámokra hívták fel a játékosok figyelmét, amelyekben a valóságostól egészen eltérő funkcionalitást és élményt ígértek - többek között ez tűnt fel a szakértőknek, akik ezután tüzetesebben is górcső alá vették a jelenséget.
A reklámok megtekintését és a szóban forgó játékok (Shoot Them, Crush Car, Rolling Scroll, Helicopter Attack – New, Assassin Legend - 2020 New, Helicopter Shoot, stb.) letöltését követően a készülékeken további, olykor igencsak zavaró reklámok jelentek meg, több esetben az adott appon kívül, ami némileg megnehezítette a problémát okozó szoftver gyors beazonosítását. A Google nem sokkal később lépett, az eredeti 21 játékból így már csak 19, majd pedig 15 volt továbbra is beszerezhető, ez a szám valószínűleg tovább csökken majd, miközben a szakértők több ajánlást soroltak fel saját anyagukban, amelyek a problémás játékok elkerülésében segíthetnek.
Azt emelik ki többek között, hogy érdemes elkerülni a mindössze egyetlen fejlesztéssel büszkélkedő alkotók megoldásait (ezek sokszor ál-fiókok, amelyekkel egy-egy cég vagy csoport igyekszik elhárítani a Google gyors ellenlépéseit), viszont ugyanígy kerülendők a sok 5-ös és 1-es besorolással rendelkező alkotások, de a 3 alatti átlagértékkel bíró címek is a kifejezetten gyanús kategóriába tartoznak. Teljes körű védelem persze nem létezik, ezért mindig óvatosság ajánlott.