Berta Sándor

Egyre több lesz a mobil reklám

A Gartner piackutató cég előrejelzése alapján az idén és a következő esztendőkben tovább növekedhet a mobil reklámpiac.

A Gartner prognózisa szerint a mobil reklámpiac az idén 37 százalékkal nő majd és az értéke eléri a 18 milliárd dollárt, míg 2017-re az értéke közel 42 milliárd dollár lesz. Miközben a mobil hirdetések többsége továbbra is a készülékek képernyőjén jelenik majd meg, a legerősebben a videoreklámok piaca fog növekedni, de a kizárólag hangalapú ajánlatok is egyre jobban elterjednek. Stephanie Baghdassarian, a Gartner kutatási igazgatója közölte: 2015 és 2017 között javulhatnak a piaci feltételek, amik elősegíthetik a növekedést. Ehhez a mérési eljárások szabványosítása és az új személyre szabási lehetőségek is hozzájárulhatnak.


A mobilreklámokra világszerte elköltött pénzek fele a Google kasszájába vándorol

A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy továbbra is a Google lesz a piacvezető, a konszern piaci részesedése az elmúlt esztendő harmadik negyedévében 52,36 százalékot tett ki. Azonban ebben a szektorban az olyan vetélytársai is egyre inkább erőre kapnak, mint a Facebook és a Twitter.


A 117 milliárd dolláros internetes reklámpiac harmada gazdagítja a Google-t

A hirdetések szempontjából az alkalmazások és a mobil honlapok közötti versenyből egyre inkább a web kerül ki győztesen. Ennek oka a HTML5-eszközök késedelmes bevezetése. A mobil reklámokra leginkább az ázsiai és csendes-óceáni térség nyitott, ez a régió a következő évben 30 százalékos növekedést generálhat. A legnagyobb előrelépés ugyanakkor Észak-Amerikában valósulhat meg. Megfigyelhető, hogy ott a nyomtatott újságok és a rádiók helyét fokozatosan a mobil alternatívák veszik át, mindez pedig hatással van a hirdetésekre is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!