Gyurkity Péter

A mobilhirdetésekből él a Facebook

Már az okostelefonos felhasználók szolgáltatják a bevétel legnagyobb részét, a trend erősödik.

A Facebook a napokban tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését, amelyből nemcsak az derül ki, hogy a felhasználók száma folyamatosan növekszik, de azt is megtudhatjuk, hogy a bevétel legnagyobb hányadát már az okostelefonok tulajdonosai szolgáltatják.

Azt eddig is tudtuk, hogy a népszerű közösségi portál - amely a tinédzserek elvesztésével egy időben magához tudta vonzani az idősebb korosztályokat - leginkább az oldalon megjelenő hirdetésekből él, ezek szolgáltatják a beáramló pénz legnagyobb hányadát, eddig azonban nem volt teljesen világos, hogy a mobiltelefonok szegmense teljesen maga mögé szorította volna az asztali szférát. A friss számokból most kiderült, hogy míg a szeptemberben véget ért három hónapos időszakban a teljes bevétel tetemes része származott a hirdetésekből (összesen 4,3 milliárd dollár), ennek 78 százaléka (3,4 milliárd dollár) már az okostelefonokat használók jóvoltából folyt be.

A magyarázat szerint ez úgy lehetséges, hogy az átlag amerikai felnőtt hetente már 25 percet fordít hordozható készülékén a különböző tartalmak megtekintésére, ezen idő 20 százalékát pedig a Facebook teszi ki. A harmadik negyedben a több mint 1 milliárd aktív felhasználó 89 százaléka látogatta meg valamilyen mobil készüléken a portált, egy év alatt 27 százalékkal bővült a teljes tábor, és miközben a mobilhirdetésekből származó bevétel 73 százalékkal ugrott meg, az asztali szegmensben 7,3 százalékos volt a visszaesés.

Az elkövetkező években tovább erősödik a trend, erre többek között az Instagram felvásárlása is felkészítette a céget, amelynek eredményeként további 400 millió felhasználótól érkezik bevétel - ennek éves szintje hamarosan elérheti majd az 1,8-2 milliárd dollárt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!