Gyurkity Péter
Jövőre robbantanak a mobilreklámok
A különböző okostelefonok és tábla PC-k gyors terjedése egyben a reklámok rohamos megjelenését is magával hozza ezen készülékeken. Bármennyire is szeretnék ezt elkerülni bizonyos rétegek, jövőre igazi robbanásra kerülhet sor.
A Reuters elsősorban a mobilreklámokra szakosodott cégek jelentéseire alapozva vetíti ezt előre, ezen cégek ugyanis egyre-másra jelentik ki magabiztosan, hogy folyamatosan bővül a szegmensben nagy lehetőségeket látó hirdetők köre, ez pedig egyben a hirdetések és a bevételek megugrását hozza magával. Nem lehet kétségünk tehát azt illetően, hogy az új készülékek mellett az azokon megjelenő reklámokkal is meg kell hamarosan barátkoznunk.
A hirdetési platformok üzemeltetői nemcsak a folyamatos növekedésről számolnak be, hanem arról is, hogy a hirdetések egyre pontosabbak és jóval nagyobb számban eredményeznek pozitív visszajelzést. Ez nyilván főként annak köszönhető, hogy egyre több hordozható eszköz egészül ki helymeghatározó, navigációs funkcióval, ennek révén pedig a felhasználó célzott hirdetéseket láthat maga előtt, amelyek egyrészt korábbi visszajelzései, az általa látogatott internetes oldalak, valamint a tartózkodási hely alapján válogatnak a kínálatból. Az okostelefonok és tábla PC-k terjedése kedvezően hat erre a folyamatra, ez pedig először jövőre eredményezhet kimagasló mutatókat.
Bár a mobilhirdetések globális piaca jelenleg még eltörpül a teljes online hirdetési szegmens mellett, a méretet illetően meglehetősen optimisták a piackutatók. Kiemelik, hogy 2015-re egyedül az Egyesült Államokban 5 milliárd dolláros éves forgalmat bonyolíthatnak majd le a résztvevők, amely különösen annak fényében lenne jelentős előrelépés, hogy idén ez még "mindössze" 800 millió dollár volt.
A gyors és jelentős mértékű növekedés egyben a nagy hirdetési cégek belépését, csatlakozását hozhatja magával, amely még tovább gerjeszti majd a folyamatot. 2011-ben minden eddiginél több hirdetést láthatunk majd a különböző mobil platformokon és készülékeken keresztül - meglátjuk, miként fogadják majd mindezt a felhasználók.
A Reuters elsősorban a mobilreklámokra szakosodott cégek jelentéseire alapozva vetíti ezt előre, ezen cégek ugyanis egyre-másra jelentik ki magabiztosan, hogy folyamatosan bővül a szegmensben nagy lehetőségeket látó hirdetők köre, ez pedig egyben a hirdetések és a bevételek megugrását hozza magával. Nem lehet kétségünk tehát azt illetően, hogy az új készülékek mellett az azokon megjelenő reklámokkal is meg kell hamarosan barátkoznunk.
A hirdetési platformok üzemeltetői nemcsak a folyamatos növekedésről számolnak be, hanem arról is, hogy a hirdetések egyre pontosabbak és jóval nagyobb számban eredményeznek pozitív visszajelzést. Ez nyilván főként annak köszönhető, hogy egyre több hordozható eszköz egészül ki helymeghatározó, navigációs funkcióval, ennek révén pedig a felhasználó célzott hirdetéseket láthat maga előtt, amelyek egyrészt korábbi visszajelzései, az általa látogatott internetes oldalak, valamint a tartózkodási hely alapján válogatnak a kínálatból. Az okostelefonok és tábla PC-k terjedése kedvezően hat erre a folyamatra, ez pedig először jövőre eredményezhet kimagasló mutatókat.
Bár a mobilhirdetések globális piaca jelenleg még eltörpül a teljes online hirdetési szegmens mellett, a méretet illetően meglehetősen optimisták a piackutatók. Kiemelik, hogy 2015-re egyedül az Egyesült Államokban 5 milliárd dolláros éves forgalmat bonyolíthatnak majd le a résztvevők, amely különösen annak fényében lenne jelentős előrelépés, hogy idén ez még "mindössze" 800 millió dollár volt.
A gyors és jelentős mértékű növekedés egyben a nagy hirdetési cégek belépését, csatlakozását hozhatja magával, amely még tovább gerjeszti majd a folyamatot. 2011-ben minden eddiginél több hirdetést láthatunk majd a különböző mobil platformokon és készülékeken keresztül - meglátjuk, miként fogadják majd mindezt a felhasználók.