Gyurkity Péter

Jövőre robbantanak a mobilreklámok

A különböző okostelefonok és tábla PC-k gyors terjedése egyben a reklámok rohamos megjelenését is magával hozza ezen készülékeken. Bármennyire is szeretnék ezt elkerülni bizonyos rétegek, jövőre igazi robbanásra kerülhet sor.

A Reuters elsősorban a mobilreklámokra szakosodott cégek jelentéseire alapozva vetíti ezt előre, ezen cégek ugyanis egyre-másra jelentik ki magabiztosan, hogy folyamatosan bővül a szegmensben nagy lehetőségeket látó hirdetők köre, ez pedig egyben a hirdetések és a bevételek megugrását hozza magával. Nem lehet kétségünk tehát azt illetően, hogy az új készülékek mellett az azokon megjelenő reklámokkal is meg kell hamarosan barátkoznunk.

A hirdetési platformok üzemeltetői nemcsak a folyamatos növekedésről számolnak be, hanem arról is, hogy a hirdetések egyre pontosabbak és jóval nagyobb számban eredményeznek pozitív visszajelzést. Ez nyilván főként annak köszönhető, hogy egyre több hordozható eszköz egészül ki helymeghatározó, navigációs funkcióval, ennek révén pedig a felhasználó célzott hirdetéseket láthat maga előtt, amelyek egyrészt korábbi visszajelzései, az általa látogatott internetes oldalak, valamint a tartózkodási hely alapján válogatnak a kínálatból. Az okostelefonok és tábla PC-k terjedése kedvezően hat erre a folyamatra, ez pedig először jövőre eredményezhet kimagasló mutatókat.

Bár a mobilhirdetések globális piaca jelenleg még eltörpül a teljes online hirdetési szegmens mellett, a méretet illetően meglehetősen optimisták a piackutatók. Kiemelik, hogy 2015-re egyedül az Egyesült Államokban 5 milliárd dolláros éves forgalmat bonyolíthatnak majd le a résztvevők, amely különösen annak fényében lenne jelentős előrelépés, hogy idén ez még "mindössze" 800 millió dollár volt.

A gyors és jelentős mértékű növekedés egyben a nagy hirdetési cégek belépését, csatlakozását hozhatja magával, amely még tovább gerjeszti majd a folyamatot. 2011-ben minden eddiginél több hirdetést láthatunk majd a különböző mobil platformokon és készülékeken keresztül - meglátjuk, miként fogadják majd mindezt a felhasználók.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • keysersoze #13
    Már a telefonos zaklatókkal is kivan a faszom, kell a tökömnek még mobilspam is...
  • gulyasandras #12
    4 db 3310-es boldog tulajdonosa vagyok, de nem adnám el egyiket sem, hiszen összesen 2000 Forintért vettem meg e kitűnő mobilokat.

    (Persze, ha ilyen telefont használsz, mindig mindenki le fog szólni stb. Személy szerint nagy vágyam egy nyugdíjasteló, hiszen azokon akkora gombok vannak, amelyeket a nagy kezemmel én is használni tudok. De mivel 20 környékén árulják, nem veszek egy darabot sem.)





  • Petka #11
    Androidos alkalmazások már most is tele vannak reklámokkal. Az ingyenesség ára...
  • PetiX87 #10
    ó csodás. most már a telefonon is láthatjuk a gyönyörű villogó, ugráló.. reklámokat, hadd merüljön gyorsabban. Remélem lesz rá adblock különben még a végén +1 akkut kell hordozni.
    Szerintem a telefon ráadásul egy személyes dolog és most már ott is az arcunkba nyomják a sokszarjukat. Jó eddig is volt, de pl a telemarketinges csajokkal el lehetett szórakozni.. :D
    Végén már kopogtatnak az ajtón, hogy bejönnnének felakasztani pár reklámot a falra..
  • flashpointer #9
    tízezredik alkalommal már nem biztos
  • Rotyoka #8
    a hologram legalább érdekes lenne
  • ZeemanX #7
    Baah, ne is mondd, elképesztő... :-S (Vagy azok a "matekos-összeadós-kivonós-megfejtős" betelefonálós műsorok. És ezeket teljesen legálisan csinálhatják...)

    Áááh.

  • Zoliz #6
    Valakinek van eladó 3210-ese? Vennék.
    Mert hányingerem van ezektől az (ál)tele- meg ifonoktól.
  • KRTuning #5
    Mi jöhet még? Holografikus reklámokkal fognak minket bombázni az utcán minden percben? (mint a Vissza a jövőbe filmben) Mert akkor már el is kezdem tervezni az ADBlock szemüveget. Bár már ma is megállná a helyét...
  • Skynet85 #4
    Te nem ezek alapján vásárolsz ezt szögezzük le, meg még pár tudatos vásárlós sem, de ez a kisebbik hányada a mai fogyasztó társadalomnak, és bizony sok buta és tudatlan embert meg lehet győzni egy jól csengő szlogennel, és szépen komponált esztétikailag eltalált reklámtáblával stb...

    Hidd el ha nem lenen pénz nem csinálnák ugyanis akik ezeket a fél közfal méretű reklámokat megtudják fizetni, nem azért tehetik meg mert hülyék, és csak szórják a pénzt. Jó példa erre a tv divatos marhaság hogy telefonálj be aztán megmondom mikor leszel szerelmes mikorra készül el a paprikás krumplis stb. Erre annó mindíg azt mondta, hogy ki az a marha akit ilyet üzemeltet hisz szerintem akkoriba ebben nem volt profit, majd egyszer szakdoga téma vezetőmnél szóba került ez a téma és bizony égtem mert elregélte hogy bizony ő is üzemeltet a saját cégén belül mert nem hinném el de iszonyatosan sok a hülye ember aki ül otthon a segélyből és ilyenektől várja a csodát:D...