Berta Sándor
Drónokkal figyelnék a hajók károsanyag-kibocsátását
A pilóta nélküli légi járművek emellett a parti vizek felderítésében is segíthetnek.
A Német Tengeri Hajózási és Hidrográfiai Szövetségi Hivatal (BSH) robotrepülőgépeket akar használni az Északi- és a Balti-tengeren közlekedő hajók által kibocsátott kénmennyiség mérésére, valamint hidrográfiai vizsgálatok végrehajtására és a parti vizek feltérképezésére. A nemzetközi és a német előírások alapján 2015 óta az Északi- és a Balti-tengeren haladó hajók már kizárólag olyan üzemanyagokat alkalmazhatnak, amelyeknek 0,1 százaléknál alacsonyabb a kéntartalmuk. A BSH ezen szabályok betartására építi ki a mérőhálózatát, amelynek részét képezik majd a drónok is.
A projektet a német kormány tavasszal indította volna el, de közbeszólt a koronavírus-járvány. Andrej Hunko, a Die Linke parlamenti képviselője úgy reagált az elképzelésre, hogy a pilóta nélküli légi járművek fontos szerepet játszhatnak többek között a környezetszennyezések felderítésében és nyomon követésében, de nem szabad, hogy a hadiipar robotrepülőgép-tesztelési terepnek használja az európai tengereket. A program várhatóan három hónapig tart majd és annak lefolytatását a BSH már kérvényezte a tengeri szállítás biztonságáért felelős európai ügynökségnél.
A Nemzetközi Tengeri Hajózási Szervezet (IMO) az év elején szállította le a hajók károsanyag-kibocsátása esetében a kéntartalom felső határát 0,5 százalékra, az korábban 3,5 százalék volt. 2050-ig pedig az értéket a 2008-as felére kell csökkenteni. A német előírások ennél sokkal szigorúbbak.
A Német Tengeri Hajózási és Hidrográfiai Szövetségi Hivatal (BSH) robotrepülőgépeket akar használni az Északi- és a Balti-tengeren közlekedő hajók által kibocsátott kénmennyiség mérésére, valamint hidrográfiai vizsgálatok végrehajtására és a parti vizek feltérképezésére. A nemzetközi és a német előírások alapján 2015 óta az Északi- és a Balti-tengeren haladó hajók már kizárólag olyan üzemanyagokat alkalmazhatnak, amelyeknek 0,1 százaléknál alacsonyabb a kéntartalmuk. A BSH ezen szabályok betartására építi ki a mérőhálózatát, amelynek részét képezik majd a drónok is.
A projektet a német kormány tavasszal indította volna el, de közbeszólt a koronavírus-járvány. Andrej Hunko, a Die Linke parlamenti képviselője úgy reagált az elképzelésre, hogy a pilóta nélküli légi járművek fontos szerepet játszhatnak többek között a környezetszennyezések felderítésében és nyomon követésében, de nem szabad, hogy a hadiipar robotrepülőgép-tesztelési terepnek használja az európai tengereket. A program várhatóan három hónapig tart majd és annak lefolytatását a BSH már kérvényezte a tengeri szállítás biztonságáért felelős európai ügynökségnél.
A Nemzetközi Tengeri Hajózási Szervezet (IMO) az év elején szállította le a hajók károsanyag-kibocsátása esetében a kéntartalom felső határát 0,5 százalékra, az korábban 3,5 százalék volt. 2050-ig pedig az értéket a 2008-as felére kell csökkenteni. A német előírások ennél sokkal szigorúbbak.