Gyurkity Péter
Átalakult a telefongyártók rangsora
A pandémia és az arra való reagálás miatt módosult a sorrend, ez akár tartós is lehet.
Arról nem is olyan rég már mi is beszámoltunk, hogy bár az iPhone 12 csúszni fog, az Apple ettől függetlenül nagyon jó negyedévet tudhat maga mögött, a lendületet ugyanis még a COVID-19 sem tudta igazán visszafogni. A most közzétett negyedéves piaci jelentésekből viszont az derül ki, hogy ez a telefongyártók sorrendjére is hatással volt, bár az első hely ezúttal a legnagyobb kínai cégnek jutott.
A Canalys részletezte az amerikai telefonpiac főbb számait, amelyekből igencsak érdekes kép rajzolódik ki. Kiemelik, hogy a tengerentúlon már gyakorlatilag a szegmens felét az Apple mondhatta magáénak, legalábbis a második negyedévben, ami elsősorban az iPhone 11 népszerűségének volt köszönhető, de itt a jóval olcsóbb második iPhone SE is szép eredményt mutathatott fel.
A második helyezett Samsung a Galaxy S20 magasabb árai miatt szenvedett a periódus alatt, jellemző részlet, hogy ebből a generációból 59 százalékkal kevesebb példányt szállítottak le, mint amit a Galaxy S10 esetében láttunk egy évvel korábban, így a főszerep náluk az olyan olcsóbb telefonoknak jutott, mint a Galaxy A10e és az A20. A harmadik helyen az LG tanyázott, amely a kínai cégek elleni szankciók miatt számíthat további előnyökre, negyedikként azonban már a Lenovo, ötödikként pedig a szintén kínai TCL futott be.
Ami a globális versenyfutást illeti, az ezzel kapcsolatos jelentést már július legvégén nyilvánosságra hozták. Ebből az látszik, hogy a Samsung nagyjából 30 százalékos visszaesése miatt a Huawei lett az első, a dél-koreai gyártó csak a második helyre volt jó, miközben az Apple (némileg erősítve) megőrizte harmadik helyét. A negyedik Xiaomi és az ötödik Oppo helyzete nem módosult komoly mértékben, az összes többi okostelefonos szereplőnek viszont csak a piac egynegyede maradt meg. Kína már újra erősödik, nyugaton viszont nem várható a kereslet komoly élénkülése, így mindenképpen érdekes második félévet látunk majd ezen a területen.
A viselhető termékek piacáról eközben egy másik cég közölt részletes jelentést és előrejelzést. Eszerint idén nagyjából 10 százalékkal esik vissza a globális forgalom, amely jövőre állhat igazán csak helyre, ám míg tavaly a teljes év alatt 27 milliárd dolláros bevétel folyt be erről a területről, ez az összeg 2024-re elérheti majd a 64 milliárd dollárt, a bővülés tehát jól érzékelhető lesz. Ebben szerepet játszanak majd az egészségügyi- és fitneszfunkciók is, amelyek a pandémia kapcsán is kiemelt jelentőséget kaptak.
Arról nem is olyan rég már mi is beszámoltunk, hogy bár az iPhone 12 csúszni fog, az Apple ettől függetlenül nagyon jó negyedévet tudhat maga mögött, a lendületet ugyanis még a COVID-19 sem tudta igazán visszafogni. A most közzétett negyedéves piaci jelentésekből viszont az derül ki, hogy ez a telefongyártók sorrendjére is hatással volt, bár az első hely ezúttal a legnagyobb kínai cégnek jutott.
A Canalys részletezte az amerikai telefonpiac főbb számait, amelyekből igencsak érdekes kép rajzolódik ki. Kiemelik, hogy a tengerentúlon már gyakorlatilag a szegmens felét az Apple mondhatta magáénak, legalábbis a második negyedévben, ami elsősorban az iPhone 11 népszerűségének volt köszönhető, de itt a jóval olcsóbb második iPhone SE is szép eredményt mutathatott fel.
A második helyezett Samsung a Galaxy S20 magasabb árai miatt szenvedett a periódus alatt, jellemző részlet, hogy ebből a generációból 59 százalékkal kevesebb példányt szállítottak le, mint amit a Galaxy S10 esetében láttunk egy évvel korábban, így a főszerep náluk az olyan olcsóbb telefonoknak jutott, mint a Galaxy A10e és az A20. A harmadik helyen az LG tanyázott, amely a kínai cégek elleni szankciók miatt számíthat további előnyökre, negyedikként azonban már a Lenovo, ötödikként pedig a szintén kínai TCL futott be.
Ami a globális versenyfutást illeti, az ezzel kapcsolatos jelentést már július legvégén nyilvánosságra hozták. Ebből az látszik, hogy a Samsung nagyjából 30 százalékos visszaesése miatt a Huawei lett az első, a dél-koreai gyártó csak a második helyre volt jó, miközben az Apple (némileg erősítve) megőrizte harmadik helyét. A negyedik Xiaomi és az ötödik Oppo helyzete nem módosult komoly mértékben, az összes többi okostelefonos szereplőnek viszont csak a piac egynegyede maradt meg. Kína már újra erősödik, nyugaton viszont nem várható a kereslet komoly élénkülése, így mindenképpen érdekes második félévet látunk majd ezen a területen.
A viselhető termékek piacáról eközben egy másik cég közölt részletes jelentést és előrejelzést. Eszerint idén nagyjából 10 százalékkal esik vissza a globális forgalom, amely jövőre állhat igazán csak helyre, ám míg tavaly a teljes év alatt 27 milliárd dolláros bevétel folyt be erről a területről, ez az összeg 2024-re elérheti majd a 64 milliárd dollárt, a bővülés tehát jól érzékelhető lesz. Ebben szerepet játszanak majd az egészségügyi- és fitneszfunkciók is, amelyek a pandémia kapcsán is kiemelt jelentőséget kaptak.