Gyurkity Péter

Vegyes képet mutatnak a telefongyártók a vírus miatt

Az 5G jelentette többek számára a mentőövet, de nem mindenki bízhat ebben.

Az első negyedéves eredményekre vonatkozóan már korábban olvashattunk a várakozásokról, amelyek meglehetősen negatív helyzetet festettek le. A most közzétett adatokból ehelyett inkább vegyes kép tárul elénk, amelyben egyesek viszonylag jól, mások viszont kifejezetten rosszul szerepeltek.

A Strategy Analytics számai alapján úgy tűnik, hogy az első három hónapban összesen 24 millió 5G-telefont adtak el a különböző gyártók, itt az első helyen továbbra is a Samsung áll. A felfutás ütemét jól jellemzi, hogy a teljes tavalyi év során 19 millió alatt maradt ez a szám, a második helyen pedig már egyértelműen a Huawei végzett, amit többek között az tett lehetővé, hogy az Apple még nem mutatta be saját megoldásait – ezek megjelenése pedig a vírus miatt tovább késhet. A második negyed azonban szintén problémás lesz, itt egyes előrejelzések alapján mind a Samsung, mind pedig az Apple komoly visszaeséssel számolhat, a teljes okostelefonos forgalom ugyanis 15 százalékkal eshet be, köszönhetően a kereslet hiányának.


A dél-koreai óriás egyelőre inkább pozitív helyzetet ír le saját negyedéves jelentésében, ők a Galaxy S20 Ultra 5G kifejezetten szép eredményét, valamint a Galaxy Z Flip adatait emelik ki erről a területről, viszont a most zajló időszakban már egyértelmű a lefelé fordulás és a bizonytalanság, amit nyilván a következő jelentésben részleteznek majd. A hazai rivális LG Mobile újabb veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, bár nem ez volt az eddigi legrosszabb periódusuk. Minden bizalmuk az új LG Velvet készülékben van, amely 5G-támogatással és csúcskategóriás hardverrel jelenhet meg, azonban egyelőre csak Dél-Koreában. A Google anyacége, az Alphabet eközben nyereségről adott hírt, bár az abszolút kiemelt helyen lévő online hirdetések szintén visszaestek, amit a mobilos appok, valamint az online szolgáltatások (keresés, YouTube, stb.) ellensúlyoztak.

A szolgáltatásokra fókuszáló cégek persze kifejezetten jól szerepeltek, a Spotify például már 31 százalékos ugrást jelentett saját előfizetői létszáma kapcsán – nem véletlen, hogy a telefongyártók is igyekeznek kiépíteni saját szoftveres kínálatukat, ez ugyanis szépen ellensúlyozhatja a hardveres üzletág gyengélkedését.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!