Berta Sándor
10 milliárd dollárt fektet be Indiában a Google
A webes konszern az Amazon és a Facebook példáját követi a közeljövőben.
Sundar Pichai, a Google és az Alphabet konzorcium első embere bejelentette, hogy a társaság a következő 5-7 esztendő során 10 milliárd dollárt akar beruházni Indiában. A menedzser hozzátette, hogy elsősorban az olyan területekre fognak összpontosítani, mint a mesterséges intelligencia és a helyi oktatás.
A beruházásokra digitalizációs alapokon keresztül kerül majd sor és a Google mindenekelőtt arra fog koncentrálni, hogy Indiában, amely a világ egyik legnagyobb internetes szolgáltatási piaca, gyorsan növekedjen az alkalmazások és a szoftverplatformok száma. Érdekesség, hogy az óriáscég már korábban is végrehajtott közvetlen, illetve közvetett befektetéseket a helyi startupokba, többek között a Dunzo nevű indiai szállítási alkalmazást fejlesztő vállalkozásba.
Sundar Pichai hangsúlyozta, hogy a tőkebefektetések, a partnerségek és az operatív, az infrastrukturális és az ökoszisztémával kapcsolatos beruházások keverékét alkalmazzák majd. A 10 milliárd dolláros befektetés a legnagyobb lesz, amelyet a Google valaha Indiában végrehajtott.
A menedzser leszögezte, hogy különösen arra fókuszálnak, hogy az internet az angolon és más nyelveken túl is elterjedjen. Ez egy olyan szempont, amelyet korábban átfogóan megvizsgáltak. Elő akarják segíteni az indiai internetezők számának a növekedését és a cél az, hogy a mostani 500 millió felhasználóhoz további 500 millió új internetező csatlakozzon.
Ravi Shankar Prasad indiai technológiai miniszter rámutatott, hogy Sundar Pichai az indiai emberi erőforrás kreatív potenciáljának nagyon erős szimbóluma.
Jeff Bezos, az Amazon vezetője januárban egy Új-Delhiben tartott sajtótájékoztatón közölte, hogy egymilliárd dollárt ruház be azért, hogy lehetővé tegye az indiai kisvállalkozások számára az online kereskedelemhez való hozzáférést. Az Apple szintén az idén nyitja meg az első internetes üzletét Indiában és azt tervezi, hogy 2021-ig kiskereskedelmi márkaboltokat is nyit az államban. Áprilisban pedig a Facebook jelezte, hogy 5,7 milliárd dollárért 10 százalékos tulajdonrészt szerzett a Reliance Industries Limited konglomerátum Jio Platforms Limited nevű mobil- és elektronikus kereskedelmi vállalatában. Az ország 400 millió felhasználójával a legnagyobb piacot jelenti a WhatsAppnak. A tranzakció célja az, hogy minél gyorsabban elérhetővé váljon egy digitális fizetési ajánlat az indiai élelmiszerboltok számára.
Sundar Pichai, a Google és az Alphabet konzorcium első embere bejelentette, hogy a társaság a következő 5-7 esztendő során 10 milliárd dollárt akar beruházni Indiában. A menedzser hozzátette, hogy elsősorban az olyan területekre fognak összpontosítani, mint a mesterséges intelligencia és a helyi oktatás.
A beruházásokra digitalizációs alapokon keresztül kerül majd sor és a Google mindenekelőtt arra fog koncentrálni, hogy Indiában, amely a világ egyik legnagyobb internetes szolgáltatási piaca, gyorsan növekedjen az alkalmazások és a szoftverplatformok száma. Érdekesség, hogy az óriáscég már korábban is végrehajtott közvetlen, illetve közvetett befektetéseket a helyi startupokba, többek között a Dunzo nevű indiai szállítási alkalmazást fejlesztő vállalkozásba.
Sundar Pichai hangsúlyozta, hogy a tőkebefektetések, a partnerségek és az operatív, az infrastrukturális és az ökoszisztémával kapcsolatos beruházások keverékét alkalmazzák majd. A 10 milliárd dolláros befektetés a legnagyobb lesz, amelyet a Google valaha Indiában végrehajtott.
A menedzser leszögezte, hogy különösen arra fókuszálnak, hogy az internet az angolon és más nyelveken túl is elterjedjen. Ez egy olyan szempont, amelyet korábban átfogóan megvizsgáltak. Elő akarják segíteni az indiai internetezők számának a növekedését és a cél az, hogy a mostani 500 millió felhasználóhoz további 500 millió új internetező csatlakozzon.
Ravi Shankar Prasad indiai technológiai miniszter rámutatott, hogy Sundar Pichai az indiai emberi erőforrás kreatív potenciáljának nagyon erős szimbóluma.
Jeff Bezos, az Amazon vezetője januárban egy Új-Delhiben tartott sajtótájékoztatón közölte, hogy egymilliárd dollárt ruház be azért, hogy lehetővé tegye az indiai kisvállalkozások számára az online kereskedelemhez való hozzáférést. Az Apple szintén az idén nyitja meg az első internetes üzletét Indiában és azt tervezi, hogy 2021-ig kiskereskedelmi márkaboltokat is nyit az államban. Áprilisban pedig a Facebook jelezte, hogy 5,7 milliárd dollárért 10 százalékos tulajdonrészt szerzett a Reliance Industries Limited konglomerátum Jio Platforms Limited nevű mobil- és elektronikus kereskedelmi vállalatában. Az ország 400 millió felhasználójával a legnagyobb piacot jelenti a WhatsAppnak. A tranzakció célja az, hogy minél gyorsabban elérhetővé váljon egy digitális fizetési ajánlat az indiai élelmiszerboltok számára.