Berta Sándor
Indiában erősítené pozícióit az Amazon és az Apple
A dél-ázsiai ország jelentős piac, de a meghódítása még a tengerentúli óriáscégek számára sem egyszerű.
A Bloomberg értesülései alapján az Apple az idén nyitja meg az első internetes üzletét Indiában és azt tervezi, hogy 2021-ig kiskereskedelmi márkaboltokat is nyit az államban. A kaliforniai konszern így akarja erősíteni a helyi erőfeszítéseit a világ második legnépesebb országában, ahol eddig a felhasználók az olcsó kínai mobiltelefon-gyártók, többek között a Xiaomi termékeit vásárolták meg.
Az Amazonnal szintén egyre erősebben érdeklődik az indiai piac iránt. A kereskedelmi társaság a TechCrunch cikke szerint ételkiszállítási ajánlattal akar megjelenni Indiában és ezáltal olyan sikeres helyi vállalatokkal szeretne versenyezni, mint a Swiggy és a Zomato. A szolgáltatás bevezetése előtt az óriáscég - előre kiválasztott éttermi partnerek bevonásával - már tesztelte az ajánlatot Bengaluru városában.
Érdekesség, hogy az Uber hasonló terveket dédelgetett, de végül néhány héttel ezelőtt elbukott és január végén eladta a helyi élelmiszerszállító üzletét a Zomatónak. A közösségi utazásmegosztó menedzsmentje akkor azt közölte, hogy el akarja hagyni azokat a piacokat, ahol nem lehet az első vagy a második számú szereplő.
Az Amazon terve nem lesz egyszerű, mert a kormány inkább visszaszorítaná a külföldi kereskedelmi cégeket. Elvárja azoktól, hogy semleges platformokká váljanak, ennek ellenére Jeff Bezos, az Amazon vezetője januárban egy Új-Delhiben tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy egymilliárd dollárt fektet be azért, hogy lehetővé tegye az indiai kisvállalkozások számára az online kereskedelemhez való hozzáférést.
A Bloomberg értesülései alapján az Apple az idén nyitja meg az első internetes üzletét Indiában és azt tervezi, hogy 2021-ig kiskereskedelmi márkaboltokat is nyit az államban. A kaliforniai konszern így akarja erősíteni a helyi erőfeszítéseit a világ második legnépesebb országában, ahol eddig a felhasználók az olcsó kínai mobiltelefon-gyártók, többek között a Xiaomi termékeit vásárolták meg.
Az Amazonnal szintén egyre erősebben érdeklődik az indiai piac iránt. A kereskedelmi társaság a TechCrunch cikke szerint ételkiszállítási ajánlattal akar megjelenni Indiában és ezáltal olyan sikeres helyi vállalatokkal szeretne versenyezni, mint a Swiggy és a Zomato. A szolgáltatás bevezetése előtt az óriáscég - előre kiválasztott éttermi partnerek bevonásával - már tesztelte az ajánlatot Bengaluru városában.
Érdekesség, hogy az Uber hasonló terveket dédelgetett, de végül néhány héttel ezelőtt elbukott és január végén eladta a helyi élelmiszerszállító üzletét a Zomatónak. A közösségi utazásmegosztó menedzsmentje akkor azt közölte, hogy el akarja hagyni azokat a piacokat, ahol nem lehet az első vagy a második számú szereplő.
Az Amazon terve nem lesz egyszerű, mert a kormány inkább visszaszorítaná a külföldi kereskedelmi cégeket. Elvárja azoktól, hogy semleges platformokká váljanak, ennek ellenére Jeff Bezos, az Amazon vezetője januárban egy Új-Delhiben tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy egymilliárd dollárt fektet be azért, hogy lehetővé tegye az indiai kisvállalkozások számára az online kereskedelemhez való hozzáférést.