Berta Sándor
Indiában terjeszkedik a Facebook
Az amerikai közösségi platform számára egyre fontosabb a sűrűn lakott szubkontinens.
David Fischer, a Facebook hirdetési és marketing vezetője, valamint Ajit Mohan alelnök és Indiáért felelős ügyvezető igazgató közölte, hogy a társaság 5,7 milliárd dollárért 10 százalékos tulajdonrészt szerzett a Reliance Industries Limited konglomerátum Jio Platforms Limited nevű mobil- és elektronikus kereskedelmi vállalatában. Az ország 400 millió felhasználójával a legnagyobb piacot jelenti a WhatsAppnak.
A tranzakció célja az, hogy minél gyorsabban elérhetővé váljon egy digitális fizetési ajánlat az indiai élelmiszerboltok számára, amelyeket Kirana üzleteknek neveznek és amelyek a 375 milliárd dollárosra becsült indiai élelmiszerpiac lelkét jelentik. A Reliance már jelen van ezen a területen, egy online élelmiszerplatformot üzemeltet és a terv az, hogy a WhatsApp segítségével kibővítsék a digitális fizetési lehetőségeket. A Facebook jelenleg is próbál ezen elképzelés megvalósításához engedélyt szerezni a helyi versenyfelügyelettől.
Az üzlet keretében kapott 5,7 milliárd dollárt a Reliance az adósságai leépítésére akarja felhasználni. Az adósságok többek között a konglomerátum Jio Infocomm nevű mobilszolgáltatóba való befektetései miatt keletkeztek. Az invesztált összegeknek köszönhetően a Jio Infocomm az elmúlt években a legnagyobb indiai mobilszolgáltatóvá vált.
Érdekesség, hogy Jeff Bezos, az Amazon vezetője januárban egy Új-Delhiben tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy egymilliárd dollárt ruház be azért, hogy lehetővé tegye az indiai kisvállalkozások számára az online kereskedelemhez való hozzáférést. Az Apple szintén az idén nyitja meg az első internetes üzletét Indiában és azt tervezi, hogy 2021-ig kiskereskedelmi márkaboltokat is nyit az államban. A kaliforniai óriáscég így akarja erősíteni a helyi erőfeszítéseit a világ második legnépesebb országában, ahol eddig a felhasználók az olcsó kínai mobiltelefon-gyártók, többek között a Xiaomi termékeit vásárolták meg.
David Fischer, a Facebook hirdetési és marketing vezetője, valamint Ajit Mohan alelnök és Indiáért felelős ügyvezető igazgató közölte, hogy a társaság 5,7 milliárd dollárért 10 százalékos tulajdonrészt szerzett a Reliance Industries Limited konglomerátum Jio Platforms Limited nevű mobil- és elektronikus kereskedelmi vállalatában. Az ország 400 millió felhasználójával a legnagyobb piacot jelenti a WhatsAppnak.
A tranzakció célja az, hogy minél gyorsabban elérhetővé váljon egy digitális fizetési ajánlat az indiai élelmiszerboltok számára, amelyeket Kirana üzleteknek neveznek és amelyek a 375 milliárd dollárosra becsült indiai élelmiszerpiac lelkét jelentik. A Reliance már jelen van ezen a területen, egy online élelmiszerplatformot üzemeltet és a terv az, hogy a WhatsApp segítségével kibővítsék a digitális fizetési lehetőségeket. A Facebook jelenleg is próbál ezen elképzelés megvalósításához engedélyt szerezni a helyi versenyfelügyelettől.
Az üzlet keretében kapott 5,7 milliárd dollárt a Reliance az adósságai leépítésére akarja felhasználni. Az adósságok többek között a konglomerátum Jio Infocomm nevű mobilszolgáltatóba való befektetései miatt keletkeztek. Az invesztált összegeknek köszönhetően a Jio Infocomm az elmúlt években a legnagyobb indiai mobilszolgáltatóvá vált.
Érdekesség, hogy Jeff Bezos, az Amazon vezetője januárban egy Új-Delhiben tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy egymilliárd dollárt ruház be azért, hogy lehetővé tegye az indiai kisvállalkozások számára az online kereskedelemhez való hozzáférést. Az Apple szintén az idén nyitja meg az első internetes üzletét Indiában és azt tervezi, hogy 2021-ig kiskereskedelmi márkaboltokat is nyit az államban. A kaliforniai óriáscég így akarja erősíteni a helyi erőfeszítéseit a világ második legnépesebb országában, ahol eddig a felhasználók az olcsó kínai mobiltelefon-gyártók, többek között a Xiaomi termékeit vásárolták meg.