Berta Sándor
Együttműködik a Loon projekttel az AT&T
A kooperációnak köszönhetően az Alphabet cége rövid időn belül megfelelő internet- és távközlési kapcsolatokat tud majd kínálni világszerte.
Alastair Westgarth, a Loon vezetője a kifejtette, hogy a jövőben együttműködnek az AT&T amerikai telekommunikációs konszernnel, amelynek segíteni fognak abban, hogy a katasztrófák által sújtotta területeken képes legyen kommunikációs szolgáltatásokat kínálni. Ezért a Loon a rendszereit már integrálta is az AT&T hálózatába, amely azt eredményezheti, hogy világszerte együtt dolgozhat majd azokkal a mobilszolgáltatókkal, akikkel az amerikai társaságnak hatályos roaming-megállapodása van.
Westgarth közölte, hogy egy hálózat felépítésekor gyakran az a legnehezebb, hogy igazodni kell a helyi hatósági előírásokhoz és a távközlési partnerek feltételeihez azért, hogy a Loon szolgáltatásait integrálni lehessen a helyi infrastruktúrába.
Érdekesség, hogy az Alphabet vállalata korábban már együtt dolgozott az AT&T szakembereivel, többek között 2017-ben Puerto Ricóban a Mária hurrikán után, amely megbénította az ország kommunikációs infrastruktúráját. Miután azonban a Loon csapata korábban soha nem volt jelen az államban, mindent a nulláról kellett elkezdenie, beleértve a műszaki és az üzemeltetési dolgokat, valamint a hivatali ügyek intézését. Ezért is tartott egy hónapig, míg a használt légballonok üzemképesek voltak. Tavaly Peruban ez az időtartam már csak 2 nap volt. Ennek hátterében az állt, hogy korábban már tevékenykedtek az országban.
Westgarth hangsúlyozta, hogy a működési koncepciójuk megváltozott. Amíg korábban katasztrófareakciókban gondolkodtak, addig most már a Puerto Ricóban és Peruban szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a katasztrófák megelőzésére összpontosítanak. Az AT&T szakértőivel való kooperációnak köszönhetően képesek gyorsabban, és hatékonyabban reagálni ezekre a helyzetekre világszerte.
Alastair Westgarth, a Loon vezetője a kifejtette, hogy a jövőben együttműködnek az AT&T amerikai telekommunikációs konszernnel, amelynek segíteni fognak abban, hogy a katasztrófák által sújtotta területeken képes legyen kommunikációs szolgáltatásokat kínálni. Ezért a Loon a rendszereit már integrálta is az AT&T hálózatába, amely azt eredményezheti, hogy világszerte együtt dolgozhat majd azokkal a mobilszolgáltatókkal, akikkel az amerikai társaságnak hatályos roaming-megállapodása van.
Westgarth közölte, hogy egy hálózat felépítésekor gyakran az a legnehezebb, hogy igazodni kell a helyi hatósági előírásokhoz és a távközlési partnerek feltételeihez azért, hogy a Loon szolgáltatásait integrálni lehessen a helyi infrastruktúrába.
Érdekesség, hogy az Alphabet vállalata korábban már együtt dolgozott az AT&T szakembereivel, többek között 2017-ben Puerto Ricóban a Mária hurrikán után, amely megbénította az ország kommunikációs infrastruktúráját. Miután azonban a Loon csapata korábban soha nem volt jelen az államban, mindent a nulláról kellett elkezdenie, beleértve a műszaki és az üzemeltetési dolgokat, valamint a hivatali ügyek intézését. Ezért is tartott egy hónapig, míg a használt légballonok üzemképesek voltak. Tavaly Peruban ez az időtartam már csak 2 nap volt. Ennek hátterében az állt, hogy korábban már tevékenykedtek az országban.
Westgarth hangsúlyozta, hogy a működési koncepciójuk megváltozott. Amíg korábban katasztrófareakciókban gondolkodtak, addig most már a Puerto Ricóban és Peruban szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a katasztrófák megelőzésére összpontosítanak. Az AT&T szakértőivel való kooperációnak köszönhetően képesek gyorsabban, és hatékonyabban reagálni ezekre a helyzetekre világszerte.