Gyurkity Péter
Nagyot bukott hajlíthatóján a Huawei
A magas ár és a gyors frissítés sem volt elég a nyereséges eladásokhoz.
A hajlítható okostelefonok kapcsán eddig többnyire a megjelenés tényéről, az ehhez fűzött nagy reményekről, valamint a kezdeti komoly nehézségekről olvashattunk a szaksajtóban, arról nem sok szó esett, hogy maguk a készülékek mennyiben teljesítenek jól az eladások, a piaci forgalom terén. A Huawei most elárulta, hogy ez számukra egyáltalán nem volt kedvező.
A cég első embere a napokban a kínai sajtónak nyilatkozva beszélt arról, hogy az eddigi számok alapján nincs okuk az örömre. Megtudhattuk például, hogy az eredeti Mate X típus piacra dobását követően folyamatosan veszteséges volt az új vonal, annak ellenére, hogy a kereskedelmi ár igencsak magas volt, ez elérte ugyanis a 2300 eurót. Az első számú kínai gyártó, amely hetekkel ezelőtt jelezte, hogy a vírus és a folytatódó szankciók miatt nagy esésre számít, meglehetősen gyorsan módosította a megoldást, az új Mate Xs debütálása azonban ugyanúgy nem sikerült jól, amelyben a globális helyzet mellett minden bizonnyal az is komoly szerepet játszott, hogy az ár már 2500 euróra emelkedett. Ez nyilván nagyon kevés potenciális vásárló számára elfogadható szint, így nagy rohamra nem is számíthattak.
Ennek ellenére mégis némileg meglepő, hogy egyetlen hónap alatt, közvetlenül a friss változat megjelenése után, a cég máris 60-70 millió dollárt bukott a telefonon, ez pedig nem sok jót vetít előre az elkövetkező hónapok forgalmára nézve. Tekintettel arra, hogy a megjelenés után néhány hónappal általában már lanyhul a vásárlói kereslet (ahogy a készülék egyre inkább veszít új, forradalmi jellegéből), itt nagy növekedésben nem bízhatnak, bár az érdeklődés visszaesése jelen esetben azt is eredményezheti, hogy szerényebb veszteséggel folytatódik a sorozat eddig rövid története. A vezérigazgató kiemelte, hogy profitról addig szó sem lehet, amíg a hajlítható érintőképernyő gyártási költségeit nem sikerül leszorítani a megfelelő szintre, bár könnyen lehet, hogy ez nem áll a Galaxy-család tagjaira, a Samsung háza tájáról kiszivárgó hírek szerint ugyanis esetükben már valós profitról beszélhetünk.
A Huawei egyelőre hajlandó folytatni a veszteséges működést, hogy egyre szélesebb felhasználói réteg számára tegyék elfogadhatóvá az új telefonokat. Több eltérő megoldáson is dolgoznak házon belül, ezek konkrét részleteit azonban csak később fogjuk megismerni.
A hajlítható okostelefonok kapcsán eddig többnyire a megjelenés tényéről, az ehhez fűzött nagy reményekről, valamint a kezdeti komoly nehézségekről olvashattunk a szaksajtóban, arról nem sok szó esett, hogy maguk a készülékek mennyiben teljesítenek jól az eladások, a piaci forgalom terén. A Huawei most elárulta, hogy ez számukra egyáltalán nem volt kedvező.
A cég első embere a napokban a kínai sajtónak nyilatkozva beszélt arról, hogy az eddigi számok alapján nincs okuk az örömre. Megtudhattuk például, hogy az eredeti Mate X típus piacra dobását követően folyamatosan veszteséges volt az új vonal, annak ellenére, hogy a kereskedelmi ár igencsak magas volt, ez elérte ugyanis a 2300 eurót. Az első számú kínai gyártó, amely hetekkel ezelőtt jelezte, hogy a vírus és a folytatódó szankciók miatt nagy esésre számít, meglehetősen gyorsan módosította a megoldást, az új Mate Xs debütálása azonban ugyanúgy nem sikerült jól, amelyben a globális helyzet mellett minden bizonnyal az is komoly szerepet játszott, hogy az ár már 2500 euróra emelkedett. Ez nyilván nagyon kevés potenciális vásárló számára elfogadható szint, így nagy rohamra nem is számíthattak.
Ennek ellenére mégis némileg meglepő, hogy egyetlen hónap alatt, közvetlenül a friss változat megjelenése után, a cég máris 60-70 millió dollárt bukott a telefonon, ez pedig nem sok jót vetít előre az elkövetkező hónapok forgalmára nézve. Tekintettel arra, hogy a megjelenés után néhány hónappal általában már lanyhul a vásárlói kereslet (ahogy a készülék egyre inkább veszít új, forradalmi jellegéből), itt nagy növekedésben nem bízhatnak, bár az érdeklődés visszaesése jelen esetben azt is eredményezheti, hogy szerényebb veszteséggel folytatódik a sorozat eddig rövid története. A vezérigazgató kiemelte, hogy profitról addig szó sem lehet, amíg a hajlítható érintőképernyő gyártási költségeit nem sikerül leszorítani a megfelelő szintre, bár könnyen lehet, hogy ez nem áll a Galaxy-család tagjaira, a Samsung háza tájáról kiszivárgó hírek szerint ugyanis esetükben már valós profitról beszélhetünk.
A Huawei egyelőre hajlandó folytatni a veszteséges működést, hogy egyre szélesebb felhasználói réteg számára tegyék elfogadhatóvá az új telefonokat. Több eltérő megoldáson is dolgoznak házon belül, ezek konkrét részleteit azonban csak később fogjuk megismerni.